פורד S-מקס קונספטכ-8 שנים עברו מאז הוצג לראשונה פורד S-מקס, המיניוואן בעל 7 המושבים, שזכה מאז בתואר 'מכונית השנה' (2007) והוכיח עצמו כאחד המוצלחים בתחום. במונחי רכב, מדובר בגיל מתקדם למדי – וגם פורד יודעת זאת, כשהיא חושפת הצצה ראשונה ל-S-מקס של העתיד, שנקרא בפשטות S-מקס קונספט ויוצג בתערוכת פרנקפורט בעוד כשבועיים.
לא מדובר כאן בעתיד הרחוק – ניתן לצפות לדור השני של ה-S-מקס כבר במהלך שנת 2014 ההולכת וקרבה.

הקונספט שיוצג בפרנקפורט מספק לנו טעימה ראשונה, וככל הנראה די תואמת את המצופה, מהעיצוב של ה-S-מקס הבא. פורד עושה שימוש בשפת העיצוב הגלובאלית שלה, ההולכת ומתפשטת לכל דגמי החברה. ניתן לראות כאן את הגריל המשושה, שכבר מזכיר לנו יותר את פורד מאשר את אסטון מרטין. במקרה זה, הוא שומר על ממדים פרופורציונליים, כשבשילוב עם הפנסים המחודדים ושלל הקווים והזוויות המעטרים את הרכב – מניבים תוצאה אלגנטית למדי.
פורד S-מקס מהעתיד בדרך לפרנקפורט
צילום: מנהל

פורד לא מציינת את מידותיו של רכב התצוגה, אך מציינת (כמתבקש) שתא הנוסעים יציע מרווח עדיף ושימושיות רבה. היא גם מבטיחה איכות הרכבה משופרת ושילוב יוקרתי יותר של חומרים קשים ורכים למגע. הקונסולה זוכה לעיצוב חדשני ושונה למדי משאר דגמי החברה, שמציג מסך מגע גדול במרכז (בטכנולוגיית תצוגה כפולה – Dual View – המאפשרת הצגת תכנים שונים לנהג ולנוסע) – לצד מיעוט יחסי בצבירי לחצנים ופקדים. קונספט או לא קונספט, אין ספק שמדובר בהצצה בשלה לעתיד, וניתן להניח שהגרסה הסופית תהה דומה מאוד למה שאתם רואים בתמונות.

ה-S-מקס קונספט מציג גם כמה דוגמאות לטכנולוגיות ולמערכות העזר להן נוכל לצפות בדור הבא של המיניוואן. בין השאר, תמצאו כאן את הגרסה האחרונה של תוכנות המידע, הבידור והקישוריות של פורד, שמאפשרת גם שליטה קולית על מגוון אפליקציות מהסמארטפון שלכם. באופן מעניין, ה-S-מקס קונספט מעוניין להחליף את רופא המשפחה שלכם, עם יכולת לניטור דופק הנהג, לספק מידע ארוך טווח ואף לזהות מקרה חירום – ובעקבות כך להפעיל את מערכות הבטיחות האחרות (כלומר, לעצור את הרכב ולהזעיק אמבולנס). פורד גם מציינת יכולת לניטור רמות סוכר בדם שתתריע במקרה של התקף סכרת אצל ילד שישן במושב האחורי, אך לא ממש ברור כיצד זה מתבצע. על הצד היותר מסורתי, תמצאו כאן את מגוון מערכות הבטיחות הנפוצות כיום, לצד מערכת עזר לחנייה.
פורד S-מקס מהעתיד בדרך לפרנקפורט
צילום: מנהל

מתחת למכסה המנוע, מציג ה-S-מקס קונספט את החבר החדש למשפחת האקובוסט, מנוע בנפח 1.5 ליטר עם מגדש טורבו. זה הוצג לא מזמן ואמור להצטרף גם להיצע של המונדיאו החדשה (המשווקת כיום בחו"ל, אך לא אצלנו) ושל דגמים נוספים. נכון לרגע זה, פורד לא מפרסמת נתוני הספק, מומנט וביצועים.