פיג'ו e-2008 - מבחן דרכים (חשמלי) - אוטו

ברכב הפנאי הקטן של פיג'ו, ה-2008, פגשנו כבר באביב השנה. הרושם הראשון שעשה, ולא השתנה עד היום, היה חזק מאוד. אחרי ה-3008 המרשים, הוכיחה פיג'ו שאם היא רוצה, היא יודעת, ועם פיג'ו 2008 הפגינה כי זו לא הייתה הצלחה של דגם אחד.

גם ה-2008 עוצב באופן עכשווי וגם הוא זכה לנגיעות נוסטלגיות. כך למשל, שם הדגם, 2008, מופיע בגאווה על מכסה המנוע בעוד שהאריה המוכר מודגש בשבכה הקדמית – ממש כמו ב-404 ואחיותיה המיתולוגיות מסדרת "04". תאורת הלד בעיצוב כשל ניבי אריה, פרופיל ספורטיבי, ואחוריים מודגשים משלימים עיצוב מהטובים בקטגוריה, אם לא הטוב שביניהם. והקטגוריה הזו, כידוע, עמוסה ברכבים "חתיכים". 

גם תא הנוסעים הותיר רושם טוב מאוד. עיצוב, איכות ואבזור שאינם נופלים בשום פרמטר מרכבי הפרמיום. בלט לטובה לוח המחוונים המוקרן, שמציג בתלת-ממד ובעברית מידע עשיר ועושה זאת בצורה מרהיבה. גם מצלמות החנייה, הכוללות זום כאשר מתקרבים למכונית שמאחור, ומבט ממעוף הציפור, נדירות בקטגוריה הקטנה הזו, גם ברכבי פרמיום. 

1634493
צילום: רונן טופלברג

מספר חודשים אחרי השקת ה-2008 הרגיל, הגיעה לארץ, כמובטח, גם הגרסה החשמלית. במאמר מוסגר אציין כי לדעתי, נכון יותר להתייחס לגרסה חשמלית כאל דגם נפרד. זאת משום שבנוסף להנעה השונה, משתנה אופי הדגם לחלוטין: אופן הנהיגה, הנוחות, תכנון הנסיעה. עם זאת, הרצפה, הממדים, העיצוב החיצוני והפנימי אינם שונים.  

ל-2008 מנוע חשמלי המייצר 136 כ"ס (100 ק"ו) ו-26.5 קג"מ (260 נ"מ), וזה מסדר לרכב תאוצה של 9.8 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. הסוללה היא 50 קוט"ש, הטווח המוצהר 320 ק"מ (WLTP), וניתן לטעון את 2008 עם מטען מהיר של 100 ק"ו. 

1634499
צילום: רונן טופלברג

פרטים מהכביש
ככל שזה נוגע לרכב חשמלי, ההספק, המומנט ואפילו נתוני התאוצה – מטעים. במנועי בנזין או דיזל, ההספק והמומנט בסל"ד ממש נמוך שואפים לאפס. מנועים כאלו חייבים לצבור מהירות סיבוב מסוימת, כדי שיגיעו להספק ולמומנט סבירים, שלא לדבר על מרביים. בנוסף, לא ניתן להפסיק את סיבובי המנוע מבלי שהמנוע יכבה. לכן, כל מנועי הבעירה הפנימית חייבים באפשרות הפרדה בין המנוע לבין הגלגלים (מצמד או ממיר מומנט) והם זקוקים גם לתיבת הילוכים. במנוע חשמלי (ממש כמו במנוע קיטור) המומנט המרבי נוצר ברגע בו המנוע מקבל חשמל, אין מצמד ואין תיבת הילוכים. 

לכן, כבר מיד עם הלחיצה הראשונה על המצערת, המנוע מאיץ את הרכב במהירות, והיציאה מהמקום מיידית. ואם תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 9.8 שניות לא מרשימה אתכם, היכונו להפתעה. ה-2008 החשמלית מאיצה מהמקום היטב, יש לה תאוצות ביניים מכובדות, וקיים סיכוי טוב שתצאו מהמקום לפני מכונית שרירית שנוהמת לידכם ברמזור. כן, היא תשיג אתכם לאחר שהסוסים מתחת למכסה המנוע שלה יתעוררו – אך היציאה הראשונית של החשמלית הזו מהירה יותר. 

1634497
צילום: רונן טופלברג

גם תאוצות הביניים מרוויחות מהעובדה שאין צורך בהעברות הילוכים, אולם כאן, ההבדל בין החשמלית ללוגמת הדלק דרמטי פחות, אם בכלל, כי כאן מנוע הדלק כבר מספק את העוצמה. 

יתכן ובעולם אוטופי טווח הנסיעה אכן עומד על 320 קילומטרים. אולם, הכביש רחוק מאוטופיה. יש בו עליות וירידות, יש פקקי תנועה שמחייבים האצות והאטות, וישנה כף רגלו של נהג, שעושה את מרבית ההבדל.

ככל שיש יותר עליות, כך טווח הנסיעה יורד, נקודה. נכון שבירידה חלק מהאנרגיה הפוטנציאלית יתורגם לטעינה חלקית של המצבר, אבל הדגש הוא על חלקית. אף פעם בתאוטות או בירידות, לא תקבלו את מלוא כמות המטען ש"בזבזתם" בתאוצות או בעליות. וכאמור, הנהג הוא זה שמשפיע יותר. במהירויות הגבוהות מ-100 קמ"ש בערך, הרכב יתחיל "לשרוף" יותר מטען חשמלי מהמתוכנן. לפיג'ו מצב של בלימת מנוע קלה (הטענה עצמית איטית) ומצב נוסף של בלימה וטעינה חזקה יותר (B על בורר ההילוכים; B=בלימה...). 

1634502
צילום: רונן טופלברג

בפועל, בנסיעה "נורמלית" במהירות שנעה סביב המהירות החוקית, יגמע ה-2008 כ-265 קילומטרים. כאמור, נהיגה איטית יותר בכביש נטול עליות, תשפר את הנתון הזה ולהיפך. עוד נתון חשוב לבדיקה הוא ביכולת ההטענה המהירה. זו חשובה מאוד במהלך נסיעות ארוכות, בהן יש לטעון את הסוללה כך שתוכלו להגיע למחוז חפצכם, ומבלי להתעכב זמן רב מדי. ל-2008 יכולת טעינה במטען בהספק עד 100 ק"ו, כך שניתן לטעון 80% מהסוללה ב-30 דקות.  

אולם, אף פעם (אני מקווה) לא תגיעו לנקודת ההטענה עם סוללה שהיא כמעט מרוקנת, ומנגד, אין בארץ די מטענים כל כך מהירים. רוב המענים המהירים (DC) הם בהספק של 50 ק"ו, וכדי לעלות מ-80% ל-100% נדרש זמן רב יחסית. לכן, צפו עצירה של כרבע שעה להטענה של בין שמונים למאה קילומטרים, תלוי במטען. 

1634511
צילום: רונן טופלברג

דבר הנהג
ה-2008 החשמלית היא מכונית נהדרת, נקודה. היא יפה ברמות, תא הנוסעים הוא מהיפים בנמצא, מרווח מאוד לארבעה נוסעים ומאובזר מאוד. עם זאת, שלושה יאלצו להצטופף במושב האחורי.

הביצועים טובים. תגובת הדוושה כאן מתונה מזו שב-MG החשמלית למשל, גם במצב הרגיל; בנוסף, יש מצבי 'חיסכון', 'ספורט'. יש שיאהבו את זה, כי היא פחות תזזיתית, יש שלא (מאותה סיבה). הביצועים דומים, התחושות שונות. נוחות הנסיעה מצוינת, כמעט בכל כביש, והיא מהנה לנהיגה גם בדרך מפותלת.

שני דברים אהבתי פחות. הראשון, שנתקלתי בו בעוד מכוניות אירופאיות חשמליות, היא דרך הפעולה של מד הטווח הנותר עד שהמצבר מתרוקן. מד הטווח אינו מציג את הטווח האמיתי שבפניך, אלא מציג את זה הצפוי לפי אופי הנהיגה, גם אתמול ושלשום. זה עדיין מובן, כי אם אתה רגיל לנסוע במהירויות גבוהות, הטווח הפסימי יותר הוא המתאים עבורך. הבעיה היא שבמידה ובאותו רגע אתה נוהג בצורה מתונה – הטווח המוצג אינו משתנה בהתאם, אלא נשאר בתצוגה האחרונה ואינו יורד. כך למשל אתה יכול לנסוע לאורך שלושים קילומטרים וטווח הנסיעה כפי שמופיע במד הטווח לא ישתנה. בסופו של דבר, השתמשתי בצג המראה את כמות הטעינה הנותרת באחוזים, במקום שאשתמש במספר הקילומטרים שעברתי כדי לוודא כמה נותרו לי. עם זאת, זה אני, ונהגתי ברכב יומיים. בהחלט ייתכן שהמשתמש הקבוע ימצא את השיטה שמציעה פיג'ו כנכונה עבורו. 

1634495
צילום: רונן טופלברג

דבר נוסף שלא כל כך אהבתי הוא גודלן הקטן של שמשות הצד, התרומה של השימושיות למראה המצודד.

סיכום בתמצית
פיג'ו 2008 מביא יתרונות רבים בדמות עיצוב מרשים, אבזור עשיר, נוחות נסיעה טובה, והגרסה החשמלית שלו מוסיפה עליהם חיסכון עצום בהוצאות אנרגיה, הפחתה בעלויות טיפולים, וכמובן: נהיגה ברכב שאינו מזהם. בכלל. מנגד, מחיר הרכב, 165,000 שקלים, יקר בהשוואה לגרסת הבנזין, והדבר יכול לפגוע בסיכויי ההצלחה שלו בארץ.

1634516
צילום: רונן טופלברג

שווה לשקול גם:

מחיר
127990
החל מ- 1,270 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2013

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 3

מידות

אורך
430
רוחב
177
גובה
155
משקל
1280
בסיס גלגלים
260.5
נפח תא מטען (ליטר)
405
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
44

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
215/65R16

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1199
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
3
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
130
סל"ד להספק מירבי
5500
מומנט מירבי (קג"מ)
23.4
סל"ד למומנט מירבי
1750
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
9.1
מהירות מרבית (קמ"ש)
198
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
8

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
17.2
צריכת דלק - עירונית
23.8
צריכת דלק - ממוצעת
20.8
דרגת זיהום אוויר
6
צריכת דלק - אמיתית
14.5
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
4 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מסילות גג
אבזור נוסף בתשלום
אפל 'קארפליי', מנופים להעברת הילוכים מאחורי ההגה

  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג
  • צילום: רונן טופלברג

26 1

דגם פיג'ו 2008
גרסה 2008 אוט', 1.2 ל', טורבו, 130 כ"ס, Active
מחיר 127990
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 9.1
מהירות מרבית (קמ"ש) 198
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 20.8
נפח תא מטען (ליטר) 405
דרגת זיהום אוויר 6

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 28. כייף לתדלק בג'ינרג'י אין תור יש הרבה תחנות והמחיר פחות מ 40 שח לטנק

    הנהג החשמלי 19 נובמבר 2020, 08:46

  2. 27. ה MG וה AION V שיגיעו בקרוב עדיפות מבחינת המחיר והרכבים לא פחות טובים כאשר האיון עולה בהרבה על הפג'ו

    גדי 19 נובמבר 2020, 08:45

  3. 25. יש מצב שצהל יבחר ברנו זואי שהיא וותיקה מאוד ואמינה אם כי משעממת משהו

    שימי 17 נובמבר 2020, 21:45

  4. 24. תהנה 19 פצצה של רכב ממליץ להטעין בג'ינרג'י הכי זול

    שמרון א 17 נובמבר 2020, 21:44

  5. 23. כבר יש עמדות בהרבה תחנות דלק אסטרטגיות גם סונול וגם פז נכנסו לתחום הטענה ממוצעת 20-30 דק שניתן לבנות בחנויות הנוחות יילו ומנטה בהתאמה

    סמואל 17 נובמבר 2020, 21:42

  6. 22. צה"ל יצטייד בשנה הבאה, לראשונה בתולדותיו, ברכבים חשמליים. כך עולה ממסמכי איפיון ראשוניים שפרסם מנהל הרכש במשרד הביטחון, אשר הופצו בקרב מספר יבואני רכב. מעניין אם צהל ילך על AION V או MG ZS או סקודה אנייק

    גדעון 17 נובמבר 2020, 21:40

  7. 20. תהנה יאח!!!

    הנורווגי 17 נובמבר 2020, 20:06

  8. 19. קניתי חשמלי MG ZS תודה למגיבים פה!!! בזכותכם!!!!

    תותחים 17 נובמבר 2020, 20:05

  9. 18. אין על חשמלי תוך 10 שנים כולם יהיו על זה עכשיו רק החכמים

    חכם חנוכה 17 נובמבר 2020, 16:53

  10. 17. רכב חשמלי זה עסקה נהדרת נהנה מכל רגע כייף לא לפגוש ביביסטים בתחנות DC

    צביקה 17 נובמבר 2020, 16:52

  11. 16. הופה מטעינים בגינרגי הכי זולים בשוק!!! כבוד!!!

    בעלים של MG 17 נובמבר 2020, 16:51

  12. 15. איפה הכתב שטוען בצהריים בשיא החום וצריכת החשמל 40דק טעינה מהירה

    חחחחחחח 17 נובמבר 2020, 12:16

  13. 14. רכב חמוד אבל יקר MG ZS ב 128K יותר שווה

    סמי 17 נובמבר 2020, 11:01

  14. 13. זה מדליק נסו רכב חשמלי ממרכז חורב לחוף הכרמל ותגלו שהרווחתם טווח

    חחחחח 17 נובמבר 2020, 10:53

  15. 12. 6 הפרחים לחברת רנו

    נהג זואי 17 נובמבר 2020, 10:51

  16. 9. דני פשוט נוסע ב MG שחסר לו קצת טווח אבל הוא הכי טוב בארץ כרגע במכוניות 400 קמ ומעלה זה תענוג

    אילתי 17 נובמבר 2020, 10:50

  17. 8. מתעסקים בשטויות גם בבנזין לוקח יותר דלק לעלות עלייה ובוודאי לא מחזיר דלק בירידה חשמלי זה הרבה יותר חסכוני באנרגיה וכמובן ללא זיהום

    בן טוללי 17 נובמבר 2020, 10:48

  18. 7. הירידה בפרוייד לא מצריכה כלל דוושת גז ואכן טוענת את הרכב החשמלי יותר מאשר תוספת הקמ בעליייה

    בעלים של MG 17 נובמבר 2020, 10:46

  19. 6. 1: כנראה שפיצחת את חוק שימור האנרגיה. הנובל בדרך?

    א.ט. 17 נובמבר 2020, 10:21

  20. 5. מעניין אם דני יבחן את ה AION V

    צבי 17 נובמבר 2020, 09:56

  21. 4. MG ZS אחד הרכבים!!! ממליץ בחום

    שאול 17 נובמבר 2020, 09:52

  22. 3. בכל מקרה כשיגיעו לארץ יונדאי קונה ו איון וי עם יותר מ 400 קמ טווח זה לא רלוונטי חשמלי הרבה יותר נוח מבנזין

    צביקה 17 נובמבר 2020, 09:50

  23. 2. בירידה מוסיף לי 25 קמ טווח ובעלייה לוקח 15 קמ נוסך למרחק

    סמי 17 נובמבר 2020, 09:48

  24. 1. לא מדוייק אני עולה ויורד מהכרמל בחיפה ברנו זואי בירידה הרכב מחזיר יותר אנרגיה מאשר הוסיף לעלייהי

    סמי 17 נובמבר 2020, 09:47