לובינסקי, יבואנית פיג'ו לישראל, הכריזה על התחלת שיווק פיג'ו 308 המחודשת בישראל – כרגע בגרסת סטיישן. הדגם המחודש יוצע מערכות בטיחות מתקדמות תקניות, ולראשונה גם בגרסת דיזל-אוטומט.
308 המחודשת נבדלת מקודמתה בהופעה – גם מבחוץ וגם מבפנים. החידושים מבחוץ כוללים את יחידות התאורה, מכסה המנוע, השבכה והפגושים, בעוד שבתא הנוסעים העדכון המרכזי הוא ידית ההילוכים – זו כעת ידית אלקטרונית (כמו ברכבי הפנאי 3008 ו-5008) ולא מכאנית-מדורגת כבעבר. מעבר לכך, לדגם המחודש חישוקי "17, במקום "16 בעבר.
פיג'ו 308 המחודשת בישראל
צילום: מנהל
החידושים במתיחת הפנים נוגעים גם ליחידות ההנעה. 308 תמשיך להיות מוצעת עם מנוע 1.2 ל' טורבו בנזין עם שלושה צילינדרים – אולם למרות שלמנוע זה נתונים דומים לאלו של המנוע בדגם הקודם (130 כ"ס/5500 סל"ד, 23.4 קג"מ/1750 סל"ד), יש חידושים – מגדש הטורבו ומערכת ההזרקה הם מסוג חדש, וכך גם הממיר הקטליטי. כמו כן, מערכת הפליטה כוללת כעת גם מסנן חלקיקים (GPF) לטובת הפחתת פליטת המזהמים. הביצועים נותרו דומים – 10.1 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 198 קמ"ש (כמו קודם), בעוד שצריכת הדלק שופרה בכחמישה אחוזים – 20.4 ק"מ/ל' בממוצע לפי נתוני מעבדה, במקום 19.2.
חידוש נוסף מתבטא בהרחבת מבחר יחידות ההנעה: לראשונה תוצע 308 בארץ גם עם מנוע דיזל ותיבה אוטומטית. מדובר ביחידת הנעה המוכרת מדגמים אחרים של פיג'ו וסיטרואן, עם מנוע 1.6 ליטר (8 שסתומים, גל זיזים עילי יחיד) המפיק 120 כ"ס/3500 סל"ד ו-30.6 קג"מ/1750 סל"ד. המנוע משודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית ונתוני הביצועים הרשמיים הם 10.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 184 קמ"ש וצריכת דלק של 25 ק"מ/ל' בממוצע, בתנאי מעבדה. גם לגרסת הדיזל וגם לגרסת הבנזין יש מערכת "עצור וסע".
פיג'ו 308 המחודשת בישראל
צילום: מנהל
במסגרת מתיחת הפנים, מציעה לוביסנקי את 308 עם מערכות בטיחות מתקדמות, שלא היו בדגם הקודם. כעת המפרט יכלול, באופן תקני, מערכת התרעה על סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים ואורות גבוהים אוטומטיים. במפתיע, מפרט הבטיחות לא יכלול מערכת בלימת חירום אוטונומית – שכן מוצעת ב-308 בחו"ל (וגם בדגמים אחרים של היצרן בארץ).
מחיר פיג'ו 308 סטיישן מתחיל ב-135,000 שקלים לגרסת הבנזין, או 138,000 שקלים לגרסת הדיזל.
פיג'ו 308 המחודשת בישראל
צילום: מנהל