אודי A6 החדשה
אודי חשפה את ה-A6 החדשה, וכמצופה, אין הפתעות. מכונית הסאלון הגדולה היא אחד הדגמים החשובים ביותר בהיצע של היצרנית מאינגולשטט, ותמשיך את קו העיצוב השמרני אליו הורגלנו. למעשה, הדימיון בינה לבין אודי A8 החדשה (ול-A6 היוצאת, ול-A4, ול...) נראה גדול מתמיד, וממשיך את פילוסופיית העיצוב של אודי: "אותו דבר, אבל בגודל שונה".
מהפכה מסוימת אפשר למצוא מתחת למכסה המנוע, שם תוצע לראשונה בתולדות אודי (וקונצרן פולקסווגן כולו, למעט פורשה) גרסת כלאיים. זו תשלב בין מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם 211 כ"ס למנוע חשמלי, שמספק 45 כ"ס. יחד המערכת תעביר 245 כ"ס לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית, ותאפשר תנועה ללא בנזין במהירות של עד 100 קמ"ש ולמרחק של עד שלושה ק"מ (במהירות קבועה של 60 קמ"ש). תצרוכת הדלק לפי בדיקות אודי תעמוד על 16.1 ק"מ לליטר, ופליטת פחמן דו-חמצני על 142 גרם לק"מ בממוצע.

מעניין לציין כי בניגוד לכל השמועות, מכונית הכלאיים הראשונה של פולקסווגן עושה שימוש במנוע בנזין, ולא בדיזל. לגרסת הכלאיים החדשה, שלא מובדלת מהדגמים הרגילים בעיצוב, חשיבות רבה לאודי בשוק האמריקני, שם היא נאלצת להתמודד מול לקסוס, מותג היוקרה הנמכר ביותר שמציע GS בגרסת כלאיים (עם הספק משולב של 345 כ"ס ותצרוכת דלק ממוצעת של 13 ק"מ לליטר). באירופה גרסאות הדיזל יהיו חשובות יותר, כמענה לב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס E קלאס.
מלבד מנוע הכלאיים, ה-A6 תציע מבחר גרסאות עשיר שיכלול מנועים בהספקים שבין 177 ל-300 כ"ס. הגרסה הבסיסית תהיה 2.0 ליטר טורבו-דיזל עם תיבת שישה הילוכים ידנית, שתציג תצרוכת דלק ממוצעת של מעט יותר מ-20 ק"מ לליטר. מעליה מנועים נוספים, בהם 3.0 ליטר טורבו-דיזל (V6) עם 204 או 245 כ"ס, ומנועי בנזין בנפח 2.8 ליטר (204 כ"ס) או 3.0 ליטר (טורבו, 300 כ"ס). הגרסה החזקה ביותר של ה-A6 לעת עתה, תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.5 שניות ועד למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.
צילום: מנהל
גם מבחר מערכות ההנעה ותיבות ההילוכים עשיר: ניתן לבחור בחלק מהגרסאות בין הנעה קדמית לכפולה, ותיבות ההילוכים יהיו ידניות, רציפות (לדיזל הבסיסי ולבנזין 2.8) ורובוטיות עם שבעה הילוכים (2.8 עם הנעה כפולה, 3.0 ליטר בנזין ודיזל). ה-A6 תוצע עם שלושה מערכי מתלים לבחירה בהתאם לגרסה: בולמים רגילים, ספורטיביים (S-Line) ובולמי אוויר מתכווננים. עוד נמסר כי היא מעט קצרה וקלה מבעבר, עם אורך של 491.5 ס"מ (493 בדגם הקודם), רוחב של 187 ס"מ (1.5+), גובה של 145.5 ס"מ (0.5-) ובסיס גלגלים שצמח משמעותית ל-291 ס"מ (284.5 בעבר). תא המטען יעמוד על 530 ליטר, 15 פחות מבעבר.
שיווק אודי A6 החדשה יחל בראשית שנה הבאה בגרמניה, והיא צפויה להגיע אלינו בחודשים הקרובים. בתחילה תהיה רק סדאן, אך בעתיד הקרוב צפויה להיחשף גם סטיישן שימושית יותר. מחיר ה-A6 במולדתה יתחיל מ-38,500 יורו (184,000 שקל).