מרצדס חשפה היום גרסת פנאי מבוססת סטיישן של דגם הסלון שלה – E קלאס אול טריין (All-terrain). עבור מרצדס זהו דגם ראשון מסוגו בתחום בו לוולוו ולאודי נוכחות רבת שנים.
האול טריין נראית קשוחה יותר מ-E קלאס רגילה, בעיקר בזכות שינויים בשבכה, בפגושים ובחיפויי הפלסטיק סביב בתי הגלגלים - שיכילו חישוקים בגודל "19 או "20. סביבת הנהג נותרה ללא שינוי, פרט לדוושות אלומיניום וכיתובי All-terrain.
גרסה חדשה זו – הנמצאת בין הסטיישן הרגיל ובין רכב הפנאי GLE – תוצע בתחילת דרכה עם מנוע 2.0 דיזל המייצר 194 כ"ס, ובהמשך עם מנוע דיזל 6 צילינדרים (לא נמסר באיזה מנוע מדובר). שתי הגרסאות יוצעו עם תיבה אוטומטית בת 9 הילוכים, המשרתת כיום רבים מדגמי המותג.
מרצדס E קלאס אול טריין - סלון על הגובה
צילום: מנהל
האול טריין יוצע עם הנעה כפולה קבועה בלבד, ויכלול מתלי אויר שיאפשרו את הגבהת המרכב והנמכתו בהתאם לתנאי השטח השונים. כמו כן יכלול הדגם חמישה מצבי נהיגה המשפיעים על המנוע, המתלים, מערכת בקרת היציבות וההיגוי. בנוסף, יהיה לאול טריין 'מצב שטח' שיגביה את המרכב ב-2.0 ס"מ – בדומה למערכת שמוצעת ב-GLE.
לאול טריין מרווח גחון של 12.1 ס"מ – בהשוואה ל-9.2 ס"מ בסטיישן הרגילה – ובעזרת הגבהה במצב ידני, תתאפשר תוספת של עוד 1.5 ס"מ ממצב 'שטח' לגובה מירבי של 15.6 ס"מ. במצב זה ניתן לנהוג עד 35 קמ"ש. כמו כן, בעת נסיעה במצב זה יוצגו במסך המרכזי נתונים רלוונטיים לנהיגת שטח כגון זווית הגלגלים, רכינת המרכב, זווית המדרון ועוד. מרצדס E קלאס אול טריין תוצג לראשונה בפני קהל בתערוכת פאריז, שתפתח את שעריה לעיתונאים ב-29 לחודש זה.
מרצדס E קלאס אול טריין - סלון על הגובה
צילום: מנהל
מסתכלת מלמעלה – וולוו V90 קרוס קאנטרי
לוולוו מוניטין של כ-20 שנים בתחום רכבי הסטיישן המוגבהים לשטח, והיא כנראה היצרנית המזוהה ביותר בקטגוריה זו; בנוסף, גרסאות סטיישן מוגבהות לשטח מוצעות גם בצמוד ל-S60 ול-V40. לקראת תערוכת פריז הכריז היצרן השבדי על גרסת סטיישן מבוססת מכונית סלון לשטח: V90 קרוס קאנטרי; זו קרובה יותר לסטיישן V90 ומתמקמת בינה לבין רכב הפנאי הגדול, XC90.
מרצדס E קלאס אול טריין - סלון על הגובה
צילום: מנהל
כיאה לקטגוריה, השינויים הקוסמטיים בקרוס קאנטרי מתבטאים בעיקר בחיפויי פלסטיק סביב בתי הגלגלים. בוולוו לא מוסרים נתונים על יחידות ההנעה, אך סביר להניח שגם כאן יוצעו המנועים המוכרים מה-V90 בנפח 2.0 ליטר, בנזין ודיזל, וההנעה תהיה כפולה.
לפי דיווחים לא רשמיים, לקרוס קאנטרי מרווח גחון מכובד של 21.8 ס"מ (15.3 ס"מ ב-V90 הרגילה) – גבוה מזה של המתחרה הישירה אודי A6 אולרואד (18.5 מ"מ), ובפער ניכר מהמרצדס הנזכרת מעלה.
פרטים מלאים יימסרו עם הצגת הדגם בתערוכת פריז.
מרצדס E קלאס אול טריין - סלון על הגובה
צילום: מנהל