בשנה שעברה פיג'ו ניפצה את שיא הפייקס-פיק עם ה-208 T16 החדשה שלה, מכונית מרוץ שחולקת עם פיג'ו 208 בעיקר סממנים עיצוביים. עכשיו, אחרי שהציגה באירופה מספר גרסאות מרוץ ל-208, פיג'ו סימנה לעצמה מטרה נוספת: לחזור להתחרות במרוצי ראלי-קרוס. היצרנית הצרפתית פנתה לסדנת 'הנסן מוטורספורט' בכדי שתעזור לה לייצור מכונית ברמה תחרותית לעונה הקרובה של מרוצי הראלי-קרוס העולמיים.

בשנות ה-80', עת נסגרה קטגוריית המפלצות של קבוצה B, רמת העניין סביב מרוצי הראלי-קרוס החלה לעלות. צליל המנועים, התאוצה המרשימה והקרבות הצמודים גרמו לעוד ועוד אוהדים לצפות במרוצים אלו. באופן לא מפתיע, מכוניות עם מעל ל-600 סוסים שנלחמות על הניצחון במסלול סגור וחולי (רוב הזמן, לעיתים משולב אספלט) מושכות את הקהל. באותה התקופה, בין השנים 1987 ל-1990, זכתה פיג'ו בארבע אליפויות על אדמת אירופה במרוצי ראלי קרוס עם ה-205 T16 האגדית.
צילום: מנהל
האם ה-T16 208 תקצור נצחונות כמו ה-205?
כאמור, פיג'ו תנסה לשחזר את ההצלחה שזכתה לה בשנים ההן. היא תציג בקרוב את ה-208 T16 החדשה, ותשלח אותה להתחרות בסבב הראלי-קרוס העולמי. בחזית צפוי לפעום מנוע המפיק כ-600 סוסים, והתאוצה ל-100 קמ"ש תעמוד על שתי שניות בלבד (על משטח חולי). היצרנית הצרפתית הוכיחה במהלך השנים שיש לה את היכולת להצליח במרוצי ראלי – מעניין לראות לאן יתפתח הסיפור שלה בסבב הנוכחי.

בכל מקרה, אליפות הראלי-קרוס העולמית תכלול השנה 12 מרוצים. המסלולים ינדדו בין מדינות שונות בעולם, החל מפורטוגל, כלה בטורקיה ועד לארגנטינה הרחוקה. אנו נעקוב אחר פיג'ו וה-208 T16, ונראה אם תצליח להחזיר עטרה ליושנה.

פיג'ו וארי ואטאנן מתקלים את מרוץ הפייקס פיק בשנות ה-80'