תחת השם "פולי פיית החניה" השיקה חברת הסטארט-אפ הישראלית ספארק אפליקציה חינמית למציאת חניה בערים גדולות. האפליקציה יוצאת לדרך בתל-אביב אך בהמשך תגיע לערים נוספות בארץ ובעולם. לטענת אנשי החברה, פולי מצליחה להפחית עד כדי מחצית את משך הזמן הנדרש למציאת חניה. המערכת לוקחת בחשבון גם את חניות הרחוב וגם את רצונותיו ומעמדו של המשתמש (לדוגמא, תושב תל-אביב), ואמורה לכן להגדיל בעשרות אחוזים את הסיכוי למצוא חניה זולה יותר.

מוצאים לכם חניה
צילום: מנהל

הפיילוט והאפליקציה
ספארק מדווחת על פיילוט שנערך בתל אביב בחודש פברואר, עם כ-5000 נהגים שהצטרפו למעגל המשתמשים. על פי הנתונים, פולי הצליחה להגדיל את הסיכוי למציאת חניה ברחוב ביותר מ-70% בשעות היום.

לפי אנשי ספארק, האפליקציה מציעה לנהגים פיתרון מקיף למציאת החניה כאשר היא "מחפשת" חניה כמו הנהג אך נעזרת במידע סטטיסטי שנאגר אצלה. המערכת גם מכירה את סידורי החניה בעיר, כלומר באיזה אזור או צד של הכביש החניה מוגבלת לתושבים וכו'. פולי מבטיחה למצוא מקום חניה, בחניון או ברחוב, תוך כ-11 דקות. המערכת גם מתחברת לאמצעי התשלום לחניה, זוכרת היכן נמצאת המכונית ומסייעת בניווט רגלי ליעד.

מוצאים לכם חניה
צילום: מנהל

פולי מציגה את המחירים, מרחק מהיעד ומספר מקומות פנויים ומאפשרת לבחור האם לנווט ישירות לחניון או לחפש קודם חניה פנויה ברחוב. 

אפשרות נוספת היא הצגת מסלול מותאם למידע שנצבר אצלה לגבי רחובות בהם סיכוי גדול יותר למצוא חניה. המסלול מבוסס על מידע סטטיסטי לגבי תחלופת החניה, מידע שנאסף על תמרורי החניה, ומגבלות בהתאם לשעה.

לפי אנשי ספארק האפליקציה יכולה לתת שירות איכותי ואמין כבר מהרגע הראשון בזכות המידע שנאסף על ידי המפתחים, והעומד על 90%. היזון החוזר מהמשתמשים ביחס ל-10% הנוספים, מבטיח שיפור תמידי.

מוצאים לכם חניה
צילום: מנהל

לפי ספארק, מחקרים מצאו ש-30% מעומס התנועה העירוני שנגרם על-ידי נהגים המחפשים חניה, וכי משך הזמן הנדרש למציאת חניה בתל-אביב עומד על 21 דקות.

חברת ספארק נוסדה ב-2012 על ידי ערן בלטר, מהנדס תוכנה שמתמחה בפיתוח פתרונות מובייל וסייבר. זוהר באלי, שהצטרף בהמשך, שימש כסמנכ"ל שיווק בבטר-פלייס, הוביל בעבר את קיה ישראל, ופעל גם בסקודה ובצ'מפיון מוטורס. בחברה הושקעו עד כה כ-1.5 מיליון דולר על ידי גאות השקעות וטרה ונצ'ורס. החברה נמצאת לקראת יציאה לסבב גיוס נוסף וכן נערכת להביא את פולי לערים נוספות בארץ ובעולם. לפי אנשי החברה, באמצעות מיפוי וסיור מוקדם על ידי צוות מיוחד ניתן ל"היכנס" לכל עיר תוך חודשיים.

מוצאים לכם חניה
צילום: מנהל

הבשורה היא בקסם
"פולי אינה מנחשת איפה תתפנה חניה, וגם אינה זקוקה לרבבות משתמשים כדי לתת שירות איכותי ואמין. הקסם הוא בעיבוד מתוחכם של מידע זמין, ובשותפות עם כלל השחקנים בממשק החניה", דבר אנשי ספארק. "פולי פיית החנייה" זמינה כעת בחנויות גוגל פליי ואפ סטור.
www.parking-polly.com