טויוטה קורולה קרוס 2023 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד
-
רקע כללי
טויוטה קורולה קרוס הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) הממוקם בין ,C-HR הנמצא בצד הקטן של הסגמנט, לראב 4 הגדול יחסית לסגמנט.
מדובר ברכב פנאי החולק את הפלטפורמה (TNGA) ומכלולים רבים עם טויוטה קורולה המוכרת אך גם עם טויוטה C-HR, והוא נחשף לראשונה ביולי 2020 בגרסתו הגלובלית. בדצמבר 2021 הוכרז קורולה קרוס בגרסתו האירופאית וזו כוללת שינויים קלים לעיצוב (יחידות תאורה, סבכה ועוד), לוח מחוונים דיגיטלי מעודכן (12.3 אינץ'), מערכת מולטימדיה מתקדמת יותר (10.5 אינץ')
בסיס הגלגלים זהה לזה של C-HR עם 264 ס"מ מקצה לקצה, אך הוא ארוך ורחב יותר ומציע תא מטען גדול יותר: מעל 403-436 ל' בהתאם לרמת הגימור ל' לעומת 377 ל' בלבד ב-C-HR.
עיצובו החיצוני שמרני מזה של C-HR האופנתי, וגם סביבת הנהג בעלת הופעה רגועה ושקטה יותר המזכירה מאוד את זו של הקורולה.
טויוטה קורולה קרוס מוצע בעולם עם יחידת הנעה היברידית חזקה בעלת מנוע 2.0 ל' ומנוע חשמלי המפיקים יחדיו 197 כ"ס. בארץ הוא מוצע רק עם מהדורה עדכנית של היחידת ההיברידית המוכרת העושה שימוש במנוע 1.8 ל' ומנוע חשמלי – כאן ההספק עומד על 140 כ"ס וצריכת הדלק המוצהרת על כ-20 ק"מ לליטר.
השיווק בישראל החל בסוף ספטמבר 2022.
-
עיצוב ונוכחות
למרות השם, העיצוב אינו מזכיר כלל את הקורולה – לקרוס מופע מעוגל ונעים מלפנים והמרכב קרוב יחסית לקרקע ומעמעם מעט את חלק ה"פנאי". מאחור הוא כבר מזכיר יותר את רכבי הפנאי של טויוטה כמו ראב 4 ויאריס קרוס.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג של טויוטה קורולה קרוס בסיסית למראה, כוללת כפתורים מיושנים ועשויה מפלסטיקים פשוטים ונוקשים והתוצאה הכללית אינה מרשימה במיוחד. מסך המולטימדיה גדול (10.3 אינץ') ולוח המחוונים המוקרן נאה. הנדסת האנוש אינה מצטיינת אף היא.
 
מושב הנהג אינו נוח בנסיעות ארוכות ולא כל אחד ימצא תנוחת נהיגה מתאימה.
 
המרחב בשורה השניה נאות עבור שני מבוגרים. לחובה נציין כי כאן איכות הדיפונים והפלסטיקה נמוכה עוד יותר.
 
תא המטען בעל נפח סביר (436 ל') ומבנה יעיל אך פשוט.
 
-
מנוע וביצועים
יחידת ה-1.8 ל' העדכנית (היברידית, 140 כ"ס) מפתיעה עם זינוק מיידי ומהיר מהמקום והיא נעימה למדי בשימוש מתון ורגוע מאוד. אולם מהר מאוד מתגלה כי היכולת כבר בעומס בינוני אינה גבוהה והביצועים סבירים בלבד, עקיפות יש לתכנן ולבצע בקפידה.
 
על אלה מוסיפה היחידה רמה גבוהה של רעשים גם בעומס שאינו גבוה.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים של טויוטה קורולה קרוס נוטה לצד הרך וזה מביא לנוחות נסיעה טובה למדי בעיר ובשיוט בכביש מהיר סלול היטב ושבילים מהודקים.
 
על צד השלילה, אותו כיול רך מוביל למחסור מורגש בריסון המרכב במעבר על פסי האטה, רצף שיבושים ובכביש גלי – וגם קושי לטפל היטב במעבר על בורות ושיבושים קשים.
 
התחושה הכללית אינה רהוטה דיה, בין היתר גם בגלל רמה גבוה של רעשי מתלים במעבר על שיבושים ורעשי כביש.
 
בהתאם, גם התנהגות הכביש טעונה שיפור והבלמים חסרים דיוק.
-
תמורה למחיר
מחירו של טויוטה קורולה קרוס 2022 גבוה ביחס למתחרים הישירים והתמורה סבירה בלבד.
-
גרסאות ורמות גימור
טויוטה קורולה קרוס 2022 מוצע בישראל בגרסה אחת – 1.8 ל', היברידית, 140 כ"ס, תיבה רציפה, הנעה קדמית – ובשלוש רמות גימור.
 
'אקטיב' מיועדת בעיקר לציי רכב וכוללת חישוקי 17 אינץ', בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים לאחור, קישוריות לאנדרואיד ואפל ועוד.
 
'דיינמיק' מוסיפה תאורת לד מלאה, חישוקי 18 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת אווירה, מסילות הטענה בגג, שמשות כהות מאחור ועוד.
 
'אדוונצ'ר' הבכירה כוללת גג זכוכית פנורמי, חיישני חניה היקפיים, ריפוד משולב עור-בד למושבים, חימום למושבים מלפנים ועוד.
-
בטיחות
טויוטה קורולה קרוס 2022 טרם נבדק ע"י יורו NCAP.
 
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, סיוע במניעת התנגשות בצמתים, סיוע להיגוי בשעת חירום ובקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט.
 
רמת 'אדוונצ'ר' מוסיפה גם מערכת לניטור שטחים מתים ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה, לא מצטיינת: 13.6 ק"מ לליטר במבחן דרכים וכ-16 ק"מ לליטר בנסיעה מעורבת ונינוחה.
-
מה חדש בטויוטה קורולה קרוס 2023
אין שינוי בשנת הדגם 2023
-
סיכום
חבילה סבירה, להיט מכירות בטוח.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.99%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.