אופל אסטרה GTC
שלושה חודשים לפני תערוכת פרנקפורט, שם תערוך הופעת בכורה, אופל אסטרה GTC החדשה נחשפת בתמונות רשמיות ראשונות. התמונות מגיעות שבועות ספורים אחרי שאופל העניקה הצצה למראה המכונית באיורי מחשב, וכעת מדובר בתמונות של הדבר האמיתי. את הרמז הראשון לגרסה החדשה ראינו עוד לפני שנה, בתערוכת פריז.
ה-GTC היא גרסת שלוש דלתות של אופל אסטרה המשווקת בישראל, ולטענת אופל תציע התנהגות כביש משופרת. גרסה זו תהווה גם בסיס לגרסת ה-OPC הספורטיבית, מתחרה לרנו מגאן RS ופולקסווגן גולף GTI, שתצויד במנוע 2.0 ליטר מוגדש עם 290 כ"ס ותושק בשנה הבאה.
עם השקתה בפרנקפורט, ה-GTC תהיה זמינה עם ארבעה מנועים לבחירה, כולם מוגדשי טורבו. יחידות הבנזין יכללו מנועי 1.4 ליטר עם 120 או 140 כ"ס, ומנוע 1.6 ליטר עם 180 כ"ס שיאפשר מהירות מרבית של 220 קמ"ש. חובבי דיזל, כלומר בעיקר אזרחי אירופה, יוכלו לבחור בגרסה משודרגת של מנוע ה-2.0 ליטר של אופל עם 165 כ"ס. גרסה זו תאיץ את ה-GTC מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.9 שניות ולמהירות מרבית של 210 קמ"ש, כל זאת לצד תצרוכת דלק ממוצעת של 20.4 ק"מ לליטר. אופל לא חושפת מפרט מלא של גרסאות הבנזין.
אופל אסטרה GTC נחשפה רשמית
צילום: מנהל
מה שכן פורסם הוא שה-GTC מעט שונה במידותיה מגרסת חמש הדלתות, עם בסיס גלגלים שצמח בס"מ ל-269.5 וממד גובה שהתכווץ ב-1.5 ס"מ. מפסקי הסרנים צמחו בארבעה ס"מ מלפנים ושלושה מאחור, זאת לטובת גלגלים רחבים יותר ולשיפור המראה והיציבות. לשיפור היכולת הדינמית יתרום גם מערך מתלים שונה מלפנים, שישפר לדברי אופל את האחיזה ויפחית לוחמת הגה בסיבובים.
בשלב זה עדיין לא ידוע אם בכוונת חברת שלמה, יבואנית אופל החדשה, לשווק אצלנו את ה-GTC. פרטים נוספים על המכונית והחלטה בנושא צפויים להתקבל קרוב יותר להשקתה בתערוכת פרנקפורט בספטמבר.