מבחן בטיחות שערך איגוד חברות הביטוח האמריקני לבטיחות בדרכים (IIHS), ב-16 משפחתיות גדולות, מצא כי לא כל הדגמים שמבטיחים זיהוי הולך רגל ובלימה למניעת פגיעה בו, אכן מקיימים את ההבטחה.

פורד מונדיאו (פיוז'ן), יונדאי סונטה החדשה וקיה אופטימה כשלו במבחן - לאחר שבאף אחד מתרחישיו הן לא הצליחו לזהות בזמן את הולך הרגל. כתוצאה מכך הן דרסו, לעיתים מבלי להאט כלל, את בובת הניסוי.

המבחן, שהושק רק בפברואר האחרון, כלל דגמים שמרביתם משווקים בישראל (אם כי לא תמיד באותו מפרט כמו באמריקה). בציון הגבוה ביותר מבין ארבעה "מעולה", זכו אודי A4, ב.מ.וו סדרה 3, וולוו S60 ומרצדס C-קלאס (עם ערכת בטיחות בתוספת תשלום) וגם שתי משפחתיות "עממיות" - ניסאן מקסימה וסובארו אאוטבק.



באופן מעניין, ב.מ.וו סדרה 3 עם חבילת בטיחות בתוספת תשלום, דווקא דורגה מתחת לגרסת הבסיס בציון השני ("מתקדם"), יחד עם ניסאן אלטימה, הונדה אקורד, מאזדה 6, טסלה מודל 3, טויוטה קאמרי ולקסוס ES. בציון "בסיסי" זכו שברולט מאליבו ומרצדס C-קלאס ללא ערכת הבטיחות הנוספת.

מבין הנבחנות, מערכת הבטיחות להגנה על הולכי רגל לא זכתה לניקוד כלל בשלוש מכוניות - פורד פיוז'ן, קיה אופטימה ויונדאי סונטה. זאת כאמור לאחר שמכוניות אלו כשלו בכל מבחני הבטיחות. אלו כוללים מבחן בו בובה בגודל אדם מבוגר חוצה את הכביש בלי הפרעת רכב חונה (במהירות נסיעה של 19 ו-40 קמ"ש), מבחן בו בובה בגודל של ילד חוצה את הכביש מאחורי מכונית חונה (באותן מהירויות), ומבחן שלישי בו בובה בגודל מבוגר עומדת במרכז נתיב הנסיעה (במהירות 40 ו-60 קמ"ש).

מבחן בטיחות: מערכות בלימה עם זיהוי הולך רגל לא תמיד עובדות


מלבד שלוש הנכשלות, כל המכוניות הצליחו להימנע כלל מפגיעה בהולך הרגל, או להפחית באופן דרמטי את מהירות הנסיעה טרם הפגיעה בו באחד או יותר מהתרחישים.

הדירוג המלא:
"מעולה": אודי A4, ב.מ.וו סדרה 3, וולוו S60, מרצדס C-קלאס (עם ערכת בטיחות בתשלום), ניסאן מקסימה, סובארו אאוטבק
"מתקדם": ב.מ.וו סדרה 3 (עם ערכת בטיחות בתשלום), הונדה אקורד, טויוטה קאמרי, טסלה מודל 3, לקסוס ES, מאזדה 6, ניסאן אלטימה
"בסיסי": מרצדס C-קלאס, שברולט מאליבו
"ללא ניקוד": יונדאי סונטה, פורד פיוז'ן, קיה אופטימה