פיג'ו 3008 החדשה – יותר פנאי, פחות מיניוואן - אוטו

פיג'ו 3008 החדשה – יותר פנאי, פחות מיניוואן

פיג'ו מציגה דור שני ל-3008, ומוסיפה לקרוסאובר שלה עוד טכנולוגיה, בטיחות ופרקטיות – ובעיקר, עיצוב אגרסיבי מבעבר

פיג'ו חושפת תמונות ופרטים על הדור השני של ה-3008, ועיקר הבשורה נוגעת לעיצוב יותר "SUV" מבעבר והתרחקות מהמראה המיניוואני של הדור הקודם – עניין שבוודאי יסייע לו בשוק הישראלי חובב רכבי הפנאי-שטח. פיג'ו רמזה לראשונה על עיצוב ה-3008 החדש ברכב הקונספט "קוורץ" בתערוכת פריז 2014, וחלק גדול מהקווים השריריים של רכב התצוגה הגיעו לגרסה הסדרתית.
ה-3008 עושה שימוש בפלטפורמה המודולארית החדשה של פיג'ו-סיטרואן (EMP2, המשמשת גם את ה-308), אשר לטענת החברה סייעה בהפחתה של עד 100 ק"ג בהשוואה לדגם היוצא – למרות צמיחה משמעותית בממד האורך (10.5 ס"מ) ובבסיס הגלגלים (6.2 ס"מ). נרשמה גם צמיחה של 5 ס"מ במרווח הגחון (חרף ממד גובה זהה לדגם הקודם), מה שמחדד את כוונות פיג'ו למצב אותו כאלטרנטיבה לרכבי פנאי דוגמת יונדאי טוסון וקיה ספורטאז'.
בתא הנוסעים מקבל ה-3008 את שפת העיצוב החדשה של החברה, i-Cockpit, המאופיינת בהעדר כמעט מוחלט של כפתורים ומחוונים (ראו סרטון). את לוח המחוונים המסורתי מחליף כאן מסך "12.3, אליו מתווסף מסך-מגע בגודל "8 לתפעול מערכות המידע, המיזוג, הניווט והשמע. העיצוב נאה ומודרני מאוד, ואפילו מוט ההילוכים הפך חשמלי. פיג'ו מדווחת גם על מרווח ברכיים משופר במושב האחורי, כמו גם תא מטען גדול ושימושי מבעבר (520 עד 1482 ל').
ה-3008 יוצע עם מגוון יחידות הכח המוכרות מארסנל החברה, אך בסיוע המשקל הנמוך, עיצוב אווירודינמי מבעבר וצמיגים בעלי התנגדות-גלגול מופחתת, מבטיח צריכת דלק ופליטת מזהמים משופרות; ההיצע יכלול מנועי בנזין-מוגדשים בנפח 1.2 ל' (130 כ"ס) ו-1.6 ל' (165 כ"ס) – אשר ישודכו גם לתיבות אוטומטיות עם שישה הילוכים – לצד מנועי דיזל 1.6 – 2.0 ל' במגוון גרסאות (מ-100 ועד 180 כ"ס).
באופן מפתיע, בהתחשב בעיצוב הקרבי-יותר, ה-3008 ימשיך להיות מוצע רק בגרסאות הנעה קדמית. כדי לתת לו בכל זאת קצת יכולת שטח הוא יצויד, כמו בעבר במערכת בקרת משיכה מתוחכמת עם חמישה מצבים (בדומה ל"טריין ריספונס" של לנדרובר, שהפכה למושא החיקוי של התעשייה) ובקרת ירידה במורד. לבטיחות על האספלט יתרמו שפע מערכות בטיחות: זיהוי תמרורים, בלימה עצמאית, התרעה על סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית שפועלת עד למהירויות עצירה ועוד.
ה-3008 החדש יוצג רשמית בתערוכת פריז בחודש אוקטובר, וצפוי להגיע לישראל בתחילת 2017.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות