מבחן ארוך טווח – דיווח חמישי (29,231 ק"מ)רנו פלואנסרנו פלואנס משלימה אצלנו כמעט תשעה חודשים, ומד המרחק מראה 29,231 ק"מ. ההגה החדש, במקום זה שציפויו החל להתקלף (ראו כתבה קודמת) הגיע סוף סוף – העיכוב נבע מחוסר בהירות, מובן, של מחלקת השירות האם להתייחס אל הרכב כרכב פרטי או כרכב ליסינג, רק חבל שהם התלבטו בינם לבין עצמם, והשאירו אותנו בחשיכה, תוהים מה מעכב אותם. החלטנו לנצל את הכניסה למוסך גם לצורך טיפול, מקדימים במעט את המועד (ויש לציין כי לאורך כל התקופה לא נאלצנו להוסיף ולו גרם שמן!).

קבענו תור דרך המוקד הטלפוני – עניין מהיר וזריז – והגענו בזמן שנקבע אל המוסך המרכזי בת"א. העומס היה מעט גבוה עקב העדרו של אחד מיועצי השירות, אבל גם כך סיימנו את כל תהליכי הרישום (כולל ווידוא כי ההגה אכן נמצא וזמין) תוך כחצי שעה – סביר ביותר בהתחשב בנסיבות. יועץ השירות היה אדיב ונעים, והחוויה לא הייתה משאירה טראומה גם בנפש הרכה ביותר. יש לציין לחיוב את השירות שכלל הזמנת מונית, על חשבון המוסך, ללקוח שמשאיר את רכבו במוסך. יעיל.
עלות הטיפול, שכלל החלפת שמן ומסנן שמן, בתוספת החלפת מסנן המזגן, הגיעה ל-873.44 שקלים, כולל מע"מ. מתוך זה 295 שקלים מחיר העבודה (1.3 שעות, לפי 227 ש"ח לשעה), כולל החלפת המסנן, כ-240 שקלים עלות כמעט חמישה ליטר שמן סינטטי, 72 שקלים עלות המסנן ואטם המסנן ועוד 146 שקלים עלות מסנן המזגן (כל המחירים לפני מע"מ, אלא אם צויין אחרת). עלויות סבירות, במיוחד ביחס למוסך מורשה של היבואן, אם כי די בטוח שאפשר לבצע אותו במחיר מעט נמוך יותר. מעניין לציין, כי בטיפול לא הוחלף מסנן האוויר או המצתים, ומרווח החלפה של 60,000 ק"מ לפריטים אלו – במיוחד למסנן האוויר – הוא יוצא דופן.
אוטו ארוך טווח: רנו פלואנס – דיווח חמישי
צילום: תומר פדר

עוד בנושא טיפולים ותיקונים, יש לציין את העמידות המרשימה שמפגין הפגוש של רנו פלואנס בפני עיוותים. מדי פעם אנו יורדים לחניה רק כדי לגלות סימני שפשוף חדשים על הפגוש – ותו לא. גם מכות חזקות יותר, כגון זו שחטפנו מנהג לא עירני תוך כדי נסיעה, לא השאירו רושם תלת-מימדי על הפגוש, אלא רק כמה שפשופי צבע קלים (וזולים יחסית לתיקון).

מלבד הטיפול לא עברו על הפלואנס אירועים חריגים מאז הדיווח האחרון. יומיים רצופים של פקקים מתישים גרמו לצריכת הדלק באותו מיכל לעלות לקצת פחות מתשעה קילומטרים לכל ליטר, אבל במיכל הבא, עם נסיעות זורמות יותר, היא הפיקה יותר מ-11 קילומטרים לכל ליטר נוזל יקר. הממוצע הכללי, שנצבר על פני 9,000 הק"מ האחרונים, עומד על 10.7 ק"מ לליטר, דומה מאוד למה שקיבלנו בעבר, כך שלא נראה שגיל מסנן האוויר או המצתים (שכאמור לא הוחלפו בטיפול) משפיע בצורה כלשהי.
נתראה בדיווח הבא!