שבועיים לפני תערוכת פריז, מרצדס חושפת את גרסת הרודסטר ל-AMG GT. לכאורה, מדובר בגרסת גג נפתח למכונית הספורט המוכרת – אלא שרשימת השינויים הנסתרים מהעין, ארוכה ומשמעותית.
בכל הקשור למופע החיצוני, ל-GT רודסטר גג בד בעל מנגנון קיפול חשמלי. הגג, העשוי משלוש שכבות של קנבס, מסוגל להיפתח ולהיסגר בכ-11 שניות, עד מהירות של 50 קמ"ש, והוא יוצע בשלושה צבעים (שחור, אדום או בז'). המנגנון החשמלי של הגג והעריסה בה הוא מאוכסן עשויים – כמו חלקי מרכב רבים אחרים - מתרכובת של מתכות קלות (כולל אלומיניום ומגנזיום), שנועדו לצמצם ככל האפשר את העלייה המתבקשת במשקל, כמו גם במרכז הכובד. בסך הכל, שוקלת גרסת הרודסטר 55 ק"ג יותר מה-GT ה'רגילה' (כעת 1595 ק"ג), בעוד שגרסת ה-GT C היותר חזקה שוקלת 90 ק"ג יותר מאשר ה-GT S (כעת 1660 ק"ג).
מרצדס AMG GT רודסטר – לא רק בגלל הרוח
צילום: מנהל
כאמור, השינויים אינם מסתכמים רק בגג – אלא מגיעים גם למנוע ולמתלים. יחידת ההנעה של הרודסטר דומה לזו של יתר גרסאות ה-AMG GT – מנוע V8 בנפח 4.0 ליטר, עם תיבה רובוטית דו-מצמדית בעלת שבעה יחסי העברה. אולם, הרודסטר נהנית מנתונים משופרים, האמורים לכפר על המשקל העצמי שגדל. מנוע הדגם הבסיסי – ה-GT - מספק 476 כ"ס ו-64.2 קג"מ – עלייה של 14 כ"ס ו-3 קג"מ. דגם ה-GT C החזק יותר מציע 557 כ"ס ו-69.3 קג"מ – חזק ב-47 כ"ס ו-3 קג"מ. הביצועים, כצפוי, מעולים – 4 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 302 קמ"ש (דומה לשל גרסת הקופה הבסיסית). גרסת ה-GT C, למרבה ההפתעה, מהירה יותר מאשר גרסת ה-GT S, עם 3.7 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 316 קמ"ש (3.8 שניות ו-310 קמ"ש בגרסת ה-GT S).
מרצדס AMG GT רודסטר – לא רק בגלל הרוח
צילום: מנהל
המתלים שודרגו לעומת גרסאות הקופה, עם התווספות ההיגוי האחורי האקטיבי (מופעל אוטומטית מעל 100 קמ"ש) עליו שמענו לראשונה ב-GT R הקרבית. מעבר לכך, גרסת ה-GT C היא זו שזוכה לשינויים היותר משמעותיים, עם מרכב שהורחב ב-5.7 ס"מ – בדיוק כמו של ה-GT R – ומפשקי סרנים מורחבים. כמו כן, גרסה זו מקבלת בולמי זעזועים אדפטיביים אוטומטיים, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה בעל פיקוד אלקטרוני (מכאני בדגם הרגיל) ואת מערכת הפליטה של ה-GT R.
מכלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, נמסר כי מרצדס AMG GT רודסטר תגיע לישראל באמצע 2017.

מרצדס AMG GT רודסטר – לא רק בגלל הרוח
צילום: מנהל