סקודה ראפיד
סקודה משחררת, בקמצנות משהו, פרטים ראשונים אודות המשפחתית הקומפקטית החדשה של היצרנית, סקודה ראפיד. מדובר למעשה בגרסת היצור של ה'מישן-אל' (MissionL, משימה L) – מכונית התצוגה מתערוכת פרנקפורט האחרונה. הראפיד, שתמוקם בין סקודה פאביה לסקודה אוקטביה, תמלא חלל חסר בשורות היצרנית שלא הציעה משפחתית קומפקטית מאז ימי סקודה פאביה מהדור הקודם (1999-2007). להערכת היצרנית, קטגוריה זו צפויה לצמוח ב-50% עד שנת 2020.

על פי סקודה, הראפיד תציע מרווח שיהווה "אמת מידה" בקטגוריה, ועם נתון אורך של 4.48 קיים סיכוי טוב שהיא אכן תהיה כזו (לצורך השוואה, המכונית הארוכה בקטגוריה היום היא שברולט סוניק, עם נתון אורך של 440 ס"מ). הנתון היחיד הנוסף שסקודה מפרסמת הוא רוחב של 1.70 ס"מ (173.5 ס"מ בסוניק, המכונית הרחבה ביותר בקטגוריה).

הראפיד היא גם המכונית הראשונה העושה שימוש בשפת העיצוב החדשה של החברה הצ'כית. התוצאה נאה למדי בחלק הקדמי של המכונית, גם במבט מהצד, אך מאחור אי אפשר לומר כי יש כאן איזו בשורה.
עוד מפרסמת היצרנית כי שבעה מנועים יאכלסו את תא המנוע, עם חמישה מנועי בנזין וצמד מנועי דיזל. גם כאן החברה אינה מפרסמת יותר מכך, אך ניתן להעריך כי ההיצע ייחל ביחידת ה-1.2 ליטר TSI המוכרת של קונצרן האם (פולקסווגן), עם תיבה ידנית או רובוטית כפולת מצמדים (DSG), עד למנועי הדיזל בנפח 2.0 ליטר גם כאן עם אפשרות לתיבה ידנית או אוטומטית.

המכונית החדשה צפויה לערוך הופעת בכורה בתערוכת פריז בחודש ספטמבר הקרוב, כאשר עוד פרטים צפויים להתפרסם בקרוב.