המכונית היקרה בעולם בעת הזכיה ב-Pebble Beach ב-2003
תסתכלו טוב על המכונית המופיעה כאן. כך נראית המכונית היקרה ביותר בעולם. צורתה יוצאת הדופן אינה מותירה מקום לספק: מדובר בבוגאטי אטלנטיק, אותה יצירה יוצאת-דופן ואולטרא-נדירה משנות ה-30, של מותג המכוניות האקסקלוסיבי והנחשב ביותר בהיסטוריה.
האטלנטיק היתה הגלגול הקיצוני והנחשק ביותר של סדרת ה-57, שיוצרה בין 1934 ל-1940. הסדרה כולה יוצרה בכ-700 יחידות בלבד, מתוכן רק 4 היו אטלנטיק. צורתה היתה מיוחדת במינה, עם עיצוב זורם שהתבסס על מכונית-הקונספט Aerolithe: קופה דו-מושבית עם מרכב-אלומיניום שהתחבר לאורך כל חלקה העליון של המכונית בתפר המהווה אלמנט עיצובי בולט. את ההנעה סיפק מנוע 8 צילינדרים טורי בנפח 3.2 ל', בעל מגדש על, עם תפוקה של 200 כ"ס – וזאת כשהמכונית שוקלת פחות מ-1,000 ק"ג.
מטבע הדברים, מכירת כל אחת מהאטלנטיק שנותרו מושכת תשומת-לב וענין אדיר, וזה בדיוק מה שקרה בתחילת מאי כאשר אטלנטיק במצב משוחזר ומשופץ למשעי החליפה ידיים. מדובר במכונית מוכרת היטב, מעזבונו הנדיר של אספן-הקלסיות ידוע השם ד"ר פיטר וויליאמסון, חלוץ מחקר אפילפסיה ומנתח בעל שם עולמי, שהלך לעולמו ב-2008 והותיר מאחוריו אוסף יוצא-דופן של מכוניות בוגאטי. בני משפחתו מכרו את מרבית המכוניות האחרות והיקרה מכולן, האטלנטיק, היתה אחת האחרונות שנותרו. על מצבה המעולה תעיד העובדה שב-2003 זכתה מכונית זו ממש במקום הראשון הכללי במפגש הקלסיות היוקרתי ב-Pebble Beach (ראו תמונה נלווית).
ובכן עכשיו יש לאטלנטיק הו בית חדש: מוזיאון המכוניות היוקרתי של Peter Mullin בקליפורניה, המוקדש למכוניות צרפתיות קלסיות. המחיר ששולם אינו ידוע במדוייק, מאחר ומדובר בעסקה פרטית. אבל הספקולציות שצצו מכל עבר ברשת דיברו על סכום שבין 30 ל-40 מיליון דולר, ואין כמעט ספק כי העסקה לא ירדה מתחת לגבול התחתון שהוזכר. המשמעות היא שהאטלנטיק הזו הפכה בבת אחת למכונית היקרה ביותר בהיסטוריה. עד עכשיו מקובל היה לחשוב כי המכונית היקרה ביותר שהחליפה ידיים היתה בוגאטי אחרת, מדגם רויאל, שנרכשה על-ידי פולקסווגן – בעלת הבית הנוכחית של מותג בוגאטי, כמובן – ב-1999 תמורת סכום משוער של 20 מיליון דולר. גם אז מדובר היה במכירה פרטית גם שהסכום המדוייק אינו ידוע. הסכום הגבוה ביותר שהושג במכירה פומבית הוא מעל 12 מיליון דולר, אשר שולמו בשנה שעברה בעבור פרארי טסטה רוסה משנת 1957.