בימים האחרונים נחתו בישראל הפיאסטות הראשונות לטובת הליכי תקינה והדרכה של היבואן. זהו למעשה צעד אחרון לפני תחילת שיווק הסופר-מיני (הנאה) של פורד שיחל בראשון למאי.

כזכור לפני חמש שנים הפסיקו ב'דלק מוטורס' לשווק את הפיאסטה בארץ בגלל חוסר אהדת הציבור לתיבה הרובוטית ובשל מחירה הגבוה ביחס למתחרות. המהלך של דלק מוטורס – הפסקת הייבוא – היה בהחלט מהלך יוצא דופן בשוק כאשר מדובר במכונית כה מוכרת, אולם בדלק טענו שהם פשוט לא יכולים לייצר עבורה תנאים תחרותיים מספיק. גם הפעם טוענים בלק כי המחיר נותר לא נוח עבורם, אבל הם מוסיפים ואומרים כי ההסתכלות על הפיאסטה – שהפכה להיט מכירות גדול באירופה – היא כעל מוצר אסטרטגי שחייב להימכר בארץ.

כפי שדיווחנו לכם בעבר, הפיאטסה תגיע אלינו בגרסת ה-1.4 ליטר (96 כ"ס), עם תיבת הילוכים אוטומטית (בעלת 4 יחסי העברה) וברמת גימור אחת שתהיה גבוה למדי ותכלול את מלוא הציוד הבטיחותי. הרצון הוא למעט בגרסאות מתוך שיקול כלכלי וזה מביא לכך שגם מהדרות שלוש הדלתות הנאה לא תגיע.

המחיר הסופי לצרכן צפוי להיות תחרותי למדי – קרוב מאוד לזה של מאזדה 2 המצוידת (97,000 שקלים). בכל מקרה, לא נראה שלדלק מוטורס יש כאן אפשרות גדולה למשחק; מאזדה 2 הבסיסית נמכרת בכ-103,000 שקלים ומעט מעל מחסום ה-110,000 שקלים נמצא את כבר את פורד פוקוס.