כמעט שנה חלפה מאז הציגה שברולט קונספט לרכב חשמלי תחת השם 'בולט' – BOLT - וכעת הגיע הזמן להציג את הגרסה הסדרתית. הבשורה הגדולה שהביא עימו הקונספט הייתה טווח הנסיעה המוצהר שעמד על "יותר מ-320 ק"מ" בשילוב מחיר עממי. ואל תקלו ראש בשילוב הנ"ל – סוללות הן דבר יקר, ולכן מכוניות חשמליות עממיות הציעו עד היום טווח נסיעה קצר בהרבה. ואנשי שברולט מוסיפים ומדגישים כי מדובר ב"טווח ריאלי", משמע כזה שאפשר לשחזר על הכביש הציבורי ולא סתם "נתון מעבדה" כמקובל.
שברולט בולט
צילום: מנהל
מלבד הטווח, שברולט לא ממהרת לשחרר פרטים טכניים על הבולט הסדרתי – לא על המנוע החשמלי ולא על מערך הסוללות. בשברולט מאמינים שהטווח הגדול, יחד עם מערכת ניווט חכמה שיודעת לחשב בצורה מדויקת את טווח הנסיעה שנותר – לוקחת בחשבון את תנאי מזג האוויר, תנאי הדרך וסגנון הנהיגה של הנהג ולמצוא עמדות טעינה זמינות בקרבת המסלול – יענו על צרכי רב המשתמשים, ויעזרו להפחית את החשש מהשימוש ברכב חשמלי. בכל מקרה, תהיה אפשרות להטענה מהירה שתאפשר טעינה של 80% מקיבולת הסוללות בכשעה.

שברולט לא מסרה נתונים גם על מידות הבולט. מהתמונות ניתן ללמוד על מבנה גבוה וקצר, דמוי מיניוואן קומפקטי, ועיצוב הדואג לשמור על דמיון לקרוז החדשה ולוולט, לטובת זיהוי משפחתי ברור.
שברולט בולט
צילום: מנהל

כניסה פנימה תגלה קונסולה מרכזית מעוצבת עם שפה בולטת, מבנה המפנה מקום לנוסעים ולתאי אחסון. יחד עם מסך מגע ענק בגודל 10.2" היא נותנת את הטון המרכזי בחזות תא הנוסעים. מעבר לכך שברולט נמנעה מלבצע מהפכות, והקו הכללי תואם את זה של דגמי שברולט החדשים. היצרנית מספרת כי הבולט יוצע עם שלל מערכות בידור (תאימות גבוהה לטלפונים ניידים, לדוגמה) ובטיחות מתקדמות (מערכת מצלמות מתוחכם בנסיעה לאחור, למשל).
שברולט בולט
צילום: מנהל
בשברולט מבטיחים כי הבולט החדש יגיע לכבישי ארה"ב לקראת סוף השנה, וכי המחיר ינוע בסביבות ה-30,000 דולר לאחר הטבת מס מהממשל האמריקאי. מחיר דומה לשל ניסאן ליף, שמציעה טווח נסיעה נמוך משמעותית (228 ק"מ). ובשביל לשים דברים בפרופורציה, נזכיר לכם שמחירה של זו מתחיל בישראל בכ-140,000 שקלים. בכל מקרה, בשלב זה לא ידוע על כוונות להביא את הבולט לישראל.
שברולט בולט – חשמלית עם טווח ענק
צילום: מנהל