קיה חשפה את טווח הנסיעה הרשמי של הנירו החשמלי, רכב פנאי נטול מנוע בעירה פנימית סדרתי ראשון בתולדותיה. קיה נירו החשמלי יוכל לנסוע 485 ק"מ בין טעינות במסלול משולב, זאת לפי התקינה האירופאית החדשה והמחמירה יחסית שנכנסה לתוקף השנה. מדובר בטווח מעט טוב מכפי שקיה העריכה תחילה (450 ק"מ).

הנתון הרשמי פורסם לקראת הופעת הבכורה האירופאית של הנירו EV, שתתקיים בתערוכת פריז בחודש הבא (14-4 באוקטובר). רכב הפנאי החשמלי הוצג לראשונה בקוריאה במאי שעבר, ושיווקו יחל באירופה עוד השנה. נכון לעתה לא ידוע אם יוצע גם בישראל, ומחברת טלקאר, יבואנית קיה, נמסר כי הנושא נמצא בבחינה.

על-פי בדיקות קיה בתקינה האירופאית, הנירו בעל ערכת המצברים הגדולה (64 קוט"ש) יוכל לנסוע עד 485 ק"מ בין טעינות בנסיעה משולבת, ועד 615 ק"מ בין טעינות בנהיגה עירונית. מכוניות חשמליות מציגות את הטווח המיטבי שלהן כאשר הן נוסעות במהירויות נמוכות יחסית.

קיה נירו חשמלי מציג: טווח מרשים


גרסה זולה יותר של הנירו, עם מצברי 39.2 קוט"ש, מציעה טווח נסיעה מכובד של 312 ק"מ בין טעינות. שתי הגרסאות מציעות את אותו המומנט (40.2 קג"מ) והנעה קדמית, אך הדגם הבכיר מפיק יותר כ"ס (204 לעומת 136) ומאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.8 שניות בלבד, לעומת 9.8 בדגם הבסיסי. מחירי שתי הגרסאות באירופה עדיין לא פורסמו.

קיה נירו חשמלי מציג: טווח מרשים


עוד נמסר כי הנירו החשמלי יצויד ביכולת טעינה מהירה. באמצעות עמדה של 100 קילוואט, ניתן יהיה להטעין את גרסת ה-64 קוט"ש ל-80% טעינה בתוך 54 דקות. זהו זמן טעינה ארוך יחסית למקובל כיום באמצעי מסוג זה. זמני טעינה נוספים לרכב במפרט האירופאי לא פורסמו.

עוד נמסר מקיה כי עד היום נמכרו בעולם יותר מ-200 אלף יחידות של הנירו, זאת בכשנתיים מאז הושק. בישראל נמסרו כ-4% מכלל המכוניות שיוצרו - 8,661 יחידות מאז ההשקה בסוף 2016 ועד סוף יוני 2018. מדובר בנתון מכובד, שמהווה כ-13% מהמכירות באירופה (65 אלף יחידות).