תמונות ומידע ראשוני על עדכון שיעבור בקרוב ה-S קרוס, המשפחתית של סוזוקי המוכרת אצלנו כקרוסאובר, דלפו לרשת, ונראה כי מדובר במהפך אמיתי.
סוזוקי קרוסאובר המחודש – בישראל בתחילת 2017
צילום: מנהל
את עיקר תשומת הלב מושכת העובדה שבמידע ששוחרר אין שום אזכור למנוע אטמוספרי – ונראה כי היצע המנועים יהיה על טהרת הטורבו. צעד גדול עבור סוזוקי השמרנית. המנוע הבסיסי יהיה 1.0 ל' עם 111 כ"ס ו-17.3 קג"מ (16.3 קג"מ בגרסה האוטומטית), כשמעליו יוצע מנוע 1.4 ל' עם 140 כ"ס ו-22.4 קג"מ. למנוע הדיזל, שלא כל כך רלוונטי עבורנו, יש 120 כ"ס ו-32.6 קג"מ.
בנוסף, נראה שסוזוקי גם נוטשת את התיבה הרציפה אחרי קדנציה קצרה – במקביל לתיבות הידניות (5 הילוכים במנוע הליטר, 6 במנוע הבכיר) תוצע גם תיבה פלנטרית עם 6 הילוכים, כמו בויטארה. הדיזל תוצע עם תיבה רובוטית דו-מצמדית. ההנעה תישאר קדמית כסטנדרט, כאשר הנעה כפולה היא אופציה. היבואן מסר כי לפחות אחד ממנועי הטורבו-בנזין החדשים אמור להגיע ארצה, אך עדיין לא התקבלה החלטה איזה מהם. יש לציין כי זו הפעם הראשונה בה תציע סוזוקי מנוע טורבו-בנזין בארץ - בהחלט צעד משמעותי עבור חברה שידועה בשמרנות הטכנולוגית שלה.
סוזוקי קרוסאובר המחודש – בישראל בתחילת 2017
צילום: מנהל
בצד הויזואלי נרשם חרטום שזכה לעיצוב חדש ושונה לחלוטין מהעיצוב הנוכחי. יפה או מוזר? זה נתון לוויכוח, אך אין ספק שהוא בולט יותר. השינויים בצדדים ומאחור קלים. מרווח הגחון עלה ב-1.5 ס"מ, לכדי 18.5 ס"מ - וזה יותר ממה שמציעים לא מעט רכבי פנאי. בתא הנוסעים בולט דיפון חדש, בשחור-פסנתר מבריק, לקונסולה המרכזית. יהיה מעניין לראות אם הפעם מערכת המולטימדיה המקורית, עם מסך "7, תגיע ארצה – או ששוב תוחלף על ידי היבואן במערכת בהתקנה מקומית.
מפרט מלא, יחד עם פרטים נוספים בתחום האבזור, בוודאי ייחשף קרוב יותר לתערוכת פריז (סוף ספטמבר). בינתיים נמסר ממכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי לישראל, כי הקרוסאובר המחודש יגיע ארצה במרץ 2017.
סוזוקי קרוסאובר המחודש – בישראל בתחילת 2017
צילום: מנהל