"זה פחות או יותר הטוסון". כך אמר לנו, תומאס בורקלה (Buerkle) מעצב מכונית התצוגה ix-onic ומי שאחראי על עיצוב המכונית עצמה, בעת חשיפת הקונספט בתערוכת ז'נבה האחרונה. כעת עם חשיפת זוג איורים של המכונית החדשה, טוב לראות שהוא אכן צדק. נכון, אלה רק איורים וכבר ראינו מצגות צבעוניות שהיו רחוקות שנות אור ממה שנגלה במציאות, אולם כאן זה לא נראה המקרה בוודאי לנוכח תמונות ריגול המתגלגלות ברשת.

יונדאי אינה מספרת דבר אודות ה יונדאי ix35, מחליף הטוסון, ומשאירה הכל – כולל הכל – לחשיפה הרשמית בתערוכת פרנקפורט הקרובה (15 בספטמבר). אבל אנחנו לא נשאיר אתכם בידיים ריקות ונספר כי רכב השטח הרך החדש מבוסס על ה-i30 (המשפחתית של היצרנית) ומציע הנעה כפולה ומידות גדולת במעט מהטוסון המוכר.
מבחינת היצע יחידות הכוח יזכה ה-ix35 לשלושה מנועים: 1.6 ליטר ו-2.0 ליטר (חדשים) כמו גם 2.4 ליטר (המוכר בין היתר מהסונטה). שהוצג רכב הקונספט הציגה היצרנית מנוע 1.6 ליטר בנזין מוגדש טורבו המפיק 170 כ"ס. זה בינתיים לא הגיע לייצר ובמקומו נמצא "אח" אטמוספרי עם הספק מופחת. היות והוא מוצע עם תיבה ידנית בלבד יחידת כוח זו לא תבצע עליה. לעומת זאת כן נקבל את המנועים האחרים שיצועו עם תיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונלית בעלת 6 יחסי העברה. אגב, בעבר דיברה היצרנית על תיבה אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים, אולם לעת עתה זו אינה מגיעה לייצור.

שיווקה של יונדאי ix35 באירופה יחל בסוף הרבעון הראשון של 2009. אלינו הוא יגיע בסביבות חודש יוני היות והיבואנית מתכננת לייבא את הכלי מקוריאה ולא מאירופה.