פיג'ו GTi קונספט
פיג'ו 208 הצפויה להגיע למחוזותינו בחודשים הקרובים מקבלת גרסאות מהודרות וספורטיביות שיגיעו גם אלינו בהמשך. מדובר ב-208GTi קונספט וב-XY קונספט שיוצגו זו לצד זו בתערוכת ז'נבה הקרובה בחודש הבא. פיג'ו 208GTi, שנכון לעכשיו נקראת GTi קונספט, מוצגת עם מנוע 1.6 ליטר מוגדש שמספק 200 כ"ס – 25 יותר מה-GTi הקודמת. הפעם, מבטיחה פיג'ו – היא תזכיר לנו יותר מתמיד את מה שכל כך אהבנו ב-205GTi האגדית.
מנוע ה-1.6THP המוגדש המוכר לנו מהגרסה הספורטיבית של פיג'ו RCZ גם מספק 25.5 קג"מ של מומנט ומשודכת אליו תיבת הילוכים ידנית עם 6 הילוכים. עם דיאטה במשקל הרכב, קיט אווירודינמי, בלמים משופרים וחישוקי 18 אינץ', בפיג'ו מדברים על תאוצה של פחות מ-7 שניות ל-100 קמ"ש והתנהגות כביש חדה וספורטיבית. מבפנים יקבלו את פני הנוסעים מושבי ספורט, שלל גימורי עור וסממנים ספורטיביים.
פיג'ו 205GTi, שהושקה בשנת 1984, נחשבת בעיני רבים להאצ'בק החמה הטובה בהיסטוריה. לצד גולף GTi, היא היוותה אבן-דרך חשובה בתחום המכוניות הספורטיביות הקטנות, שהביאו את חדוות הנהיגה אל העם בזכות ביצועים מרשימים ומחירים אטרקטיביים. את ה-GTi הראשונה, החמה והספרטנית, החליפו דגמים חמימים ובוגרים עם פחות מאפיינים ספורטיביים וספרטניים. האם ה-GTi קונספט תחזיר עטרה ליושנה? ימים יגידו.
לצד ה-GTi קונספט, תציג פיג'ו בתערוכת ז'נבה גם דגם הנקרא XY קונספט, שיהווה גרסה יוקרתית ל-208 עם צביעות מיוחדות, חישוקי 18 אינץ', גג זכוכית ומושבים ושלל גימורים מעור. פיג'ו XY קונספט תצויד במנוע 1.6 ליטר e-HDi אטמוספרי המספק 125 כ"ס.