טויוטה קורולה קרוס 2025

טויוטה קורולה קרוס 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    טויוטה קורולה קרוס הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) אשר חולק פלטפורמה (TNGA) ומכלולים עם טויוטה קורולה.

    בסיס הגלגלים זהה לזה של C-HR הקטן יותר (264 ס"מ), אך הוא ארוך ורחב יותר ומציע תא מטען גדול יותר.

     

    השיווק בישראל החל בספטמבר 2022, והקרוס מוצע בארץ רק עם יחידה היברידית העושה שימוש במנוע 1.8 ל' ומנוע חשמלי בהספק של 140 כ"ס.

     

    באוגוסט 2025 החל שיווקה של המהדורה המחודשת של קורולה קרוס, לאחר שהרכב עבר מתיחת פנים.

    במסגרת מתיחת הפנים חודש העיצוב החיצוני בהתאם לקו החדש של טויוטה; בחזית החדשה סבכה המשולבת בפגוש, ויחידות התאורה הוחלפו מלפנים ומאחור. לחישוקים עיצוב חדש ולמבחר נוספו גוונים חדשים. במסגרת מתיחת הפנים שופר בידוד הרעשים לאיכות נסיעה עדיפה.

     

    במרכז סביבת הנהג הקונסולה חדשה, כוללת תאי אחסון משופרים ובורר הילוכים בעיצוב עכשווי. מערכת המולטימדיה שומרת על צג בגודל "10.5, אך ממשקי צימוד הסלולרי שופרו.

  • עיצוב ונוכחות

    הגרסה הנוכחית עוטה חזית שמזכירה את זו של הראב 4 החדש. השינויים בחזית מרעננים את ההופעה, והעיצוב בסך הכל מהוגן, לא מסעיר.

  • תא נוסעים ומטען

    מתיחת הפנים טיפלה גם בתא הנוסעים, אך הבסיס נשאר על כנו וזה בהחלט חיובי; יש פה הנדסת אנוש שתבינו תוך 5 דקות ותוכלו לתפעל את המערכות באופן מהיר, שוטף, ובעיקר - בטוח יותר ממתקפת המסכים של חלק מהיצרנים. יש גם שיפור באיכות החומרים, במראה ובמגע. 
    בבסיס הקונסולה המרכזית נעשה שינוי למבנה ידית ההילוכים, היא תופסת פחות מקום, מפנה אותו לצמד עריסות טעינה אלחוטית. המבנה הרבוע והמודרני בגימור פלסטיק מבריק נראה טוב, אבל גם יוצר מצע עליו רואים אבק וטביעות אצבעות. 

     

    מציאת תנוחת הנהיגה נעשית בקלות ובמהירות, הראות החוצה טובה למעט שתי הקורות הקדמיות העבות. מבנה המושבים מעניק תמיכה מצוינת בגוף בלי להיות לוחצים, והנוחות בהם לאורך זמן טובה מאוד - בעיקר לנהגים בגובה ממוצע ופחות לגבוהים. 

    במושב האחורי מרווח רגליים נאות, ומפתח דלת רבוע שמקל על הכניסה פנימה. לרווחת הנוסעים יש גם יציאות USB ומיזוג אוויר. 

    תא המטען מציע 436 ליטרים שימושיים. ברמת 'אקטיב' הבסיסית מצוידת הקורולה קרוס בגלגל חלופי קומפקטי, וברמות הגימור הגבוהות יותר בערכת ניפוח. לטעמנו שווה לשלם אקסטרה לגלגל חלופי בכל רמת גימור בה תבחרו. 

  • מנוע וביצועים

    מערך ההנעה ההיברידי נשאר על כנו בדגם המעודכן. זה אומר שילוב של מנוע 1.8 בנזין עם יחידה חשמלית שמעבירה הספק משולב של 140 כ"ס לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה. זה נוסע כמו שזה נשמע – נעים, ידידותי למשתמש המתון ולא מעבר לכך.

    פחות מחמאות היא מקבלת כאשר צריך קצב קצת יותר מהיר, אז מנוע הבנזין הרזה יחסית מתאמץ ותיבת ההילוכים הרציפה מריצה אותו לסל"ד גבוה. וזה מייצר בעיקר רעש ופחות התקדמות.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    energy_2.svg

    את התמורה לבחירה ביחידה ההיברידית קורולה קרוס מעניקה מלוא החופן בתחנת הדלק. על אף נהיגה מאומצת מאוד במבחן הדרכים, המכונית הזו סיימה את ימי המבחן עם צריכה שנעה בין 16.9 ק"מ לליטר ל-18.1 ק"מ לליטר. בהחלט מרשים. 

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      20 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      17 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      36 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      3
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה של קורולה קרוס יוצאת נשכרת מכיול מתלים רך. היא מתמודדת היטב עם בורות, שיבושים ומהמורות בכל טווח מהירות. המקום היחיד בו הרכות הזו בעוכריה הוא כביש גלי במהירות גבוהה מאוד, אז מורגשת תנועת יתר של המרכב על הבולמים.

    רכיב ששופר מאוד פה ביחס לדגם המוחלף הוא נושא בידוד הרעשים, הן אלו שמגיעים מהמנוע והן אלו שמגיעים מהכביש או הרוח בחוץ. 

    התנהגות הכביש לא רושמת פרקים חדשים מבחינת יכולות, אבל זו לא התכלית של קורולה קרוס. במעטפת השימושים הסבירים היא עושה את העבודה.

  • תמורה למחיר

    מחירו של טויוטה קורולה קרוס גבוה ביחס למתחרים הישירים והתמורה סבירה בלבד.

  • גרסאות ורמות גימור

    טויוטה קורולה קרוס המחודש מוצע בישראל בגרסה אחת – 1.8 ל', היברידית, 140 כ"ס, תיבה רציפה, הנעה קדמית – ובארבע רמות גימור.
    ברמת האבזור 'אקטיב' תאורת לד, חישוקי "17, בקרת אקלים מפוצלת ועוד.
    ב'דיינמיק' מתווספים חישוקי "18, מפתח חכם, פתיחה חשמלית לתא המטען, מחוונים מוקרנים ותאורת אווירה; ב'דיינמיק בי-טון' תקבלו גם גג שחור.
    ברמת 'אדוונצ'ר' הבכירה מתווספים גג זכוכית וריפוד משולב עור.

  • בטיחות

    טויוטה קורולה קרוס נבדק ע"י יורו NCAP ב-2022 וזכה ל-5 כוכבים במבחן הריסוק, עם 85% בהגנה על מבוגרים, 83% בהגנה על ילדים, 87% בהגנה על הולכי רגל ו-82% על מערכות בטיחות.
    היצע מערכות הבטיחות כולל כסטנדרט בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, הימנעות ממכשול ובקרת שיוט אדפטיבית. ברמת 'אדוונצ'ר' הבכירה מתווסף גם ניטור היקפי של שטחים מתים.
    במבחן הדרכים גילינו כי פעולת המערכות טובה, יעילה ובהחלט מסייעת - ואלו לא מהוות מטרד הדורש נטרול אובססיבי כדי לקבל נסיעה שקטה מצפצופים. 

  • מה חדש בדגם

    תחילת שיווק גרסה מעודכנת בישראל, בחודש אוגוסט 2025.

  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    טויוטה קורולה קרוס הוא רכב פנאי שאינו מתבלט באף תחום, ושמחירו אינו זול - אך קולע היטב לטעמם של הלקוחות הנאמנים של המותג.

טויוטה קורולה קרוס שאלות ותשובות

מחיר הקרוס החדש מתחיל מ-179,990 ש"ח לגרסת Active הבסיסית, 182,990 ש"ח לגרסת Dynamic, ועד 190,990 ש"ח לגרסת Adventure המצוידת. המחירים כוללים מע"מ.
הקרוס מוצע בשלוש רמות גימור: אקטיב, דיינמיק ואדוונצ'ר. כל הגרסאות מצוידות באותו מנוע היברידי 1.8 ליטר.
ביטוח שלם לקרוס נע בטווח של 4,500-7,200 ש"ח לשנה תלוי בגיל הנהג, ותק הנהיגה, הגרסה ואזור המגורים. כדאי להשוות בין חברות ביטוח שונות.
הקרוס זמין בליסינג תפעולי החל מ-2,890 ש"ח לחודש (60 תשלומים, 20% מקדמה) לגרסת אקטיב. הליסינג כולל ביטוח מלא, טיפולים ושירות בזמן התקלות.
טויוטה מציעה מעת לעת מבצעי רכישה הכוללים הנחות עד 15,000 ש"ח, חבילות אבזור מוזלות וליסינג במחירים מיוחדים. מומלץ לבדוק עם משווק מורשה.
הקרוס זכה ל-5 כוכבי בטיחות במבחני Euro NCAP עם 85% בהגנה על מבוגרים, 83% בהגנה על ילדים, 87% בהגנה על הולכי רגל ו-82% במערכות בטיחות.
הקרוס מצויד במערכת Toyota Safety Sense 3.0 הכוללת בלימה אוטומטית חירום, אזהרת יציאה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים ו-8 כריות אוויר.
מערכת ניטור נקודה עיוורת (BSM) זמינה החל מגרסת Dynamic. המערכת מזהירה על רכבים בנקודה העיוורת ומסייעת בהחלפת נתיבים בבטחה.
הקרוסמצויד ב-8 כריות אוויר: 2 קדמיות, 2 צדדיות קדמיות, 2 וילון צדדיות, כרית ברך לנהג וכרית מרכזית בין הנהג לנוסע הקדמי. זוהי מערכת הגנה מקיפה לכל הנוסעים.
המערכת מזהה הולכי רגל, רוכבי אופניים ורכבים ביום ובלילה, זיהוי אופנוע ביום בלבד, ובולמת אוטומטית. אין הבטחת למניעת פגיעה אלא הפחתת עוצמת הפגיעה.
צריכת הדלק טובה: 13.6 ק"מ לליטר במבחן דרכים וכ-16 ק"מ לליטר בנסיעה מעורבת ונינוחה.
עם מיכל דלק בנפח של 43 ליטר, הקרוסאובר יכול לנסוע כ-650 ק"מ עם מיכל מלא.
לחיסכון מיטבי יש להעביר את בורר מצבי הנהיגה ל-ECO, לנהוג בקצב קבוע, לנצל את הבלימה המחדשת, להפחית משקל כמו ציוד מיותר מתא המטען.
פליטת CO2 של הקרוס היא 115 עד 116 גרם לק"מ (תלוי בגרסה), מה שמציב אותו בקטגוריית הרכבים הירוקים. זו פליטה נמוכה יחסית לקרוסאובר בגודל זה.
הקרוס יכול לנסוע במצב חשמלי למרחקים קצרים מאוד.
הקרוס מצויד במערכת היברידית המורכבת ממנוע בנזין 1.8 ליטר (97 כ"ס) ומנוע חשמלי (95 כ"ס) עם הספק משולב של 140 כ"ס. תיבת הילוכים אוטומטית רציפה (E-CVT).
הקרוסאובר מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בין 9.9 ל-10.0 שניות (תלוי בגרסה). המהירות המרבית היא 170 קמ"ש. הזינוק הראשוני מיידי ומהיר והרכב נעים למדי בשימוש מתון. אולם סה"כ הביצועים סבירים בלבד, והמנוע רועש במאמץ.
הקרוס מציע ביצועים והתנהגות כביש בינוניים. המתלים רכים, יוצרים נוחות נסיעה טובה ברוב הדרכים. אבל המושבים לא מספיק נוחים, והכיול הרך מחסיר בריסון, וגורם לרכב להמשיך לנוע מעלה מטה גם אחרי שעבר את השיבוש. מורגש במעבר על פסי האטה, רצף שיבושים ובכביש גלי. בידוד רעשי הרוח טוב, אבל רעשי הכביש בולטים ושל המנוע בעת מאמץ.
הקרוס מתאים לשבילי עפר קלים ודרכים לא סלולות. חשוב לזכור שמרווח הגחון הוא רק 161 מ"מ (לא מספיק לשטח) וגם אין לו הנעה כפולה.
הספק המנוע המשולב הוא 140 כ"ס המומנט של מנוע הבנזין הוא 14.3 קג"מ ושל המנוע החשמלי 18.9 קג"מ, טויוטה לא חושפים נתון מומנט משולב. המספרים האלה מניבים ביצועים סבירים.
לא ניתן לכבות ידנית את המערכת ההיברידית. המערכת עובדת אוטומטית ובוחרת בין מנוע חשמלי, בנזין או שילוב של השניים לפי הצורך ותנאי הנהיגה.
אורך הקרוס הוא 4,460 מ"מ, רוחב 1,825 מ"מ, גובה 1,620 מ"מ ובסיס גלגלים 2,640 מ"מ.
נפח תא המטען הוא 403 ליטר עם 5 מושבים זקופים, ו-1,321 ליטר עם מושבים אחוריים מקופלים. זהו נפח מתאים למשפחות ולנסיעות ארוכות עם מזוודות.
הקרוס מתאים ל-5 נוסעים בנוחות. המושבים האחוריים מתאימים לשני מבוגרים או שלושה ילדים. המושב האמצעי מעט צר יותר למבוגרים.
גובה הנסיעה (מהקרקע) הוא 161 מ"מ, מה שמעניק יכולת סבירה במעבר על מכשולים בדרכים לא סלולות. גם תורם לישיבה גבוהה לשיפור הראיה בכביש. זה גובה מתאים לשימוש יומיומי ושבילי עפר קלים.
הקרוס מצויד במסך מולטימדיה 10.5 אינץ' עם מערכת הפעלה מעודכנת התומכת באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אלחוטיים. המסך תומך בניווט מובנה וחיבור בלוטות'.
טעינה אלחוטית לסמארטפון קיימת רק ברמת גימור אדוונצ'ר. ברמות הגימור האחרות אפשר להשתמש בכניסות USB לטעינת הסמארטפון.
בכל רמות הגימור נמצא מערכת שמע של טויוטה שכוללת 6 רמקולים.
הקרוס מציע חיבור Wi-Fi מובנה ויכולת חיבור דרך נקודה חמה מהסמארטפון.
הקרוס חסכוני יותר בדלק, מוניטין אמינות טוב יותר. קשקאי גדול ומרווח יותר, חזק יותר, ומאובזר יותר.
הקרוס קטן וזול יותר, חסכוני יותר בדלק אך מציע פחות כוח ונפח פנימי. ה-RAV4 מרווח משמעותי, חזק יותר וגם מציע הנעה כפולה אופציונלית.
הקרוס זול וחסכוני יותר, קטן יותר ויהיה נוח יותר לחניה בעיר. הטוסון גדול ומרווח יותר, מציע יותר אבזור סטנדרטי, חזק יותר ובעל עיצוב מודרני יותר.
הקרוס זול וחסכוני יותר, קטן יותר ויהיה נוח יותר לחניה בעיר. הספורטאז' מציע יותר אבזור, גדול ומרווח יותר, חזק יותר ובעל עיצוב מודרני יותר.
הקרוס מציע מערכת היברידית לעומת בנזין בלבד במאזדה, והוא גם מרווח יותר. ל-CX-30 עיצוב מתקדם יותר, נוחות נסיעה עדיפה, ומחיר זול יותר
המתלים רכים, יוצרים נוחות נסיעה טובה ברוב הדרכים. אבל המושבים לא מספיק נוחים, והכיול הרך מחסיר בריסון, וגורם לרכב להמשיך לנוע מעלה מטה גם אחרי שעבר את השיבוש. מורגש במעבר על פסי האטה, רצף שיבושים ובכביש גלי. בידוד רעשי הרוח טוב, אבל רעשי הכביש בולטים ושל המנוע בעת מאמץ.הקרוסאובר מציע נוחות טובה לנסיעות ארוכות עם מושבים ארגונומיים, בקרת אקלים אוטומטית, וחלל רגליים נדיב. המותניים האחוריות מתכווננות לנוחות אופטימלית.
בקרת אקלים אוטומטית דו-אזורית עם פתחים נפרדים למושב האחורי זמינה בכל רמות הגימור.
ברמות גימור אקטיב ודיינמיק המושבים מרופדים בבד איכותי. ברמת גימור אדוונצ'ר בשילוב בד ועור.
כל החלונות חשמליים עם אפשרות לפתיחת וסגירה בלחיצה אחת.
תא המטען נפתח ידנית בכל רמות הגימור. ברמות גימור דיינמיק ואדוונצ'ר שכוללות מפתח חכם, הנעילה משתחררת עם התקרובת לרכב.

טויוטה קורולה קרוס מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

טויוטה קורולה קרוס השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • energy_2.svg
    `
    טויוטה קורולה קרוס
    טויוטה קורולה קרוס (מתיחת פנים), 1.8 ל' היברידי, Active
    מחיר מחירון ₪179990
  • energy_2.svg
    on
    אומודה C7
    אומודה C7, אוט', 1.5 ל' טורבו, פלאג-אין הייבריד
  • on
    מאזדה CX-30
    מאזדה CX-30 אוט', 2.0 ל', Comfort
    הספק כוח סוס 165
  • on
    סיטרואן C4
    סיטרואן C4 (מתיחת פנים), 1.2 ל' טורבו, Max
    הספק כוח סוס 130
    מחיר מחירון ₪154990
  • רנו קפצ'ור
    רנו קפצ'ור 1.3 ל' טורבו, היברידי מתון, אוט', Evolution
    הספק כוח סוס 158
    מחיר מחירון ₪151990

חוות דעת גולשים על טויוטה קורולה קרוס

3.9/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (17)

הנאת נהיגה

3.8

עלויות תחזוקה

3.6

נוחות השימוש ואבזור

3.8

מרווח ישיבה

3.9

תא המטען

3.9

יש לכם טויוטה קורולה קרוס? כתבו חוות דעת

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.