פיג'ו 5008 החדש - משנה כיוון - אוטו

פיג'ו 5008 החדש - משנה כיוון

ה-5008 החדש גדול יותר, קל יותר – והוא כבר לא מיניוואן

אחרי קצת יותר משבע שנים מאז הצגת הדור הראשון של פיג'ו 5008, חושפת פיג'ו דור שני לדגם. מדובר ברכב חדש לחלוטין – גדול יותר מקודמו, המצויד במכלולים חדשים ובעיקר – פיג'ו משנה את מעמדו ממיניוואן לרכב פנאי, כאשר הוא ימשיך להציע (לא בכל הגרסאות) שבעה מושבים. פיג'ו מסבירים את השינוי בכך שהשוק השתנה, והיום מכוניות ה-SUV מהוות את הסגמנט (בשילוב של כל הגדלים) השלישי בגודלו בשוק האירופאי.
מתחילים מן היסודות
מבחוץ, קשה לפספס את הדמיון העיצובי ל-3008 החדש, שנחשף לפני חודשים אחדים. קו העיצוב החדש והאגרסיבי של היצרן, יחד עם תיחומי הפלסטיק בדפנות המרכב, מקנים ל-5008 הופעה של רכב פנאי מוחצן מאשר מיניוואן מנומנם. יחד עם זאת, למרות הדמיון ל-3008, ה-5008 מציג הופעה בוגרת ו'מעודנת' יותר (עם פחות אלמנטים 'צעקניים', כמו הפיצול המודגש של יחידות התאורה הקדמיות). כמו כן, הזנב, הנחתך בזווית כמעט ישרה, 'כבד' יותר למראה ומסגיר את ייעודו של ה-5008 כמוביל נוסעים. נזכיר שתהליך דומה עבר על הדור החדש של רנו סניק, שגם הוא זכה לעיצוב שנראה יותר רכב פנאי קרבי ממיניוואן משעמם. רק שבניגוד לרנו, פיג'ו מגדירה את ה-5008 כרכב פנאי, ולא כמיניוואן מעוצב.
ה-5008 החדש גדול מקודמו באורח ניכר – עוד 11 ס"מ לאורך, לסך של 464 ס"מ. הרוחב עלה ב-11 ס"מ (!) משמעותיים ל-194.5 ס"מ, בסיס הגלגלים ארך ב-10.5 ס"מ ל-284 ס"מ. רק נתון הגובה נשאר זהה עם 164 ס"מ. למרות הגידול בממדים, משקל הדגם החדש הופחת ב-95 ק"ג. פיג'ו מצהירה שהדגם החדש יהיה מרווח מקודמו, עם שיפור של 6 ס"מ במרווח הברכיים ליושבי השורה השנייה.
תא הנוסעים החדש - ה'איי קוקפיט' – זהה אף הוא לזה של ה-3008 ובעיקר נאה משמעותית מהעבר. בתא הנוסעים בולטים ההגה הקטן - כמקובל בדגמים החדשים של פיג'ו - ומסך המגע המגודל ("12.3) במרכז לתפעול המערכות השונות. מה עוד? אופציה למושבים עם מנגנון עיסוי, בישום תא נוסעים, גג פנורמי, שיקוף של טלפון-חכם ועוד שפע אבזור, חלקו אופציונאלי. ה-5008 יתהדר בשפע של אביזרי בטיחות מתקדמים – בלימה אוטונומית (שמזהה גם הולכי רגל), התרעת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
בצד הפרקטי נציין שתא המטען נשאר זהה עם 7 מושבים (210 ל'), ושכל המושבים ניתנים לקיפול ולהזחה (גם בשורה השנייה וגם בשורה השלישית). השורה השנייה תשמור על השימושיות המיניוואנית עם שלושה מושבים נפרדים, בגודל זהה, כאשר צמד המושבים בשורה השלישית ניתנים לקיפול לתוך הרצפה וגם לפירוק מלא.

ה-5008 החדש חולק עם ה-3008 את אותם מכלולים – רצפה (EMP2), מנועים (טורבו בנזין ודיזל, 1.2-2.0 ליטר, 100-180 כ"ס) ותיבות הילוכים (ידניות 5 ו-6 הילוכים, אוטומטית-פלנטארית עם 6 הילוכים). הנעה כפולה לא צפויה כאן, אבל כן תמצאו את מערכת All Grip, המציעה תכניות שונות למערכות הבטיחות האקטיביות (בקרת יציבות, בקרת משיכה) לטובת נסיעה בשבילי עפר.
ה-5008 החדש ייחשף לראשונה בתערוכת פריז, שתפתח את שעריה בסוף החודש. מלובינסקי, יבואנית פיג'ו, נמסר כי ה-5008 החדש צפוי להגיע לישראל ברבעון השני של 2017 – בסמוך להתחלת שיווקו באירופה.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות