מימין לשמאל: משה קפלינסקי, מנכ"ל בטר פלייס, זיוה פתיר, מנהלת תחום תקינה בבטר פלייס, ואבנר פלור, מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה (צילום: ששון תירם)
שחקנית חדשה נכנסת למגרש של יבואניות הרכב בישראל: בטר פלייס. החברה, שהחלה בשנים האחרונות לפרוס תשתית טעינה למכוניות חשמליות, אושרה על-ידי משרד התחבורה כיבואנית רכב ותוכל לייבא בעצמה מכוניות. זאת, בתום תהליך שארך מספר חודשים ושפורסם לראשונה כאן, בשנה שעברה.
לפי תוכניות בטר פלייס, החברה תחל בשנה הבאה בשיווק של רנו פלואנס Z.E, הגרסה החשמלית של המשפחתית הקומפקטית שכבר משווקת בישראל. הדגם החשמלי יציע טווח נסיעה של עד 160 ק"מ, ובבטר פלייס הצהירו בעבר כי מחירו יהיה דומה לזה של משפחתית בנזין רגילה. רנו פלואנס נמכרת בישראל במחיר הנע בין 120,000 ל-127,000 ש"ח.
לפי הודעת משרד התחבורה, בשלב ראשון בטר פלייס תייבא עשרות בודדות של מכוניות חשמליות, שישמשו אותה לבחינת התשתית. בסוף שנת 2011 יחל שיווק סדיר של מכוניות, זמן קצר לאחר שתיקבע התקינה האירופית לנקודות הטענה. התקינה הזו צפויה ליצור אחידות בצורת שקעי ותקעי ההטענה, ובכך לאפשר מעבר קל בין דגמים שונים ללא צורך בהחלפת נקודת טעינה.
על אישור הפיכת בטר פלייס ליבואנית רכב חתם שר התחבורה ישראל כץ, באמצעות צו פיקוח על מצרכים ושירותים. צו זה הוא תולדה של אישור הייבוא המקביל, במסגרתו תפעל חברת בטר פלייס לצד יבואנית רנו הרשמית, חברת קרסו. האישור הועבר הבוקר לידי משה קפלינסקי, מנכ"ל בטר פלייס, ומנהלת התקינה של החברה, זיוה פתיר, בפגישה שערכו עם מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה, אבנר פלור.