38.3%. זהו הנתון שצריך להדאיג את כל מי שקשור בענף הר5כב בישראל. זהו השיעור בו ירדו מסירות רכב חדש – פרטיות ומסחריות קלות – בחודש האחרון, לעומת נובמבר 2007. המיתון, הטלטלה התוקפת את שוק הרכב העולמי, אי הוודאות, הציפיה לירידת מחירים בקרוב, כל אלו הפעילו לחץ חזק על דוושת הבלם בשוק הרכב.
שימו לב לנתון הבא: 89 מכוניות. זה כל מה שהצליחה סמל"ת, יבואנית פיאט ומותגיה, למכור במהלך כל נובמבר. 75 מכוניות פיאט ועוד 14 מכוניות אלפא רומיאו, זהו היבול הדל שנרשם בספרי היבואן. מדובר בירידה של 62% לעומת הממוצע בעשרת החודשים הראשונים של השנה (אצל אלפא, המסירות החודשיות הן דווקא קצת מעל הממוצע עד כה). היו מותגים שאצלם הירידה היחסית גדולה עוד יותר: דייהטסו מסרה רק 213 מכוניות בנובמבר, בדיוק שליש מהממוצע בעשרת החודשים הקודמים, ובהמחשה קלסית של הפתגם "אם בארזים", אצל מובילת השוק מאזדה בכבודה ובעצמה נרשמה ירידה של 68.3%. יותר משני-שליש! על מצבו העגום של השוק תעיד העובדה שגם זה הספיק לה למקום שני בטבלה החודשית, אחרי יונדאי לה הספיקו כ-60% מהממוצע עד כה לעלות למקום הראשון. מי שנהנתה מחודש מצויין היתה פולקסווגן, שערכה מבצע מכירות מוצלח בימים האחרונים של אוקטובר ואשר תוצאותיו באו לידי ביטוי בנתוני הרישוי של נובמבר. פולקסווגן מסרה 766 מכוניות, 14% מעל הממוצע שלה, וזה הפסיק לה להתברג למקום הרביעי בטבלה החודשית – מיקום שכמותו לא ראה המותג מזה עידנים.
לאחר פתיחת שנה מסחררת, ההתרחשויות האחרונות גורמות לכך שלא בטוח כלל כי עד סוף השנה יעבור סך המסירות השנתי את סף ה-200,000 – מה שנראה כוודאי עד לפני חודשים מעטים. כרגע עומד סך המכירות ל-11 החודשים הראשונים על כ-187,000 מכוניות; בדצמבר 2007 נמסרו כ-16,500 מכוניות, מה שאומר שאם תמשך מגמת הירידה הנוכחית הרי שהמסירות בדצמבר לא יספיקו כדי להגיע ל-200,000.

מסירות נובמבר 2008 – עשרת הגדולים
1. יונדאי, 1,104
2. מאזדה, 957
3. טויוטה, 941
4. פולקסווגן, 766
5. סיטרואן, 643
6. מיצובישי, 633
7. הונדה, 605
8. שברולט, 513
9. פורד, 512
10. סוזוקי, 428