פיג'ו אוניקס קונספטתכירו את אחת המכוניות היותר-מגניבות שיוצגו בתערוכת פריז בשבוע הבא. זוהי פיג'ו אוניקס (Onyx), מכונית-על קונספטואלית שלא משנה כמה נתחנן – פיג'ו כנראה לא תייצר אותה. זו לא הפעם הראשונה שהיא מציגה מכוניות קונספט ייחודיות שלא ממש עושות את דרכן לפס הייצור. בינתיים היא מזמינה אותנו להמשיך ולחלום ולזכור שהיא מציגה בתערוכת הבית שלה גם מכוניות חדשות שכן ייוצרו כמו מתיחת הפנים של ה-RCZ וגרסת-העל שלה.

עושה רושם שפיג'ו נתנה למעצבים ולמהנדסים שלה את החופש להתפרע עם האוניקס. יש לה עיצוב בולט במיוחד, כאשר הפאנלים החומים שבצידי המכונית עשויים מנחושת טהורה ואמורים לשנות את גוונם ואופיים במרוצת השנים. חוץ מזה יש לה גם עיצוב פנים עתידני, הנעת כלאיים עם המון סוסים ובסך-הכל מקדם משיכה (במובן הרגשי, לא הפיזיקלי) לא רע בכלל עם כל המאפיינים של מכונית-על אמיתית.

אורכה של האוניקס עומד על 465 ס"מ, כשהיא רחבה במיוחד עם 220 ס"מ ולא ממש גבוהה – 113 ס"מ. השימוש בנחושת אולי מזכיר לכם ביקור במוזיאון במסגרת טיול של בית הספר, אבל פיג'ו אוניקס מתהדרת גם בשלדה קלה במיוחד על טהרת הפחמן ששוקלת 100 ק"ג בלבד. המשקל הכולל עומד על 1,100 ק"ג צנועים, שרובם מגיעים ככל הנראה מהמנוע ומגג הזכוכית המלא.
פיג'ו אוניקס קונספט: תמשיכו לחלום
צילום: מנהל

ואם במנוע עסקינן, לאוניקס הנעה היברידית – דיזל-חשמלי. מנוע הבנזין בתצורת V8 בנפח 3.7 ליטר מספק 600 כ"ס, ממוקם מאחורי הנוסעים ולפני הסרן האחורי והוא מחובר לתיבת 6 הילוכים שמעבירה את הכוח אל הגלגלים האחוריים וחישוקי ה-20 אינץ' שבמרכזם. אליו מצטרף מנוע חשמלי שמייצר 80 כ"ס נוספים ואת השאר פיג'ו משאירה למעשה לדמיון. עם יחס מרשים של כ"ס-למשקל ובהנחה שהדבר אכן נוסע, אפשר לצפות לביצועים התואמים למראה.

אחרי שלל אזכורים של פחמן, נחושת ושאר טכנולוגיות חדישות, מפתיעה פיג'ו ומספרת שפנים המכונית, שאמנם מפוסלים גם הם מסיבי-פחמן, מצופים למעשה בלבד. אין כאן מושבים והכל מפוסל ליחידה אחת שיוצרת מראה מינימליסטי, אך גם תורמת לחסכון במשקל. ההשראה לעיצוב הפנים מגיעה, הפלא ופלא, מהקרטונים שבהם מוכרים לנו ביצים. הקונסולה ולוח המחוונים עשויים, תקשיבו לזה, מעיתונים ממוחזרים ודחוסים שהאותיות הקטנות שהודפסו עליהם בעבר הן שמספקות את שינויי הגוונים הקלים.