אודי A1 ספורטבק
פחות משנתיים אחרי שהחלה בשיווק ה-A1 הקטנה, אודי תוסיף לה גרסת מרכב שנייה שתכונה ספורטבק (Sportback). מדובר בגרסת חמש דלתות, שתצטרף לדגם הקיים (שלוש דלתות) שמשווק גם בישראל. גרסת הספורטבק צפויה להגיע לישראל ולהיות יקרה במעט מדגם שלוש הדלתות, ומחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי, נמסר ל"אוטו" שהשיווק מתוכנן לסוף הרבעון הראשון של 2012, במקביל להשקתה באירופה.
אודי A1 ספורטבק תהיה גבוהה ורחבה מגרסת שלוש הדלתות בשישה מ"מ, בעיקר לטובת המרווח ליושבים מאחור. היא תציע שם מושב לשניים או לשלושה (ללא תוספת תשלום, אך יהיה צורך להזמין זאת מראש), בניגוד לשני מושבים בלבד בדגם הקיים כיום. מלבד זאת ההבדלים אינם דרמטיים, כאשר העיצוב לא יזכה לאוהדים או שונאים חדשים ביחס ל-A1 הקיימת. את כל התמונות ניתן לראות בגלריה משמאל למעלה.
אודי מציגה A1 ספורטבק: גרסת חמש דלתות ל-A1
צילום: מנהל
גם היצע המנועים מוכר, ויכלול שלוש יחידות כוח הצורכות בנזין: 1.2 ליטר טורבו עם 86 כ"ס (ותיבה ידנית בלבד), 1.4 ליטר טורבו עם 122 כ"ס (ותיבה ידנית או רובוטית כפולת מצמד) ו-1.4 ליטר טורבו ומגדש על עם 185 כ"ס (רובוטית בלבד). ההנעה בכולן תהיה קדמית, ובשתי הגרסאות הבסיסיות תוצע גם מערכת עצור-סע לחסכון בדלק. לצד מנועי הבנזין, יוצעו באירופה גרסאות דיזל בנפח 1.6 ליטר (90 או 105 כ"ס) ו-2.0 ליטר (143 כ"ס), שלא צפויות להגיע לישראל.