חברת "כלמוביל", יבואנית יונדאי, נהנית משנה מצויינת של המותג הקוריאני שלה, בזכות ההצלחה הגורפת של הגטס. עכשיו מסתערת כלמוביל גם על סגמנט המשפחתיות, עם מכונית שבעבר נהנתה כאן מהצלחה לא מבוטלת – האלנטרה. לקראת 2004 עברה האלנטרה מתיחת פנים, המתבטאת מבחוץ – כרגיל – בעיקר בחרטום מעודכן ופנסים קדמיים ואחוריים מעוצבים מחדש. מבחינה מכנית, מצויידת האלנטרה במנוע שנתוניו, לפחות על הנייר, נראים נחותים מאלו של הדגם הנוכחי: 105 כ"ס (לעומת 107), ומומנט מירבי שערכו נותר כבעבר, 14.6 קג"מ, אך המתקבל בסל"ד גבוה בהרבה – 4,500 במקום 3,000. מעניין לראות כי גם כאן בא לידי ביטוי תהליך ירידת ההספק של מכוניות המגיעות מהמזרח – בעברה הרחוק היתה האלנטרה (שנקראה אז לנטרה) המכונית המשפחתית 1600 החזקה ביותר בשוק, על הנייר לפחות, עם 114 כ"ס; כיום, רוב המתחרות בסגמנט חזקות ממנה. לאחרונה נתקלנו בתהליך דומה של הורדת הספק, מן הסתם על-מנת לעמוד בתקנות זיהום אירופיות, גם במאזדה 3 ובמיצובישי לאנסר, וקודם לכן – בהונדה סיוויק. על כל פנים, יחד עם המנוע המחודש הגיע שיפור ב-NVH (רמת השקט, החלקות והעידון במכונית), עם בידוד רעשי נסיעה ורוח משופר. תיבה אוטומטית קונבנציונלית בעלת 4 הילוכים היא היחידה המוצעת, בכל הדגמים. כמו כן שונתה וכוילה מחדש מערכת המיתלים, והבלמים שופרו. מערכת בטיחותית חדשה היא סיוע לבלימת חירום, BAS. בפנים, כך אומרת יונדאי, חל שדרוג מהותי בעיצוב ובחומרים, ומה שחשוב יותר – באבזור. האלנטרה תשווק כאן בשתי רמות גימור, GL ו-GLS כאמור. ברמת האבזור הגבוהה מקבלים בין היתר פנסי ערפל תקניים, מחשב דרך, מערכת בקרת אקלים עם מסנן פנימי, חיישן אורות, וכאמור מערכת סיוע לבלימת חירום. בכל הדגמים מוצעות 4 כריות אויר ועיגוני "איזופיקס" תקניים למושבי ילדים. לראשונה תוצע האלנטרה אצלנו גם במרכב 5 דלתות, אשר משווק רק ברמת האבזור הגבוהה GLS במחיר 114,000 ש"ח. האלנטרה 4 דלתות באותה רמת גימור תעלה 113,000 ש"ח, ו-4 דלתות ברמת גימור GL נושאת תג מחיר של 111,000 ש"ח. השיווק בפועל של האלנטרה מתחיל היום, כאשר החל מאתמול בערב החל קמפיין פרסומי תחת הסיסמה "כל כך מפנקת שלא תרצה לצאת ממנה". היקף הקמפיין – 5 מיליון ש"ח.