אם אתם נוהגים בשברולט אוויאו חדשה, כדאי שתהיו מודעים לעובדה הזו: בתאונה חזיתית במהירות של 64 קמ^ש אתם עלולים לסבול מפגיעה חמורה ואולי אפילו קטלנית. בסבב מבחני E-NCAP החדש נכשלה האוויאו כשלון חרוץ בהגנה על הנהג, וקיבלה ציון של 19% בלבד בהתנגשות חזיתית, כאשר רוב חלקי גופו של הנהג צפויים להיפגע באופן קשה בתאונה. בפגיעה צידית האוויאו אמנם קיבלה ציון של 94%, אבל בסיכום מבחן הריסוק לנהג ולנוסעים היא מקבלת שני כוכבים בלבד (במקום שלושה) ועם לוכסן אדום על הכוכב השני – לציון סכנת פגיעה חמורה. ציונים ממוצעים של 3 כוכבים להגנה על ילדים ועל הולכי רגל לא ממש מצליחים לרכך את המכה הקשה (תרתי משמע), ולנו נותר רק להזהיר ולהזכיר שהאוויאו שנבחנה היא גרסת ה-4 דלתות לה 4 כריות אוויר, אבל גם גרסת ה-5 דלתות צפויה כנראה לגורל דומה בעת תאונה. (בארץ נמכרו ב-2005 מעל 4,000 אוויאו, עם זוג כריות אוויר בלבד). יש לציין כי במבחני הריסוק של ה-NHTSA האמריקאי קיבלה האוויאו הנמכרת שם 5 כוכבים, אך מבחנים אלו מחמירים פחות מאלו של ארגון NCAP האירופאי. קוריאנית נוספת עם ציון מאכזב היא הקאיה סראטו, שקיבלה שלושה כוכבים בלבד בניסוי הריסוק. ניתוח הציון מראה 63% בריסוק קדמי ו-45% בלבד בריסוק צידי עם אזהרה לפגיעות קשות בחלק הגוף העליון – למרות שהדגם הנבחן כלל 6 כריות אוויר! קאיה לא הסכימה לממן את ניסוי העמוד ולכן האפקטיביות של וילונות הצד לא נבדקה כראוי, וזוהי בהחלט תעודת עניות לקאיה ותזכורת נוספת לכם – אל תאמינו לכל מה שמספרים לכם – 6 כריות אוויר לא בהכרח מלמדות על הגנה נאותה! בהגנה על ילדים קיבלה הסראטו 3 כוכבים ובהגנה על הולכי רגל כוכב אחד בלבד. וכעת לחדשות טובות יותר: פיז'ו 207 החדשה קיבלה את הציון המרבי של חמישה כוכבים (ולמען האמת, לא היינו מצפים ממנה לפחות). ה-207 קיבלה 94% בפגיעה קדמית וציון זהה בפגיעה צידית. יחד עם נקודות שהתווספו מתזכורות לחגורות בטיחות, זכתה ה-207 לכוכב החמישי. בהגנה על ילדים קיבלה ה-207 ארבעה כוכבים ובהגנה על הולכי רגל שניים בלבד. הדגם הנבחן כלל 6 כריות אוויר. תוצאה זו מצטרפת לחמשת הכוכבים של ה-159, עליהם דיווחנו לאחרונה. יונדאי טוסון נבחן אף הוא וזכה לארבעה כוכבים עם 69% בריסוק קדמי ו-100% בריסוק צידי. בהגנה על ילדים הוא קיבל 3 כוכבים ובשמירה על חייהם של הולכי רגל הוא לא הצטיין – כוכב אחד בלבד. גם כאן כלל הדגם הנבחן 6 כריות אוויר, אותה תצורה בה הוא נמכר כאן. לבסוף, נבחן הסוזוקי SX4, מעין קרוס-אובר-סופר-מיני הבנוי על שלדת הסוויפט ועתיד להימכר במספרים קטנים למדי באירופה. עם שש כריות אוויר הוא זכה לארבעה כוכבים (69% ו-100% בריסוק קדמי וצידי בהתאמה) ולשלושה כוכבים בהגנה על ילדים ועל הולכי רגל.