ניסאן X-טרייל - מבחן דרכים (1.3 ל', בנזין) - אוטו

הדור השלישי של ניסאן X-טרייל, רכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV) של ניסאן, הוצג ב-2013 והגיע לישראל ב-2015. דגם זה חולק אותה רצפה עם קשקאי שהדור הנוכחי שלו הוצג באותה שנה, ויחד איתו עבר ב-2017 את מתיחת הפנים.

לדגם זה, הגדול מקשקאי בבסיס הגלגלים ובאורך (6.5 ו-30 ס"מ), מקום לשבעה נוסעים, ועד היום הוצע בישראל רק עם מנוע דיזל. כעת, כמו קשקאי ודגמים נוספים של ניסאן-רנו, הוא מוצע עם מנוע הטורבו-בנזין 1.3 שפותח עם מרצדס ומשרת גם ב-A קלאס. בקרוב יצטרף להיצע גם מנוע דיזל חדש בנפח 1.7 ליטר.

עיצוב ונראות
באותה מתיחת פנים של 2017 זכה הרכב לחזית מוחצנת יותר והוא נראה כמו אח גדול ומסיבי לקשקאי. בין השאר הוא צויד בחזית גם ביחידות תאורה לד-אדפטיביות (רק ברמת הגימור הגבוהה, 'טקנה', שהייתה ברכב המבחן), ויחד עם הכתום-ברונזה שהבליט את הגגון הכסוף, הרכב בולט ומושך לעין. ה-X כבר אינו צעיר, אך המבנה החסון והעיצוב הנוכחי, יוצרים רכב פנאי בולט בשטח.

1617275
 

פנים הרכב
סביבת הנהג לא השתנה בהרבה והיא נעימה לעין ושימושית, גם אם עיצובה אינו עדכני במיוחד. גג זכוכית פנורמי גדול, שפתיחתו אינה נוחה, ריפוד ודיפון מעור כפי שיש ברמת הגימור ברכב, ושילוב השחור בחלק העליון עם הדיפון והריפוד בצבע בז' יוצרים אווירה יוקרתית ותחושה אוורירית בסביבת הנהג ובכל תא הנוסעים. המחוונים שגרתיים, ברורים וקריאים המידע  שבמרכזם נאה אך תפעול פרטים מסוימים דרכו מורכב מדי. מערך המולטימדיה המקורי נראה מיושן; התצוגה פשוטה והצג קטן יחסית. מושב הנהג נאה ונעים, גם אם הוא חסר מעט תמיכה, ותנוחת הנהיגה גבוהה ויוצרת תחושה שהרכב גדול. שדה הראייה לפנים נפגע מקורות רחבות מדי, וגם לאחור אינו מבריק.

רמת האבזור ב'טקנה' מצוינת וכוללת מפתח חכם, מצלמות היקפיות (התמונה המתקבלת אינה ברורה), חיישני חניה, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים ולדלת תא המטען וגם חימום לכל המושבים ולהגה.

מאחור פתחי מיזוג, והמושבים בשורה השנייה ניתנים להזחה ומאפשרים לשנות את זווית המסעד. מרווחי הרגליים שם גדולים ואלה לראש קצת פחות. המושב האחורי מוגבל לילדים במידות קטנות; הכניסה והיציאה קשות, ואין מקום ראוי לכפות הרגליים. כדי להשתמש במושבים אלה חייבים יושבי השורות הקדמיות להתחשב – כלומר, להזיז את המושבים שלהם קדימה. קיפול המושבים האחוריים קל ואז מתקבל תא מטען גדול ונוח. 

1617277


רשימת האבזור הבטיחותי הייתה עשירה לזמנה, אך כעת חסרה מרכיבים כמו בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטייה מנתיב. עם זאת, נכללים בה בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב וניטור שטחים מתים מהצד ומאחור.

מנוע
מנוע הבנזין החדש מייצר בגרסה זו 160 כ"ס ו-27.5 קג"מ ומשודך לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים (עד כה שירת דיזל 1.6 ל' 130 כ"ס עם תיבה רציפה). נתון ההאצה ל-100 קמ"ש 11.5 שניות, קרוב מאוד (11.4 בדיזל), אבל ההבדל הגדול באופי הפעולה של חטיבת הכוח החדשה.

זמינות הכוח והפעולה הלינארית יוצרים התנהלות שאינה מאומצת, והרכב צובר מהירות ללא מאמץ ובעקביות מהירות. בעיר יכולה יחידת הכוח הזו לאתגר את אחיזת הצמיגים הקדמיים. מחוצה לה, תחת עומס, עולה כי תגובת התיבה לקיק דאון פחות מיידית. התיבה עצמה פועלת באופן נעים מאוד, ורק במהירות זחילה של חנייה, היא לא תמיד רהוטה. בקיצור: יחידת הכוח החדשה יעילה עם זמינות כוח טובה ונעימה.

1617278


צריכת הדלק ביום המבחן עמדה על 12.1 ק"מ/ל' במסלול מאתגר ו-12.1 ק"מ/ל' בשיוט. 

נוחות והתנהגות
התחושה היא שהגרסה החדשה מעט נוחה מזו שהכרנו לפני מתיחת הפנים. על חישוקי "19 ה-X טרייל עדיין אינו מצטיין בתחום זה בעיר, שם הוא מתקשה בעיקר על שיבושים גדולים, ולעיתים מורגשים גם פגמים קטנים בכביש. מחוץ לעיר המצב משתפר באופן משמעותי, ונוחות הנסיעה טובה. בכביש הבין-עירוני מורגשים רעשי כביש ורוח.

בשבילים מפולסים X-טרייל יכול לנוע מהר, הנסיעה בו נעימה והתחושה היא שמדובר ברכב חסון לתוואי כזה. במפגש עם בורות יש להאט באופן משמעותי כדי שהרכב לא ייחבט. 

הרושם הראשון בכביש המתפתל הוא כי X טרייל המחודש מעט קליל מקודמו, הניהוג בו צפוי, ההיגוי ברור והוא טוב מאוד בפניות מהירות. עם זאת, לחיצה חזקה מדי על המצערת בעיקול חד או בעיר, תגלה כי אחיזת הצמיגים אינה גבוהה כנדרש, בגלל זמינות הכוח של המנוע וההעברה היעילה שלו דרך התיבה. מערכת הבלימה פועלת היטב, והיינו שמחים לעצמת נשיכה גבוהה יותר.  

1617274


תמורה
ניסאן X-טרייל המחודש שצויד במנוע ובתיבה חדשים אינו מביא בשורה גדולה לשוק, אבל הוא מעשיר את היצע דגמי הפנאי המציעים שבעה מקומות ועושה זאת עם יתרונות רבים בזכות עצמו. 

הדגם אינו צעיר, ובתחומים מסוימים הוא אינו מעודכן כמו מתחרים חדשים, אבל הוא מכריז שהוא רכב פנאי והופעתו מוצלחת, אבזורו עשיר, תא הנוסעים מהודר וכעת הוא מצויד במנוע מוצלח ותיבה יעילה.

מחיר ניסאן X-טרייל שנבחן ברמת הגימור 'טקנה' הוא 193,000 שקלים, והוא פחות יקר מדגמים חדשים מקבילים.

יצוין כי רמת הגימור הנמוכה יותר, 'אסנטה', עולה 179,000 שקלים ל-7 מושבים ו-168,000 שקלים עם 5 מושבים, והוויתור הוא ריפוד עור, תפעול חשמלי למושבים ולדלת האחורית, גג זכוכית ומולטימדיה מקורית.

1617276

שווה לשקול גם:

מחיר
168000
החל מ- 1,667 ₪
שנת דגם
2018
שווי שימוש רציף
4166
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2014

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 5

מידות

אורך
469
רוחב
182
גובה
171
משקל
1560
בסיס גלגלים
270
נפח תא מטען (ליטר)
135
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1996
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
445
נפח מיכל דלק
60

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
225/60/18

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1332
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
160
סל"ד להספק מירבי
5500
מומנט מירבי (קג"מ)
27.5
סל"ד למומנט מירבי
1800
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
11.5
מהירות מרבית (קמ"ש)
198
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
17.5
צריכת דלק - עירונית
13.5
צריכת דלק - ממוצעת
15.9
דרגת זיהום אוויר
10
צריכת דלק - אמיתית
12.9
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת עזר לזינוק בעליה, בלם יד חשמלי, מערכת התראה לשמירת מרחק כולל זיהוי הולכי רגל

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
גג שמש פנוראמי נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם ניסאן אקס-טרייל
גרסה אקס טרייל 1.3 ל' טורבו, אוט', 5 מק', Acenta
מחיר 168000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 11.5
מהירות מרבית (קמ"ש) 198
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
צריכת דלק - ממוצעת 15.9
נפח תא מטען (ליטר) 135
דרגת זיהום אוויר 10

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 2. צריכת הדלק ביום המבחן עמדה על 12.1 ק"מ/ל' במסלול מאתגר ו-12.1 ק"מ/ל' בשיוט

    וואללה? 11 יוני 2019, 17:47

  2. 1. לניסאן יש רכבים טובים, נוחים, חסכוניים ואמינים.

    עופר 11 יוני 2019, 09:52