סיאט איביזה 2017 יד שניה
סיאט איביזה 2017 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
-
רקע כללי
בפברואר 2017 הוצגה סיאט איביזה החדשה בברצלונה, דור חמישי למכונית הסופרמיני הפופולארית, שהיא גם המכונית הכי נמכרת של היצרנית הספרדייה בעולם - ובשנים האחרונות, כידוע, הסופרמיני הכי נמכרת בישראל. לדגם החדש פרופורציות שונות מקודמו, כאשר האורך והגובה נותרו כשהיו, בעוד שהרוחב (178 ס"מ) ובסיס הגלגלים (256.4 ס"מ) גדלו באופן משמעותי - עניין שמשפיע לטובה הן על מרווח הפנים והן על היכולת הדינאמית. היצע יחידות ההנעה מתבסס, כמו בדגם המוחלף, על מנוע 1.0 ליטר טורבו (3 צילינדרים) עם שתי רמות הספק; 115 כ"ס לדגם המצויד בתיבת הילוכים רובוטית דו-מצמדית (7 הילוכים), או 95 כ"ס לזה המצויד בתיבה ידנית (5 הילוכים). בשונה מקודמתה, האיביזה החדשה מוצעת רק במרכב 5 דלתות. את הגרסה הספורטיבית המסורתית (גרסה חמה מלאה מבוססת איביזה תוצע תחת המותג החדש – קופרה – בעתיד), מחליפה גרסה מחוזקת בשם "איוו", לה מנוע 1.5 ליטר טורבו-בנזין (4 צילינדרים) עם 150 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית. לישראל הגיעה סיאט איביזה בספטמבר 2017. -
עיצוב ונוכחות
האיביזה מעוצבת בקווים חדים ובסה"כ נאים - אבל קשה לומר שהיא בולטת במגרש החניה. עיצובה, שנושא דמיון רב לעיצוב אחותה הגדולה, הלאון, מעט נטמע בסביבה. -
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג עוקב אחר הנוסחה המקובלת בקונצרן, עם קווים פשוטים, חומרים נאים למראה (פחות למגע), והנדסת אנוש ברורה שמתחברים לכדי סביבה שנעים לשהות בה. מרווח הפנים לארבעה נוסעים טוב (החמישי קצת יסבול). תא המטען גדול ושימושי. -
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.0 ליטר מניע את האיביזה בזריזות לה למדנו לצפות מיחידות ההנעה של הקונצרן, עם ביצועים טובים שמגיעים במקביל לתצרוכת דלק נמוכה. גרסת ה"איוו", עם 150 כ"ס (1.5 ליטר מוגדש) ותיבה ידנית, מציעה הרבה כוח וביצועים מצוינים. -
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
-
צריכת דלק - ממוצעתצריכת דלק - ממוצעתצריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק22.7 ק"מ/ליטר
-
צריכת דלק בפועלצריכת דלק בפועלצריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו18.4 ק"מ/ליטר
-
נפח מיכל דלק45 ליטר
-
3
-
-
נוחות והתנהגות
הדור החדש חזר לכיול מתלים נוקשה שאפיין את הדגם בעבר, והתוצאה נוחות נסיעה סבירה על כבישים סבירים. מפגעי סלילה רציניים יותר, בפרט בעיר, מצליחים לזעזע את המרכב. התנהגות הכביש בטוחה ומאוזנת, היכולת גבוהה - אך לא מהנה בשום צורה. -
תמורה למחיר
מבלי להצטיין בשום סעיף, האיביזה החדשה מציעה חבילה מאוזנת. המחיר, שעדיין נמצא בצד הנמוך של טווח המחירים בקטגוריה, מותיר אותה אחת המתמודדות החזקות בקטגוריה. -
פילוח מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה סטייל 1 ליטר טורבו עם כ-3200 יחידות. אחריה גרסת FR 1 ליטר טורבו עם כ-700 יחידות. -
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
דגם חדש עם מסקנה ישנה: סופרמיני מהטובות (והמשתלמות) בקבוצה
סיאט איביזה מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
סיאט איביזה השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על סיאט איביזה
הנאת נהיגה
עלויות תחזוקה
נוחות השימוש ואבזור
מרווח ישיבה
תא המטען
יש לכם סיאט איביזה? כתבו חוות דעת