אכזבה: דונגפנג BOX קיבלה שלושה כוכבים בלבד במבחני הבטיחות של Euro NCAP
סבב המבחנים החדש של ארגון הבטיחות האירופי, היורו NCAP חושף פערים ברמת הבטיחות של הנציגות הסיניות. צ'רי הציגה שיפור משמעותי, בעוד דונגפנג קיבלה 3 כוכבים בלבד. קאדילק עם ציון מפתיע ומי עוד?
מכונית הסופר מיני החשמלית דונגפנג BOX נבחנה לראשונה במסגרת מבחני הבטיחות של Euro NCAP והציגה ביצועים מאכזבים במיוחד. הדגם, שנועד להיות אחד מהרכבים החשמליים הזולים באירופה, קיבל ציון של שלושה כוכבים בלבד, לאחר שהתגלו כשלים מבניים חמורים שפגעו בביצועי ההגנה על הנוסעים.
במהלך מבחן ההתנגשות החזיתית, המדמה תאונה אמיתית בין שני כלי רכב, התגלה כי מספר ריתוכי נקודה בשלדת המרכב כשלו, מה שפגע בשלמות המבנה. משמעות הכשל - עיוות סביב תא הנוסעים והפחתה ביכולת הגנה שלו על הנהג והנוסעים. בנוסף, לאחר ההתנגשות, מערכת הנעילה האוטומטית של הדלתות לא שחררה את המנעולים, מה שעלול לעכב את כוחות ההצלה.
בקטגוריית הגנת מבוגרים קיבלה הדונגפנג בוקס ציון של 69% בלבד, כאשר גם תפקוד כרית האוויר הקדמית היה לקוי: לחץ נמוך מדי גרם לכך שראש הנהג פגע בהגה. בנוסף, חלקים במבנה הדשבורד יצרו סיכון לפציעה ברגלי הנוסעים מלפנים, והרכב חסר מערכות למניעת פגיעת גוף בגוף בין הנוסעים במושב הקדמי בתאונות צד.
ד"ר אלד ויליאמס, מנהל ביורו NCAP הסביר: "העובדה שריתוכים כשלו במהלך המבחנים מעוררת דאגה, ובתאונות במהירות גבוהה יותר הנזק עלול להיות חמור בהרבה. הכשל הזה חייב לקבל טיפול אם דונגפנג רוצה לעמוד ברמת המתחרות שלה."
הביצועים של בוקס בולטים לשלילה על רקע הצלחותיהם של דגמים חשמליים אחרים באותה קטגוריה, כמו רנו 5, BYD דולפין סרף ואחרות, שזכו לארבעה או חמישה כוכבים.
חדשות מעודדות הגיעו דווקא מסין: דגמי צ'רי טיגו 7 וצ'רי טיגו 8, שסבלו בעבר מביקורת בשל ליקוי בכריות האוויר האחוריות, עברו ריענון מערכתי וזכו כעת לחמישה כוכבים במבחנים המעודכנים. גם דגם ה-IM5 מבית IM, המותג הבכיר של SAIC הסינית שבדרכו לישראל זכה ל-5 כוכבים והקרוסאובר הקטן של הונגצ'י ה-EHS5, גם הוא עונד 5 כוכבים במבחן.
ועדיין מסין, אבל עם סמל יפני – מאזדה 6e, המחליפה החשמלית של מאזדה 6 המיוצרת בסין על ידי דיפאל עם 5 כוכבים במבחן הריסוק וציונים מעולים של 93% בהגנה על הנהג, 93% בהגנה על ילדים.
מצטרף מפתיע למבחן היה הקרוסאובר החשמלי החדש של MG, ה-MG S6, שטרם נחשף באופן רשמי נבחן על ידי הארגון וזכה לציון של 5 כוכבים וציונים גבוהים בהגנה על מבוגרים (92%), ילדים (85%), הולכי רגל (84%) וציון טוב למערכות הבטיחות (78%).
ה-MG 6S אמור להתברג בקו המוצרים של היצרנית מעל ה-5S ולמעשה להחליף אל המארוול R. העיצוב החיצוני לא יוצא מגדרו, מיישר קו עם המראה הנוכחי של דגמי MG עם חזית אטומה ויחידות תאורה צרות (שגם די מתאר את רוב הקרוסאוברים החשמליים מסין). לעומת זאת החלק האחורי רבוע, מה שעשוי לרמז על שימושיות טובה לתא המטען.
מבחינת מימדים, עם אורך צפוי של כ-470 ס"מ, רוחב של 191 ס"מ, גובה של 166 ס"מ ובסיס גלגלים של 283 ס"מ, הוא אמור להרגיש בנוח בין מתחרים כמו וויה קוראג', דיפאל S07, או ג'ילי EX5.
מבחינת מערכות הנעה, הוא יוצע עם הנעה אחורית או כפולה, אולם אין מקור מידע מבוסס בנוגע ליחידות ההנעה או מארזי הסוללות שלו, אם כי לא מן הנמנע שיעשה שימוש בסוללות ה-64 או 77 קוט"ש אותן ניתן למצוא בדגמי היצרנית.
לא ברור כיצד הצליח הארגון לשים יד על הרכב, מכיוון שלרוב ועל פי הצהרתו הוא רוכש מספר מכוניות באופן אנונימי והדגם כאמור לא החל שיווק רשמי באירופה. אלינו, צפויה המכונית להגיע בראשית 2026.
כתבות אחרונות
-
יואל פלרמן, 10/11/2025טויוטה משיקה היילקס חדש
-
ניר בן טובים , 09/11/2025טויוטה מזמינה לתיקון: פרואייס מדגמי 2022–2025
-
ניר בן טובים , 09/11/2025רנו טווינגו החדשה: חשמלית, זולה, ומיועדת להחזיר חיים לפלח העירוני
-
ניר בן טובים , 09/11/2025פולקסווגן אמארוק לא יעבור לחשמול בשנים הקרובות
-
יואל פלרמן, 07/11/2025אומודה 9 - מבחן דרכים (השקה עולמית)
-
ניר בן טובים , 06/11/2025BYD משנה את מאזן הכוחות: Seal U יעבור לייצור בטורקיה
-
מערכת אוטו, 06/11/2025ריקול לטויוטה ולקסוס בשל חשש מתקלת חיישני חניה
-
ניר בן טובים , 06/11/2025הונדה חוזרת לספורט: מהלך אסטרטגי להשבת אמון?
-
ניר בן טובים , 06/11/2025הטסט הישראלי נתקע בזמן - אבל את החשבון ממשיכים לעדכן