קיה פורטה
שלוש וחצי שנים אחרי שהושקה בישראל הפורטה הראשונה, נוחתת הפורטה החדשה של קיה. המכונית שסימנה את תחילת התנופה העצומה של קיה בשוק המקומי יוצאת לדרך כדי להתחרות ראש בראש מול אחותה לקונצרן, יונדאי i35 ומול רבת המכר לשנת 2012, הלו היא פורד פוקוס. כמו ה-i35, גם הפורטה אינה נמכרת באירופה ומגיע אלינו ממפעלי היצרנית בדרום קוריאה.

הפורטה החדשה גדלה באופן מאוד מהותי לעומת קודמתה. בסיס הגלגלים מוכר מה-i35 ונימתח על פני 270 ס"מ (5 ס"מ יותר ביחס לדור הקודם), האורך צמח ב-3 ס"מ (ל-456 ס"מ), הרוחב בחצי ס"מ (178 ס"מ). רק הגובה התכווץ ב-1.5 ס"מ (144.5 ס"מ). בקיה מבטיחים שהיא מעודנת ומרווחת יותר ומה שברור הוא שלפורטה החדשה עיצוב נאה משמעותית אשר הולך בקו הבולט שהציגה האופטימה הגדולה.

מנוע ה-1.6 ליטר של הפורטה המוכר אף הוא מה-i35 מייצר 130 כ"ס (2 כ"ס פחות מהיונדאי) ו-16 קג"מ ב-4,850 סל"ד. הוא משודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים ואפשרות לתפעול ידני. הביצועים נאותים עם 195 קמ"ש מרביים וזינוק למאה ב-11.6 שניות. באופן מפתיע, על אף השימוש באותה יחידת כוח, צמד הקוריאניות אינן נמצאות באותה קבוצה בדרוג המס הירוק שכן בעוד ה-i35 נמצאת בקבוצה 4, הפורטה מתייצבת בקבוצה 5.
צילום: מנהל

קיה פורטה תוצע בשתי רמות גימור כשכבר בזו הבסיסית היא תכלול בקרת שיוט ומערכת שמע עם בלוטות' עם שליטה מההגה. גרסת ה-EX המצוידת יותר תוצע עם חישוקים קלים בקרת אקלים מפוצלת (עם שליחה לאחור) ותאורת יום מסוג לד.

גם בפורטה החדשה מציעה קיה ישראל אחריות ל-7 שנים, אבל ביחס לקודמתה, המכונית התייקרה בכ-5,000 שקלים כשהמחיר החדש עומד על 127,000 שקלים לגרסה הרגילה ו-129,000 שקלים לגרסה המצוידת יותר. בקיה מצפים למכור כ-5,000 יחידות בשנה בחלוקה של 70% לציי רכב כשהיתר לשוק הפרטי.