סקודה אוקטביה קומבי
בכתבה השלישית בסדרת תאי המטען, נעסוק בגרסה בעלת השימושיות הרבה ביותר בתא המטען – הסטיישן. באירופה מכוניות סטיישן הן להיט של ממש, בישראל לומדים להעריך אותן יותר ויותר בשנים האחרונות, כולל ביקוש רב בקרב לקוחות ליסינג.
מכוניות כמו יונדאי i30cw ואחותה התאומה קיה סיד סטיישן, כמו גם פורד פוקוס סטיישן, החיו את הקטגוריה לאחר שנים ארוכות של נמנום. אבל המכונית שמציעה את תא המטען הגדול ביותר מגיעה דווקא מצ'כיה, בדמות סקודה אוקטביה קומבי. יש לה 580 ליטר, 36 יותר מיונדאי i30cw הממוקמת שנייה (544 ליטר). אחותה התאומה, קיה סיד סטיישן, מציעה 535 ליטר מאחורי המושבים – אך באופן מעניין עם קיפול הספסל האחורי, הופכת לנדיבה ביותר מבחינת נפח, עם 1,665 ליטר לעומת 1,620 באוקטביה ו-1,395 בלבד ב-i30cw.
פורד פוקוס ממוקמת רביעית עם 482 ליטר, ופיג'ו 308SW סוגרת את החמישייה המובילה עם נפח צנוע יחסית של 450 ליטר. במקום האחרון בהחלט מבין שש מכוניות הסטיישן הקומפקטיות שמשווקות אצלנו, ניצבת וולוו V50. מי שמבוססת על פלטפורמת הפוקוס, מציעה נפח תא מטען צנוע של 415 ליטר בלבד.
הכתבות הקודמות:

נפח תא המטען במשפחתיות קומפקטיות סטיישן

צילום: מנהל