חצי שנה אחרי שהציגה את הדור החדש של הונדה סיוויק סדאן בארה"ב, הונדה חשפה בז'נבה את האב-טיפוס לדגם ההאצ'בק של הונדה סיוויק.
כך תיראה הונדה סיוויק האצ'בק החדשה
צילום: מנהל

שלא כמו בשני הדורות האחרונים של הסיוויק, הפעם ישנו דמיון ויזואלי ברור בין דגם ההאצ'בק לדגם הסדאן (וגם לקופה, המיועדת לשוק האמריקאי) – הן מלפנים והן מאחור. עיצוב החרטום כמעט-זהה לזה של שאר דגמי הסיוויק, כאשר דגם ההאצ'בק (לפחות בגרסה המוצגת בתערוכה) זוכה להופעה ספורטיבית יותר – המרכב עוטה חצאיות בגווני אפור-ירוק והפגושים, מלפנים ומאחור, זוכים לפתחי אוורור גדולים יותר, כמו גם לעיצוב שונה (רשתות בעלות חרירים משושים, לעומת רשתות בעלות קווים אופקיים). הפגוש האחורי כולל גם זוג מפלטים במרכזו.
כך תיראה הונדה סיוויק האצ'בק החדשה
צילום: מנהל

הזנב, כמובן, שונה במבנהו משל דגם הסדאן – אך גם כאן ניכר הדמיון לדגם הסדאן השגרתי, בניגוד לדגמים עברו. בשונה ממרבית המשפחתיות הקומפקטיות בגרסאות ההאצ'בק, הסיוויק האצ'בק דווקא נראית ארוכה, בשל שמשה אחורית בעלת זווית חדה, המקנה לסיוויק מראה "משוך לאחור" - כמו במיצובישי לאנסר ספורטבק, למשל. על זנב הסיוויק בולטים בנוכחותם שני ספוילרים – האחד בקצה העליון של השמשה האחורית, והשני לקראת חלקה התחתון. זה האחרון הינו מאפיין עיצובי המזוהה עם דגמי הסיוויק האצ'בק בשני הדורות האחרונים, והוא מעוצב בשילוב עם יחידות התאורה האחוריות (הדומות בעיצובן לאלו של הסיוויק סדאן).

הונדה לא חשפה פרטים טכניים על הדגם, אך ניתן לשער כי הדגם הסדרתי ככל הנראה יעשה שימוש בסדרת המנועים החדשה של הונדה (Earth Dream) הכוללת גם מנועים מוגדשים - כמו בדגם החדש של הונדה סיוויק סדאן. לא נתווכח עם אנשי הונדה, אבל בהחלט יש מקום להניח כי הדגם הסדרתי יהיה דומה עד זהה, עיצובית, לדגם התצוגה (למעט הספוילרים והמפלט הכפול, שמקומם בגרסת הטייפ R).

בשלב זה טרם נתקבלה התייחסות מיבואנית הונדה לגבי מועד הגעת המכונית לארץ. יחד עם זאת, סביר להניח שהסיוויק האצ'בק תגיע ארצה במקביל לגרסת הסדאן בתחילת שנת 2017.
כך תיראה הונדה סיוויק האצ'בק החדשה
צילום: מנהל