יצרנית הרכב הצרפתית שמשווקת את דגמי פיג'ו, סיטרואן, DS, ווקסהול ואופל, קבוצת PSA, מודיעה על השהיית פעילותה באיראן. בהודעה שפורסמה אמש נמסר כי היצרנית משהה את המיזמים המשותפים עם חברות איראניות, זאת בכדי להימנע מהסנקציות שהכריזה ארה"ב על הרפובליקה האיסלמית.

"הקבוצה החלה להשהות את פעילויות המיזמים המשותפים, כדי לעמוד בדרישות החוק האמריקאי עד ל-6 באוגוסט", כך נמסר בהודעה. "בתמיכת הממשלה הצרפתית, קבוצת PSA יצרה קשר עם הרשויות בארה"ב כדי לנסות ולהשיג פטור" (מהסנקציות).

קבוצת PSA ויריבתה מבית, רנו, נכנסו לאיראן במהירות מיד לאחר שהסכם הגרעין נחתם. לצורך כך הן חתמו על הסכמים לשיתוף פעולה עם שותפות מקומיות, בהן איראן חודרו וסאיפה, דרכן מיוצרות ומשווקות מכוניות של המותגים הצרפתיים.


80076סיטרואן C3 דור שלישי
סיטרואן C3, שהושקה לאחרונה באיראן. קונצרן PSA החליט להשהות פעילות


בין היתר ההסכמים כללו חוזי ייצור בהיקף של 700 מיליון יורו עבור PSA, כמו גם הקמת מפעל בעל כושר ייצור של 350,000 יחידות בשנה לייצור מכוניות של רנו.

על-פי הודעת PSA, השהיית הפעילות באיראן לא תשנה את התחזיות הכספיות של הקונצרן, זאת משום שהפעילות במדינה זו הייתה אמורה לתרום פחות מאחוז מהרווח השנתי.

יצרניות צרפתיות גדולות הפעילות באיראן, בהן חברת הנפט טוטאל, מתקשות להשיג פטור מסנקציות שהוטלו על-ידי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. באירופה עדיין מקווים שיצליחו להציל את הסכם הגרעין או לחדשו בשינויים מסוימים, זאת בין היתר כדי להגן על הסכמי סחר שנחתמו בין חברות וגופים ממשלתיים לבין איראן.