אחרי שפיג'ו הודיעה שתעזוב את איראן בלחץ הסנקציות האמריקאיות המחודשות, נראה שגם יריבתה מבית, רנו, עומדת בפני קבלת החלטה דומה.

סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת כי רנו צפויה להפוך לחברה צרפתית נוספת שעוזבת את הרפובליקה האיסלמית, זאת לאחר שנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, חידש את הסנקציות כנגד המדינה וחזר בו מהסכם הגרעין שחתם איתה קודמו בתפקיד, ברק אובמה.

למרות שרנו לא מוכרת מכוניות בארה"ב (אך כן שותפה עם ניסאן ומיצובישי שמותגיהן מיוצגים בצפון אמריקה), מנהל התפעול הראשי היצרנית, תיירי בולורה, העריך באוזני אנליסטים בשיחת ועידה שערך לאחרונה כי הצעד הזה יהיה בלתי נמנע. זאת, כדי לחמוק מסנקציות אמריקאיות שיוטלו על חברות שיסחרו עם האיראנים.

דיווח: רנו צפויה לעזוב את איראן


"אנחנו מחפשים הזדמנויות עסקיות חדשות, במיוחד באפריקה, עם צמיחה חזקה שתקזז את ההזדמנות המפוספסת באיראן", כך על-פי בולורה. 

קבוצת PSA, שמייצרת את מכוניות פיג'ו, סיטרואן, ווקסהול ואופל, השהתה אף היא את פעילותה במדינה - בה הייתה לפני הטלת הסנקציות יצרנית הרכב הגדולה ביותר. חברות האנרגיה הצרפתיות טוטאל ואנג'י מתכננות אף הן יציאה מאיראן.

רנו בוחנת אפשרות להשאיר נוכחות קטנה באיראן, בדומה לזו שהחזיקה במהלך הסנקציות הקודמות - שבוטלו בשנת 2015 לאחר החתימה על הסכם הגרעין. זאת, על-פי פרטים שמסר בחודש שעבר יו"ר ומנכ"ל הקונצרן הצרפתי-יפני, קרלוס גוהן.

רנו חתמה בשנה שעברה על הסכם עם הרשות הממשלית האיראנית לפיתוח תעשייתי והתחדשות ארגונית, שיחד עם שותפות עסקית עם חברה איראנית היה אמור להוביל להזנקת הייצור של מכוניות רנו במדינה ב-75%. פעילות במיזם החדש עדיין לא החלה.