קונצרן JLR (לנד רובר ויגואר) הכריז על חשיפתם הקרובה של מערכות הנעה חדשות לדגמי החברה. החידושים מדברים על שני מנועים חדשים לחלוטין, לצד תיבת הילוכים אוטומטית חדשה לגמרי.
יחידות כוח חדשות ללנד רובר וליגואר
צילום: מנהל
שני המנועים החדשים משתייכים לסדרת 'אינג'ניום' החדשה של היצרן, המיוצרת על ידו ואשר יצאה לדרך לפני כשנה – תחילה בגרסת דיזל בלבד. כעת, עתידים לצאת לדרך שני מנועי בנזין חדשים – 2.0 ליטר המחולקים על פני ארבעה צילינדרים, ו-3.0 ליטר המחולקים על פני שישה צילינדרים. נפח כל צילינדר, בשני המקרים, הינו 500 סמ"ק בדיוק.
מנוע ה-2.0 ליטר החדש יחליף את מנוע ה-2.0 ליטר הקיים, המיוצר על ידי פורד מאז 2010. מנוע זה יצויד במגדש טורבו מסוג 'טווין סקרול', בגלי זיזים אלקטרו-הידראוליים ובמיסבים קראמיים. מנוע זה יוצע בשלוש רמות הספק – "מ-200 כ"ס ועד כ-300 כ"ס". לצד העלאת ההספק הצפויה, צריכת הדלק אמורה להיות נמוכה משל המנוע היוצא בכ-15%. מנוע זה צפוי לשרת את יגואר XE, XF ו-F Pace, ובלנד רובר – את הדיסקברי ספורט והריינג' רובר איווק, כשככל הנראה גם הדיסקברי החדש יעשה שימוש במנוע זה (ואולי הוא אף צפוי להיות הראשון).
יחידות כוח חדשות ללנד רובר וליגואר
צילום: מנהל
המנוע השני, בנפח 3.0 ליטר, יציע סידור טורי לשש הבוכנות שלו – מהלך מעניין ויוצא דופן בעידן המודרני, בו יצרנים מעדיפים לחסוך מקום בתא המנוע (בדרך כלל באמצעות סידור V לבוכנות). מצד שני, מהלך קונפורמיסטי יותר צפוי להיות מעבר למגדש טורבו, במקום מגדש העל המסורתי של יגואר-לנד רובר. בכל אופן, ההכרזה על מנוע השש בטור החדש מעניינת, מאחר וליגואר-לנד רובר יש כיום מנוע 3.0 ליטר מוגדש (במבנה V) חדש יחסית, שהוצג רק ב-2012.
יצוין כי בכוונת JLR להציג אף מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.5 ליטר – גם הוא מסדרת האינג'ניום - אולם כרגע אין עליו מידע. בעניין אחר, גם מנוע ה-V8 שפותח בימי פורד, יוחלף בסדרה חדשה – לא מסדרת האינג'ניום, אלא במוצר מוגמר של ב.מ.וו או מרצדס, ככל הנראה.
יחידות כוח חדשות ללנד רובר וליגואר
צילום: מנהל
כאמור, לא רק מנועים חדשים יש ליגואר-לנד רובר, אלא גם תיבת הילוכים חדשה – רובוטית דו-מצמדית, עם שמונה הילוכים, המצוידת בתיבת העברה (פריט נדיר כיום, המאפיין רכבי שטח אמיתיים) – לראשונה בתיבות מסוג זה. תיבה זו, שתיוצר אף היא על ידי לנד רובר, עתידה להחליף את תיבת שמונת-ההילוכים הפלנטארית הקיימת, המיוצרת על ידי ZF.
התיבה החדשה תתאים להנעה אחורית או כפולה, ולמנועים אורכיים, ואמורה להציע שיפור בשלושה תחומים – צריכת דלק (ב-10%, כך JLR), יכולת שטח והתאמה לשירות של יחידת הנעה היברידית. בלנד רובר מתגאים בטווח רחב במיוחד של יחסי העברה (מראשון-low ועד הילוך שמיני) בטווח של עד 1:20; בהקשר זה, יש לומר, שמדובר ביחס דומה לזה של לנד רובר דיסקברי 4 - אף הוא עם שמונה הילוכים (תיבה פלנטארית) – לו טווח יחסי העברה של 1:20.6.
מנועי ה-2.0 ליטר וה-3.0 ליטר צפויים להצטרף להיצע יחידות ההנעה כבר ב-2017 – וככל הנראה ייערכו הופעת בכורה בלנד רובר דיסקברי החדש, שייחשף בסוף החודש בתערוכת פריז. לגבי תיבת ההילוכים – כרגע לא ידוע מתי זו תיכנס לשימוש.
יחידות כוח חדשות ללנד רובר וליגואר
צילום: מנהל