טויוטה אוריס HSD. היפנים רוצים להיות הכי ירוקים
אולי הכרטיס הירוק יעזור? טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, נחלה הצלחה נאה בשווקים רבים בעולם – בהם השוק האמריקני. אבל מקום אחד נותר עוין יחסית לדגמי היצרנית: אירופה. כעת, ביצרנית היפנית מנסים לכבוש את אהדת הצרכנים ביבשת הקלאסית באמצעות מהלך חדש: ניסיון להפוך ליצרנית עם צי המכוניות הכי פחות מזהם.
בשוק האירופי טויוטה מתקשה לשחזר את ההצלחה של אזורים אחרים בעולם, במיוחד במערב אירופה. האירופים אוהבים את התוצרת המקומית, ולמרות שלטויוטה היצע דגמים המתאים לדרישותיהם – מכוניות קטנות וקומפקטיות למשל.

אלא שזה לא עוזר, וטויוטה ממוקמת במיקום נמוך למדי בטבלת המכירות האירופית, בעשירייה השנייה. כדי לנסות ולשנות את המצב, בטויוטה פיתחו אסטרטגיה ירוקה: שאיפת היצרנית היא להפוך לבעלת צי המכוניות הידידותי ביותר לסביבה, כזה שפולט את רמת הפחמן דו-חמצני הנמוכה ביותר באירופה.
כדי לעמוד ביעד, על טויוטה לעקוף את פיאט, המובילה את הדירוג בשנים האחרונות. על-פי נתוני הזיהום של 2009, צי המכוניות של טויוטה פלט 130.1 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ בממוצע בשנת 2009, ירידה מרשימה בהשוואה ל-144.9 גרם בשנת 2008. פיאט, הנמצאת במקום הראשון, צמצמה אף היא את פליטת המזהמים ב-2009, וירדה מ-133.7 גרם לק"מ ל-127.8 בלבד.
חוד החנית בניסיון להגיע למקום הראשון בדירוג הירוק, יגיע בדמות האוריס HSD. גרסת הכלאיים של טויוטה אוריס הקומפקטית עושה שימוש במערכת ההנעה של טויוטה פריוס, מה שמאפשר לה להציג נתון פליטת מזהמים זהה: 89 גרם פחמן דו-חמצני בלבד. נתון זה הופך אותה לאחת המכוניות בעלות רמת פליטת ה-CO2 הנמוכה ביותר באירופה.
בטויוטה מקווים כי יחד עם מחיר נמוך יותר מזה של הפריוס, האוריס HSD תימכר בכמות גדולה באירופה, ותתרום לצמצום ממוצע הזיהום של היצרנית כולה. לכך צפויה לסייע העובדה כי האוריס, בניגוד לפריוס, מיוצרת באירופה ותשבור בכך את אחד המחסומים הפסיכולוגיים של רוכשי הרכב באירופה.