פורד פיאסטה
פורד ישראל נמצאת ללא ספק בתנופה אדירה ובדרך לשנת שיא במכירות המקומיות שלה, ובדלק-מוטורס, היבואן, לא לוקחים שבויים. אחרי שביססו את הפוקוס ואת מבחר מנועי האקובוסט הם יוצאים להסתער על תחום הסופר-מיני הזול והידני ממנו נעדרו עד כה. התחום הזה, שמאז הופעת רנו קליאו 1.2 ליטר, התפתח באופן מהיר למכירות רבות וצפוי להמשיך ולעשות זאת ב-2012, מושך גם את דלק אליו. זאת במיוחד כאשר אין ביכולתם לשווק בארץ את מכונית המיני של פורד, הקא, בגלל מחיר יקר. ולכן הם משגרים לאזור הזול והקטן את הפיאסטה.
מדובר בגרסה ידנית של פורד פיאסטה שתהיה בעלת תג מחיר מפתה במיוחד - 75,000 שקלים, כמו שדלק הוכיחו לא פעם שהם יודעים לייצר. פורד ישראל מתבוננת כמובן בהצלחת צ'מפיון מוטורס עם סיאט איביזה וסקודה פאביה 1.4 ליטר, אך מיישרת קו מבחינת נפח מנוע עם הקליאו וריו של קיה. היא תשגר למערכה את הפיאסטה עם מנוע ה-1.25 ליטר המוכר והמוערך שמייצר 82 כ"ס (בניגוד ל-1.4, 96 כ"ס האוטומטית שנמכרת כיום בארץ). עם 168 קמ"ש מרביים והאצה למאה ב-13.3 שניות, הביצועים בהחלט סבירים ואפילו עדיפים על הגרסה האוטומטית. הגרסה החדשה עשויה לשפר משמעותית את מכירות הפיאסטה שעדיין לא זכתה לכבוד הראוי בארצנו.