פרארי השיקה תוכנית חדשה בשם "איקונה" (Icona), במסגרתה תייצר מהדורות מיוחדות במספר יחידות קטן. ואם לשפוט מהמכונית הראשונה שנחשפה, בשתי גרסאות, החטיבה החדשה הולכת להיות סיפור הצלחה מסחרר. 

תכירו את המונזה SP1 ומונזה SP2, שתי מכוניות זהות כמעט אך עם הבדל בולט: ה-SP1 היא חד-מושבית (מונופוסטו, Monoposto באיטלקית), ה-SP2 דו-מושבית (ביפוסטו, Biposto). ושתיהן עוצבו בהשראת דגמי החד ודו-מושבים של פרארי משנות ה-50, בראשם ה-166MM ודגמי המונזה (750 ו-860).

מדובר במכוניות פתוחות נטולות גג ("ברקטה" בשפת פרארי), למי שרוצה את חווית הנהיגה הקרובה ביותר לפורמולה 1 - כך היצרנית. העיצוב עם זאת מינימליסטי ולדברי פרארי תוכנן כך שייראה כאילו עוצב במשיכת מכחול אחת, בניגוד לעיצוב העמוס יותר האופייני למכוניות על כיום בגלל הצורך בשלל עזרים אווירודינמיים.

יצירת מופת עיצובית: פרארי מונזה


שתי גרסאות המונזה מציעות מנוע V12 בנפח 6.5 ליטר, אטמוספרי כמובן, שמספק 810 כ"ס ב-8,500 סל"ד ו-73.3 קג"מ ב-7,000 סל"ד. עם משקל עצמי של 1,500 ק"ג (1,520 ב-SP2), שתיהן מאיצות מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 2.9 שניות, ל-200 קמ"ש בתוך 7.9 שניות ולמהירות מרבית של יותר מ-300 קמ"ש.

יצירת מופת עיצובית: פרארי מונזה


מידותיהן הכלליות דומות - אורך של 466 ס"מ, רוחב של 200 ס"מ וגובה של 115.5 ס"מ בלבד. המרכב מיוצר כולו מסיבי פחמן, והדלתות נפתחות מעלה, וחושפות "תא נוסעים" זעיר שעוטף את הנהג (ואת הנוסע ב-SP2). ולהשלמת המראה, פרארי גם תציע לבוש נהיגה שעוצב במיוחד על-ידי ברלוטי ולורו פיאנה.

יצירת מופת עיצובית: פרארי מונזה


והמחיר? לא פורסם. לא שזה משנה, כי סביר להניח שלא תוכלו להרשות לעצמכם אחת גם אחרי זכייה בפרס הראשון בלוטו. מזל שלחלום, לעומת זאת, אפשר לעשות גם בחינם.