בשנת 2013 הציגה פרארי את מכונית הקיצון שלה – להפרארי (LaFerrari; ה-פרארי, בתרגום מילולי). לאקזוטיקה ממאראנלו הייתה יחידת כוח היברידית שכללה מנוע V12 בנפח 6.26 ליטר שייצר 800 כ"ס ו-71.4 קג"מ, ומנוע חשמלי שניזון מטכנולוגיית מחזור אנרגיה (KERS) וייצר 163 כ"ס. התוצר המשותף עמד על 963 כ"ס (7250 סל"ד) ו-91.7 קג"מ.
הביצועים היו פנומנאליים. מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-3 שניות, מעמידה ל-200 קמ"ש בפחות מ-7 שניות ומעמידה ל-300 קמ"ש ב-15 שניות. המהירות המרבית הייתה "גבוהה מ-350 קמ"ש".
ולמה היו? כי להפרארי יוצרה במהדורה מוגבלת של 499 יחידות, וכל היחידות נמכרו עוד לפני שהראשונה נמסרה. בנוסף, ייצרה פרארי גם גרסת מסלול שנקראה FXX-K; 32 יחידות יוצרו, וגם אלה נמכרו לפני שנמסרה המכונית הראשונה.
פרארי להפרארי חוזרת - ומפשילה את הגג
צילום: מנהל
ועכשיו, אפרטה
עכשיו פרארי חוזרת לייצר את להפרארי, ולא סתם, כי אם בגרסה פתוחה המכונה בפיה "אפרטה" (Aperta; פתוח באיטלקית). וכך, ללא הגג המעיק, יכולים בעליה המעושרים גם לראות כוכבים בלילה מעל לראשם, להרגיש רוח שתעשה להם נעים בשיער ולהריח מלוא הריאות את הדשא הקצוץ במסלול הקרוב למקום מגוריהם.
פרארי מצדה לא מנדבת הרבה פרטים, ומהמעט שנמסר ניתן לגלות שתהיה לה אותה יחידת כוח כמו לגרסה הסגורה, שנעשו בה שינויים נרחבים בכדי להעניק לה את הקשיחות המבנית של הגרסה הסגורה, שמספרי הייצור יהיו נמוכים – וכמובן: כל היחידות המתוכננות לייצור כבר נמכרו. "כבר הגענו אל הלקוחות שלנו" אמר סרג'יו מרצ'יונה, מנכ"ל פרארי.
פרארי לא מסרה כמה יחידות ייוצרו, אבל ההשערות כוללות את המספרים 50, 70 וגם 200 יחידות. מחיר לא נמסר גם הוא, וזה נע, כך השמועות, בין 1.1 מיליון דולר ומגיע עד ליותר מ-5 מיליון אירו.
ההייפר-קאר האחרונה של פרארי עם גג פתוח הייתה ה-F-50, אי-אז באמצע שנות ה-90 של המאה הקודמת, והחדשה מועמדת להיות הפתוחה המהירה בעולם. פרטים מלאים תחשוף פרארי רק בתערוכת פריז (תיפתח לקהל ב-1 לאוקטובר). בינתיים, אתם מוזמנים ליהנות מהתמונות.
פרארי להפרארי חוזרת - ומפשילה את הגג
צילום: מנהל