פיג'ו 301תכירו: זו פיג'ו 301, סדאן עממית וקומפקטית חדשה שתקפוץ ראש היישר אל גוב הקטגוריה במטרה להתחרות במלכות המכירות (בשווקים מסוימים, למשל אצלנו). מדובר במכונית סדאן בעלת בסיס גלגלים של 265 ס"מ (4 ס"מ יותר מה-308, למשל) ואורך כולל של 444 ס"מ. מידות שמתיימרות להבטיח מרווח פנים והרבה מקום לרגליים. תא המטען מציע בנפח מכובד גם כן של 506 ליטר.

היצע המנועים של ה-301 יכלול 3 אפשרויות. בבסיס הרשימה נמצא מנוע 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר (שכבר מוצע בפיג'ו 208) שמספק 71 כ"ס, אליו תשודך תיבה ידנית או רובוטית. מעליו מנוע בעל ארבע צילינדרים בנפח 1.6 ליטר, 115 כ"ס שישודך לתיבה ידנית או אוטומטית. באגף הדיזל, נמצא יחידת כוח בנפח 1.6 ליטר עם 92 כ"ס (כמו בפיג'ו פרטנר וסיטרואן C3 פיקאסו) אשר תשודך לתיבת הילוכים ידנית בלבד.
ציוד הבטיחות יכלול ABS ו-ESP, מערכת עזר לבלימת חירום ו"עד 4 כריות אוויר" כך פיג'ו. תואם את הסטנדרט במדינות מתפתחות אבל רחוק מאוד מהסטנדרט המקובל. ברשימת האבזור תמצאו מערכת שמע עם חיבורי בלוטות' ו-USB ועוד כמה אביזרים בסיסיים כמו מיזוג אוויר, חיישני חנייה וכו'.
פיג'ו 301: סדאן קומפקטית לשווקים מתפתחים
צילום: מנהל

ה-301 תוצג לראשונה בתערוכת פריז שתתקיים בחודש ספטמבר. מיד לאחר מכן יחל הייצור בעיר ויגו שבספרד. היא מיועדת בעיקר לשווקים מתפתחים ותנסה להתאים למשפחות ממגוון ארצות ולמגוון סוגי אקלים. שיווקה יחל בחודש נובמבר השנה בטורקיה, כשלאחר מכן היא תוצע גם במזרח, במרכז אירופה, המזרח התיכון, אזור המפרץ, ארצות אפריקה וגם בחלק מארצות דרום אמריקה. אלינו היא תגיע לקראת סוף השנה (נובמבר-דצמבר), ותהפוך בכך לסדאן הקומפקטית הראשונה של פיג'ו בישראל מאז ה-306.

זוהי אינה הפעם הראשונה בה פיג'ו משתמשת בשם/מספר הדגם 301, היא עשתה זאת בעבר במשפחתית שיוצרה בין השנים 1932 ל-1936. לא נרחיב הפעם על דגם העבר ובמקום זאת נספר על מדיניות שמות הדגמים החדשה של היצרנית. הספרה '1' בסוף תייצג דגמים שמציעים תמורה גבוהה למחיר, או במילים אחרות: מכוניות זולות יותר שמיועדות לשווקים המתפתחים, בדיוק כמו ה-301. דגמים שמסתיימים בספרה '8' ישמרו את שם גם לאחר עדכונים ודגמים שמסתיימים בספרה '7' יקבלו גם הם את הספרה '8' כשיחודשו.