יונדאי ix35 בגרסת FCEV
גרסת מימן סדרתית של יונדאי ix35 תשווק משנת 2015. רכב הפנאי הקוריאני החדש יוצע בגרסת תא-דלק, המתודלקת במימן ומייצרת ממנו אנרגיה חשמלית. מנוע תא-דלק נחשב לעתיד תעשיית הרכב, לא מייצר זיהום אוויר כלל בזמן פעולתו, ותוצר הלוואי היחיד שלו הוא אדי מים זכים. למרות שמספר לא מועט של אבות טיפוס ורכבי מחקר שונים הוצגו בעשרות השנים האחרונות, מנוע תא-דלק ניתן למצוא כיום רק במכונית סדרתית אחת – הונדה FCX – הנמכרת במספרים מצומצמים.
יונדאי ix35 מימן, ובשמו הרשמי FCEV (ר"ת של Fuel Cell Electric Vehicle, רכב חשמלי תא דלק), משתמש בדור שלישי לטכנולוגית המימן של יונדאי. בהשוואה לרכב המחקר הקודם, שהתבסס על הטוסון, ל-ix35 תצרוכת דלק נמוכה משמעותית (31 ק"מ לליטר לעומת 27 בעבר), ויחד עם קיבולת מיכלי מימן גדולה יותר (5.6 ק"ג לעומת 3.5), טווח הנסיעה שלו גדל דרמטית – מ-370 ק"מ בעבר ל-650 ק"מ ברכב הניסוי הנוכחי. מדובר בטווח נסיעה דומה לזה של מכונית בנזין, וכזה שיהפוך את מכונית המימן לשימושית הרבה יותר מרכב חשמלי נתמך מצברים.
מיונדאי נמסר כי בשלב ראשון ייוצרו 48 אבות טיפוס לצרכי ניסוי דינמי בקוריאה, וחלקם אף יגיע ללקוחות בתוכנית חכירה. בשנת 2015 יחל ייצור סדרתי של הדגם, אם כי עקב בעיות תשתית תחנות תדלוק, ספק אם מדובר בהיקף ייצור משמעותי. כמו כן, בהיעדר תחנות תדלוק בישראל, ספק אם נזכה לראות אותן בשוק המקומי.