מכונית הבטיחות צוברת קילומטראז' באבו דאבי
קימי רייקונן הביא את הניצחון הראשון לקבוצת לוטוס בגלגולה החדש, בתום מרוץ דרמטי ביותר באבו דאבי. על המסלול המרהיב ביאס מרינה (Yas Marina) היה ברור שכל העיניים יופנו לקרב האליפות בין פרננדו אלונסו לסבסטיאן פטל אבל אף אחד לא ציפה לדרמה שכזו עם שפע תאונות, שתי יציאות של מכונית קוצבת ואחד פטל שזינק מהמקום האחרון, ירד שוב למקום הזה אך הצליח לסיים במקום השלישי.

הדרמה החלה עוד לפני הזינוק כאשר פטל, שסיים שלישי במקצה הדירוג, לא הצליח לחזור לרחבת הטיפולים בשל תקלה, והשופטים טענו שבמכוניתו לא הייתה כמות דלק מספיקה לבדיקות. פטל נענש בזינוק מהמקום האחרון – פגיעה קשה לקרב האליפות שלו ומתנה נפלאה לאלונסו, שלא נראה טוב במקצה הדירוג אותו סיים שביעי.

לואיס המילטון במקלארן, שהיה המהיר בהקפות הדירוג, נטל את ההובלה בבטחה בזינוק. מצבו נראה טוב גם בהזנקה מחדש (בגלל תאונה קשה של ניקו רוזברג ונארין קרטיקיאן). באותם רגעים היה נראה מצבו של פטל רע, כי אחרי שטיפס למקום ה-13 הוא נאלץ להיכנס להחלפת כנף קדמית וירד שוב למקום האחרון. אלא שבהקפה ה-20 פרש המילטון בשל תקלה והוריש את המקום הראשון לרייקונן, שלא נטש אותו עד לסיום.
פורמולה 1: דרמה באבו דאבי
צילום: מנהל
סבסטיאן פטל מטפס בדירוג

אלונסו, שפתח נהדר, היה כבר שלישי והחל לוחץ על מלדונדו כדי לעלות למקום השני. זה כבר היה יותר מדי לפטל שפתח מבער אחורי וכאשר כל המובילים נכנסו להחלפת צמיגים הגיע למקום השני(!). בהחלפה הבאה שלו הוא ירד רק למקום הרביעי. תאונה רבת משתתפים לה גרם צ'יקו פרז בסאובר ואשר הוציאה מהמשחק את מכונית הרד בול של מארק וובר, הביאה ליציאת מכונית קוצבת נוספת ולסגירת הפערים. בזינוק מחדש כבר היה פטל על זנבו של ג’נסון באטון ואחרי קרב קשה הצליח לעבור. אלונסו ניסה ללחוץ על רייקונן אך נאלץ לוותר ולהסתפק במקום השני – בהחלט טוב ממה שציפו לו בפרארי.

ברד בול דיברו על מזעור נזקים לפני המרוץ, אבל מקומו השלישי של פטל היה בוודאי טוב מחלומותיהם. במקום הרביעי סיים באטון, לפני פסטור מלדונדו (וויליאמס), קאמוי קוביאשי (סאובר), פיליפה מאסה (פרארי), ברונו סנה (וויליאמס), פול דירסטה (פורס אינדיאה), ודניאל ריקרדו (טורו רוסו).
פטל נותר בראש הדירוג אבל הפער צומצם ל-10 נקודות, כך שהכל עדיין פתוח כאשר נותרו שני מרוצים עד לסיום העונה.
פורמולה 1: דרמה באבו דאבי
צילום: מנהל
ניקו הולקנברג וברונו סנה עושים ין ויאנג בכיוון הלא נכון

גרנד פרי אבו דאבי
1. קימי רייקונן – לוטוס
2. פרננדו אלונסו – פרארי
3. סבסטיאן פטל – רד בול
4. ג’נסון באטון – מקלארן
5. פסטור מלדונדו – וויליאמס
6. קאמוי קוביאשי – סאובר
7. פיליפה מאסה – פרארי
8. ברונו סנה – וויליאמס
9. פול דירסטה – פורס אינדיאה
10. דניאל ריקרדו – טורו רוסו

אליפות העולם לנהגים
1. סבסטיאן פטל – רד בול 255 נקודות
2. פרננדו אלונסו – פרארי 245 נק'
3. קימי רייקונן – לוטוס 198 נק'
4. מארק וובר – רד בול 167 נק'
5. לואיס המילטון – 165 נק'

אליפות העולם ליצרנים

1. רדבול – 422 נקודות
2. פרארי – 340 נק'
3. מקלארן – 318 נק'
4. לוטוס – 288 נק'
5. מרצדס – 136 נק'