פיאט 500 ומנוע הטווין-אייר, הטוב ביותר בעולם לשנת 2011
קבוצה של עיתונאי רכב מרחבי העולם מקיימת מדי שנה, מאז 1999, תחרות לאיתור המנוע הטוב ביותר שמשווק על-ידי תעשיית הרכב. ואחרי שנתיים רצופות של נצחון למנוע ה-TSI בנפח 1.4 ליטר של פולקסווגן, יש מחזיק חדש בתואר היוקרתי: מנוע ה-0.9 ליטר החדש של קונצרן פיאט, שמשמש את פיאט 500 הקטנה.
המנוע, שמכונה טווין-אייר (TwinAir) ומצויד בשני צילינדרים בלבד, נפח של 875 סמ"ק והספק מרשים של 85 כ"ס, עושה שימוש במגדש טורבו ובטכנולוגיית המולטי-אייר (MultiAir) המתקדמת של פיאט. זו האחרונה נועדה כדי לאפשר יניקה יעילה יותר של אוויר למנוע, לשפר את יעילותו וביצועיו ובו זמנית להוריד את תצרוכת הדלק והזיהום. ואלו היו בדיוק הסיבות לשמן מנוע הטווין-אייר זכה לא רק בתואר מנוע השנה לשנת 2011, אלא גם בשלוש תתי-קטגוריות נוספות: המנוע החדש הטוב ביותר, המנוע הידידותי לסביבה הטוב ביותר, והמנוע הטוב ביותר בנפח של עד 1.0 ליטר.
בקטגוריות הנוספות, ויש רבות כאלה, זכתה ב.מ.וו במספר הרבה ביותר של תארים: מנועי 1.4-1.8 ליטר (עבור מנועי מיני בנפח 1.6 ליטר); מנועי 1.8-2.0 ליטר (עבור מנוע ה-2.0 ליטר טורבו דיזל עם 204 כ"ס של ה-X1); מנועי 2.5-3.0 ליטר (עבור מנוע ה-3.0 ליטר שמוצע בשלל דגמי ב.מ.וו עם הספק של בין 306 ל-340 כ"ס); מנועי 3.0-4.0 ליטר (עבור מנוע ה-M3).
בארבע תת-הקטגוריות הנוספות, התחלקו קונצרן פיאט ופולקסווגן. בתואר מנוע הביצועים הטוב ביותר זכה מנועה של פרארי 458 איטליה (4.5 ליטר, 570 כ"ס), וכך גם בתואר המנוע הטוב ביותר בנפח מעל 4.0 ליטר. בקטגוריית מנועי 2.0-2.5 ליטר זכתה אודי עם יחידת ה-2.5 ליטר, חמישה צילינדרים של ה-RS3 (לה 340 כ"ס), ואילו מנוע ה-TSI שנושל ממעמדו כטוב בעולם, הסתפק השנה רק בתואר הטוב ביותר בנפח של בין 1.0 ל-1.4 ליטר.