פורד אקוספורטפורד חושפת את גרסת הייצור של האקוספורט (EcoSport) – רכב פנאי קומפקטי שנועד להתחרות בג'וק של ניסאן. קדימון לאקוספורט נחשף בתערוכת ניו דלהי שבהודו בתחילת השנה, ולאחר מכן גם בברזיל. ועכשיו הסתיימה תקופת האפייה ופורד מודיעה על כך שבקרוב יחל ייצור המכונית החדשה במפעלים בסין, ברזיל, הודו ותאילנד.

כפי שכבר הזכרנו בעבר, פורד אקוספורט הוא רכב פנאי קומפקטי, שככל הנראה מבוסס על פורד פיאסטה וימוצב בתחתית שיירת רכבי הפנאי-שטח של פורד. גם לאחר החשיפה של גרסת הייצור, נתוני המידות של האקוספורט עדיין אינם זמינים נכון לכתיבת שורות אלו. פורד מדברת בעיקר על המבנה הקומפקטי שמקנה תנוחת נהיגה גבוהה אך מיועד בעיקר לכביש ולא לשטח. בעיצוב ניכרים קווים אופייניים לפורד עם צורה מעודכנת לפנסים, וגריל טרפזי גדול.

עיצוב הפנים "פורדי" למדי וכמעט זהה לזה של הפיאסטה. הוא מיועד לאכלס 5 נוסעים ולספק להם שלל מקומות אחסון קטנים בחלל הרכב לעוד 21 ליטר של חפצים. הוא יצויד במערכת הממוחשבת של פורד הנקראת SYNC, שמופעלת ממסך ה-LCD שבחלקה העליון של הקונסולה המרכזית, ומאפשרת שליטה קולית במערכת השמע והטלפון (בדומה לזו שכבר נמצאת בפוקוס). המערכת, אגב, תהיה זמינה באנגלית ובמנדרינית.
פורד אקוספורט נחשף בגרסת הייצור
צילום: מנהל

האקוספורט יוצע עם שתי יחידות הנעה – מנוע אקובוסט 1.0 ליטר בעל 3 צילינדרים שמספק 120 כ"ס ומנוע 1.5 ליטר בנזין המספק 109 כ"ס. למנועים תשודך תיבת 6 הילוכים אוטומטית כפולת-מצמדים, ופורד מבטיחה גם צריכת דלק תואמת למנוע ולמממדים.

ראוי לציין שזה לא האקוספורט הראשון. למעשה מדובר בדגם שקיים כבר משנת 2004 ומהווה להיט בשווקים בדרום אמריקה. פורד אקוספורט החדש, כשמו כן הוא – חדש, והוא מיועד לכ-100 שווקים ברחבי העולם, בדגש על שווקים מתפתחים. אין זה מפתיע, אפוא, שהוא הוצג בתחילה בהודו, לאחר מכן בברזיל וכעת בבייג'ין שבסין, השווקים המתפתחים והחשובים ביותר כיום.