פורשה פאנאמרה, מכונית הפאר שהוצגה במקור ב-2009, שילבה אז את המראה של ה-911 במבנה סדאן-קופה. היכולת הרשימה, העיצוב פחות.
כעת, פורשה מציגה את הדור השני לפאנאמרה, המתחדש במנועים ובביצועים, בתיבה, במכלולים הדינמיים, במערכות הבטיחות וכמובן בסביבת הנהג שהתעדכנה כנדרש. המרכב גדל במעט (0.5-3.4 ס"מ) ובסיס הגלגלים התארך ב-3 ס"מ ל-295 ס"מ. לפי פורשה, הנמכה של 2 ס"מ של קו הגג מאחור ושינויים נוספים, גרמו למכונית להיראות נמוכה ורחבה משמעותית ממה שהיא. בנוסף, הזחת הסרן הקדמי קדימה, צמצמה את סרח העודף לפנים, וגם זה שיפר את ההופעה. העיצוב, לפי התמונות בכל אופן, מוצלח בהרבה - ועדיין משמר, מאוד, את הקשר ל-911.
פורשה פאנאמרה החדשה - בישראל מנובמבר
צילום: מנהל
מכניקה
הדגם החדש מוצע עם שני מנועי בנזין ודיזל אחד. גרסת 4S תצויד במנוע V6 בנפח 2.9 ליטר כפול-מגדשי טורבו. הנתונים אמורים לספק: 440 כ"ס, 56 קג"מ, 4.4 שניות ל-100 (4.2 ש' עם חבילת כרונו) ו-290 קמ"ש. הלא מסתפקים ישמחו ב-V8 בנפח 4.0 ליטר, גם הוא עם שני מגדשים: 550 כ"ס, 78.4 קג"מ, 3.6 שניות ל-100 (3.4 ש' בכרונו) ו-306 קמ"ש.
מנוע חדש בעסק הוא דיזל V8 - באופן תמוה, לא ידוע כרגע באיזה נפח - המייצר 422 כ"ס ו-86.6 קג"מ, מ-1000 סל"ד(!) ועד 3250 סל"ד. נתונים אלו טובים ל-4.5 שניות ל-100 (4.3 ש' עם כרונו) ול-285 קמ"ש; היצרן טוען לדיזל הסדרתי החזק בעולם. לא נופתע אם מדובר בקרוב משפחה של המנוע שהוצג ב-SQ7.
פורשה פאנאמרה החדשה - בישראל מנובמבר
צילום: מנהל
פורשה מציינת כי המגדשים הורכבו בתוך ה-V של המנוע, כך שניתן למקם אותו נמוך יותר, מה שאפשר שיפור במרכז הכובד של המכונית. בנוסף, מבנה זה מאפשר תגובה מהירה ומיידית יותר של המנוע בזכות סעפת הפליטה הקצרה יותר עד המגדשים. תכנון המנועים מאפשר הפעלת מגדש אחד או שניים לפי צורך. מנועי הבנזין, כך פורשה, משופרים מקודמיהם בהספק, מומנט, זמינות, צריכת דלק וזיהום.
התיבה המשרתת את כל המנועים היא רובוטית דו-מצמדית עם שמונה הילוכים, ראשונה מסוגה, וההנעה היא כפולה. המפרט הדינמי עשיר בטכנולוגיה עכשווית, וכולל מתלי אוויר אדפטיביים וניהול אקטיבי שלהם, 'טורק וקטורי פלוס', התורם ליכולת הפניה דרך ניתוב כח לגלגלים החיצוניים, ייצוב אקטיבי של זוויות גלגול המרכב, הגה אלקטרו-מכני חדש וגם היגוי אחורי. לרשות הנהג ארבעה מצבי ניהוג: 'רגיל', 'ספורט', 'ספורט-פלוס' ו'אישי'. פורשה פאנאמרה תוצע תקנית עם חישוקי "19 (2.9 ליטר ודיזל), "20 ב-V8 ויש אופציה ל-"21.
פורשה פאנאמרה החדשה - בישראל מנובמבר
צילום: מנהל
ארגונומיה
סביבת הנהג חודשה לגמרי. פורשה גאה במיוחד בשעון הממוקם מעל הקונסולה המרכזית, מחווה ל-356 הפתוחה מ-1955. במרכז הקונסולה מסך "12.3 ואילו בלוח המחוונים שני מסכי "7 המאפשרים תצוגה אנלוגית או מידע דיגיטלי לפי בחירה. כמובן, קישוריות קאר-פלי ואנדרואיד מובנית בדגם החדש. פורשה טוענת כי למרות שפע התחכום, התפעול אינטואיטיבי. בין השאר, פונקציות רבות נשלטות על-ידי פקודה קולית.
פורשה פאנאמרה החדשה - בישראל מנובמבר
צילום: מנהל
מערכות הבטיחות כוללות את המקובל כיום - ועוד. למשל מערכת עזר לראיית לילה מבוססת מצלמה תרמית. יש גם מערכת תאורת לד-מטריקס עם 84 נורות, שיכולה להאיר על אנשים מעבר לטווח הרגיל; בקרת שיוט הנעזרת גם ב-GPS ומאפשרת נסיעה אוטונומית לשלושה ק"מ בסיועו של "נהג משנה אלקטרוני".
פורשה פאנאמרה החדשה תגיע לאולמות התצוגה באירופה ובישראל בתחילת נובמבר. המחירים יחלו ב-985,000 שקלים לגרסת הבסיס (4S), 1,015,000 שקלים לגרסת הדיזל (V8) ו-1,445,000 שקלים לגרסת הבנזין V8.
פורשה פאנאמרה החדשה - בישראל מנובמבר
צילום: מנהל