קיה פורטה החדשה
זה התחיל באיורים, המשיך לתמונות ומסתיים עכשיו עם הצגה רשמית ופרטים מלאים אודות קיה פורטה החדשה. חיצונית, פיטר שרייר, מעצב רב המוניטין, ממשיך בקו החדש והנאה המאפיין את דגמי קיה השונים כך שכעת הפורטה נראית הרבה יותר אגרסיבית ומוצקה ביחס לדור היוצא. עיצוב הפנים עשה גם הוא את הצעד המתבקש ונראה מודרני ועדכני. כמו בשאר דגמי קיה גם כאן נזהה הטייה קלה של הקונסולה המרכזית אל עבר הנהג, כשהשעונים הגדולים והמרוחקים אחד מהשני בלוח המחוונים (בדומה לעיצוב שפגשנו באופטימה), תורמים את שלהם להרגשת האווריריות המתבקשת. רשימת האבזור כוללת אופציות רבות כמו מושבים מתכווננים חשמלית ומאווררים, חימום למושבים הקדמיים ולאחוריים, בלוטות', פנסי קסנון, בקרת אקלים מפוצלת, פתיחת דלתות ללא מפתח וכפתור התנעה ועוד.
 
 
בסיס הגלגלים של הפורטה הוארך ב-5 ס"מ ל-270 ס"מ סך הכל, כאשר לאורך הכולל נוספו 3 ס"מ והוא עומד על 456 ס"מ. היא נמוכה בסנטימטר אחד וחצי מהדור הראשון עם 144.5 ס"מ ורחבה יותר בחצי סנטימטר עם 178 ס"מ. קיה לא מפרטת על ההבדלים במרווח הפנים, למעט אזכור על הנמכת המושבים ועל הרחבת המשענת במושבים הקדמיים (במטרה להקנות למותג קיה אלמנטים ספורטייבים). נפח תא המטען צמח ב-6 ליטרים ל-421 סך הכל, שהם מעט מתחת לממוצע בקטגוריה.
 
היצע המנועים יכלול, בראש ובראשונה עבורנו, מהדורה משופרת של מנוע ה-1.6 ליטר של החברה. הוא מספק כעת 130 כ"ס (תוספת של 6 סוסים). בחלק מהשווקים, ולא ברור אם גם אצלנו, יוצע גם מנוע 2.0 ליטר שמספק 161 כ"ס ומניב תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות עם מהירות מירבית של 210 קמ"ש, תוך שהוא צורך ליטר בנזין על כל 15.4 ק"מ. בגרסה האמריקנית, אגב, מוצע מנוע בנפח 1.8 ליטר בגרסת הבסיס שמספק 148 כ"ס, בעוד הגרסה שלהם למנוע ה-2.0 מספקת 173 כ"ס.

קיה פורטה החדשה, שנקראת גם סראטו (Cerato) בחלקים שונים של העולם, נחשפה כאמור בתערוכת לוס אנג'לס המתקיימת בימים אלה. היא צפויה להגיע אלינו במהלך הרבעון הראשון של שנת 2013, בעוד בארצות הברית היא קיה מגדירה אותה כשנתון 2014 – מה שמצביע על שיווק מאוחר יותר שם.