מאזדה CX-3 2025

מאזדה CX-3 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
decor
on

הגרסה המומלצת של אוטו

מאזדה CX-3 אוט', 1.5 ל', Zoom 2025

  • רקע כללי

    רכב הפנאי הקטן, מאזדה CX-3, הוצג במקור ב-2014 על בסיס רצפת מאזדה 2. לשני הדגמים אותו אורך בסיס גלגלים (257 ס"מ), אולם המרכב ב-CX-3 גדול יותר.

    בתחילת דרכו הוצע CX-3 בישראל עם מנוע גדול יחסית, 2.0 ל' אטמוספרי, בשידוך לתיבה פלנטרית עם 6 היל' והנעה קדמית. בהמשך הצטרפה גרסת 1.5 ל' עם 116 כ"ס, שכיום היא היחידה המשווקת בארץ.

     

    בספטמבר 2023 עבר ה-CX-3 עדכון קטן בחו"ל, במהלכו הוא סוף סוף קיבל מערכת התפעול 'Mazda Connect'. המערכת העדכנית פועלת על גבי מסך מגע בגודל 8.8 אינץ', ומחליפה את מסך ה-7 אינץ' בדגם היוצא – שעדיין הריץ את מערך MZD Connect המזדקן של היצרנית.

    המערכת החדשה מאפשרת חיבורים אלחוטיים לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו, ומציעה תכונות מקוונות דוגמת שליטה מרחוק דרך אפליקציה בסלולרי.

     

    לצד העדכון הטכנולוגי, ה-CX-3 הוצג גם במהדורה חדשה שנקראת 'Vivid Monotone', הכוללת גוון אפור חדש למרכב וחבילת השחרה, לצד הדגשים צבעוניים בתא הנוסעים. העדכונים טרם הגיעו לדגם הישראלי.

  • עיצוב ונוכחות

    על אף גילו, ה-CX-3 עדיין נראה מודרני ורענן. חישוקי ה-"18 הגדולים ופנסי לד ברמות הגימור הבכירות תורמים גם הם למראה נאה ומושך.
  • תא נוסעים ומטען

    תא הנוסעים מקנה אווירה יוקרתית במראהו - אם כי ישנם חומרי דיפון בסיסיים בחלק מהאיזורים. חלל הפנים לא גדול - מלפנים המצב עוד סביר, אולם המרווח למבוגרים היושבים מאחור מצומצם ביותר. תא המטען קטן יחסית, אבל לא נראה קטן כמו הנתון הרשמי (240 ליטר).
  • מנוע וביצועים

    בגרסת ה-1.5 ל' (116 כ"ס, אטמוספרי) התחושה נמרצת בזכות מנוע שאוהב לטפס בסל"ד ותיבת הילוכים זריזה
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    צריכת הדלק עמדה על 11.8 ק"מ לליטר במבחן מאומץ.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      15.4 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      11.7 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      48 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      13
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה בינונית. ה-CX-3 מתקשה לבודד את נוסעיו מפני הדרך - בעיקר אם פני הדרך כוללים מפגעים גדולים ובולטים. גם בידוד הרעשים לא מרשים. הצד החזק של ה-CX-3 זו היכולת הדינאמית הגבוהה להפתיע.
  • תמורה למחיר

    CX-3 יקר ביחס למקובל ומתקשה להצדיק את מחירו, בעיקר בהתחשב במרחב הפנים המוגבל, בנוחות הנסיעה הבינונית ובגילו של התכנון הבסיסי.
  • גרסאות ורמות גימור

    גרסת ה-1.5 ליטר מוצעת בשלוש רמות גימור; רמת הבסיס, 'זום', כוללת חישוקי "16 ומולטימדיה עם צג "7. רמת גימור 'אורבן' מציעה בנוסף תאורת לד, חישוקי "18 וריפוד דמוי עור. רמת הגימור הגבוהה 'מודרן' מוסיפה שבכה קדמית ובתי מראות בגימור שחור, ריפוד דמוי עור בגוון 'פיור ווייט' וגימורי פנים בגוון חום בדלתות ובקונסולה המרכזית.
  • בטיחות

    ברמת גימור זום הבסיסית בלימה אוטונומית עד 80 קמ"ש והתרעת סטייה מנתיב - אך ללא תיקון. ברמת גימור זו נדרשת מערכת התרעה בהתקנה מקומית (מוביל איי, למשל). ברמת גימור אורבן ומעלה מתווספת בקרת שיוט אדפטיבית ובלימה אוטונומית מתקדמת יותר, ובזכות זו האחרונה אין צורך במערכת התרעה בהתקנה מקומית. מאזדה CX-3 נבדק במבחן הריסוק של יורו NCAP בשנת 2015 וזכה לציון של 4 כוכבים. אולם ציון זה אינו תקף יותר, גם משום שהרכב נבחן ללא מערכת בלימה אוטונומית, וגם כי מאז 2017 פרוטוקול המבחן שונה והפך מחמיר יותר.
  • מה חדש בדגם

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    מאזדה CX-3 עדיין מושך ומבצע, אבל גילו ניכר בו והתחרות בקטגוריה קשה.

מאזדה CX-3 שאלות ותשובות

מחירי מאזדה CX-3 רמת גימור 'זום' עומד על 143,900 ש"ח, רמת גימור 'אורבן' 152,900 ש"ח ורמת גימור 'מודרן' 153,900 ש"ח. המחיר אינו כולל אגרת רישוי בסך 2,030 ש"ח.
CX-3 מוצע בשלוש רמות גימור. רמת הבסיס, 'זום', כוללת חישוקי "16 ומולטימדיה עם צג "7. רמת גימור 'אורבן' מציעה בנוסף תאורת לד, חישוקי "18 וריפוד דמוי עור. רמת הגימור הגבוהה 'מודרן' מוסיפה שבכה קדמית ובתי מראות בגימור שחור, ריפוד דמוי עור מהודר יותר.
לפי נתוני קארזון, זמינות הנחות של כ-10,200 ש"ח ברכבי 0 ק"מ. מומלץ לבדוק עם סוכנויות מאזדה על מבצעים שוטפים ותנאי מימון.
מאזדה CX-3 יד שנייה יכול להיות משתלם. כבכל רכב, חשוב לבצע בדיקה מקיפה לפני הרכישה.
עלות האחזקה כוללת: שירותים (כ-1,500-2,000 ש"ח בשנה), ביטוח (משתנה לפי גיל וניסיון), דלק (כ-6,000-8,000 ש"ח לשנה ל-15,000 ק"מ).
ברמת גימור זום הבסיסית בלימה אוטונומית עד 80 קמ"ש והתרעת סטייה מנתיב - אך ללא תיקון. ברמת גימור זו נדרשת מערכת התרעה בהתקנה מקומית (מוביל איי, למשל). רמת גימור אורבן ומעלה מתווספת בקרת שיוט אדפטיבית ובלימה אוטונומית מתקדמת יותר, ובזכות זו האחרונה אין צורך במערכת התרעה בהתקנה מקומית.
מאזדה CX-3 נבדק במבחן הריסוק של יורו NCAP בשנת 2015 וזכה לציון של 4 כוכבים. אולם ציון זה אינו תקף יותר, גם משום שהרכב נבחן ללא מערכת בלימה אוטונומית שקיימת כעת כסטנדרט, וגם כי מאז 2017 פרוטוקול המבחן הפך מחמיר יותר.
כן, הקרוסאובר כולל מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים (TPMS) המתריעה במקרה של לחץ נמוך.
כן, הקרוסאובר כולל מערכת בקרת יציבות (VSC) ומערכת מניעת החלקה (TRC).
ברמת גימור זום הבסיסית בלימה אוטונומית עד 80 קמ"ש והתרעת סטייה מנתיב - אך ללא תיקון. ברמת גימור זו נדרשת מערכת התרעה בהתקנה מקומית (מוביל איי, למשל). ברמת גימור אורבן ומעלה מתווספת בלימה אוטונומית מתקדמת יותר שבזכותה אין צורך במערכת התרעה בהתקנה מקומית. בנוסף יש גם בקרת שיוט אדפטיבית.
צריכת הדלק הרשמית היא 15.4 ק"מ לליטר. בפועל נמדדת צריכה של כ-11.8 ק"מ לליטר בנסיעת מבחן. וסביר שהצריכה תעמוד על סביבות 13 ק"מ לליטר.
מיכל דלק בנפח 48 ליטרים.
דרגת זיהום אוויר: 13 מתוך 15 (בסקלה שבה 15 הוא הזיהום המרבי). רמת זיהום בינונית-גבוהה יחסית לסטנדרטים הנוכחיים.
בנסיעה עירונית הצריכה גבוהה יחסית - כ-11.9-13.3 ק"מ לליטר.
מאזדה CX-3 מצויד במנוע 1.5 ליטר SKYACTIV-G בהספק של 116 כ"ס. האצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-11.2 שניות, מהירות מרבית 175 קמ"ש. הביצועים טובים עם תחושה נמרצת בזכות מנוע שאוהב לטפס בסל"ד ותיבת הילוכים זריזה הפועלת בהרמוניה עם המנוע.
הקרוסאובר מצויד בתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים. התיבה זריזה ופועלת בהרמוניה עם המנוע.
המנוע 1.5 ליטר עם 116 כ"ס מספק ביצועים טובים עם תחושה נמרצת. יש כאן שילוב של מנוע שאוהב לטפס בסל"ד ותיבת הילוכים זריזה הפועלת בהרמוניה עם המנוע ליצירת אותם ביצועים טובים.
הקרוסאובר מצויד בהנעה קדמית בלבד. אין אפשרות להנעה כפולה.
המנוע פועל בדלק בנזין אוקטן 95 רגיל. לא נדרש דלק פרימיום (אוקטן 98).
מנוע ה-1.5 ליטר מתמודד בהצלחה עם עליות וירידות. המנוע אוהב לטפס בסל"ד, ותיבת ההילוכים הזריזה פועלת בהרמוניה עם המנוע. אך הספק עדיין צנוע יחסית (116 כ"ס) ובעליות תלולות הביצועים מוגבלים.
נפח תא המטען: 240 ליטרים עם המושבים האחוריים במצב זקוף. התא קטן יחסית לקטגוריה אך מתאים לשימוש יומיומי עירוני.
מידות הקרוסאובר: אורך 427.5 ס"מ, רוחב 176.5 ס"מ, גובה 153.5 ס"מ, בסיס גלגלים 257 ס"מ. מידות קומפקטיות המתאימות לנסיעה עירונית ומציאת חנייה במקומות צפופים.
כן, המושב האחורי מתקפל להגדלת נפח תא המטען. בצורת המושבים מקופלים נפח התא גדל משמעותית מ-240 ליטר.
המרחק לקרקע הוא כ-145 מ"מ, מרווח שמתאים יותר לרכב נוסעים, מאזר רכב פנאי. מצד שני מרווח נמוך מסייע לשמירה על צריכת דלק נמוכה.
מערכת MZD CONNECT בשפה העברית עם מסך "7 הנשלטת באמצעות בקר פיקוד רב תכליתי. כוללת ממשק Apple CarPlay / Android Auto בכל רמות הגימור.
לא. יש מערכת MZD CONNECT בשפה העברית עם מסך "7 ו-6 רמקולים.
לא. אפשר להטעין את הסלולר באמצעות חיבור ל-USB.
מערכת MZD CONNECT תומכת בקישוריות בלוטות',USB, ממשקי אפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו. המערכת פועלת בשפה העברית.
כן, מצלמת נסיעה אחורה כלולה במערכת. המצלמה מציגה את התמונה במסך המרכזי ומסייעת בחנייה ותמרונים.
מאזדה CX-3 מציע עיצוב ספורטיבי יותר, איכות גימור גבוהה יותר, וביצועים טובים יותר. אך יאריס קרוס מציע מרחב פנימי גדול יותר, תא מטען גדול יותר וצריכת דלק טובה יותר.
CX-3 מציע איכות גימור גבוהה יותר ועיצוב מתוחכם יותר, אך סטוניק מציע אחריות ארוכה יותר (7 שנים מול 3 שנים), מחיר נמוך יותר ומרחב פנימי גדול יותר.
יתרונות: עיצוב ספורטיבי ואלגנטי, איכות גימור גבוהה, תחושת פרימיום, יכולת דינמית וחדוות נהיגה.
חסרונות: מרחב פנימי מוגבל במושב האחורי, תא מטען קטן, צריכת דלק גבוהה בעיר, בידוד רעשים מוגבל.
הקרוסאובר מיועד ל-5 נוסעים: המרחב מלפנים סביר והמושבים מצוינים. מאחור מעט צפוף בעיקר לראש ולברכיים, אבל השהות מאוד נעימה בגלל המושב המוצלח וההשקעה בחומרים
נוחות הנסיעה טובה במעבר על שיבושים קטנים או גלי-כביש, וטובה פחות על שיבושים חדים או בינוניים ומעלה. התוצאה היא נוחות בינונית. גם בידוד רעשי הכביש והרוח חסר.
תצוגה עלית (Head-Up Display) מקרינה נתונים חיוניים על השמשה הקדמית לנוחיות ובטיחות הנהג. היא זמינה ברמות גימור 'אורבן' ו'מודרן'. .
מערכת Smart Keyless זמינה בכל רמות הגימור ומספקת כניסה והתנעה ללא מפתח. המערכת מזהה את המפתח החכם בקרבת הרכב.
איכות החומרים גבוהה במושבים הקדמיים עם פלסטיק רך ומגע איכותי. במפתיע גם החומרים במושב האחורי איכותיים. בכלל, הקרוסאובר מציג תחושת פרימיום טובה ומכאן אחד היתרונות הבולטים שלו.
הקרוסאובר מתאים למשפחות קטנות עם 1-2 ילדים. המושב האחורי צפוף למבוגרים (ראש וברכיים), תא המטען קטן יחסית, אך הוא מעולה כרכב שני או למשפחות צעירות.
צבעים זמינים: לבן פנינה, שחור, אדום עשיר נוצץ (בתוספת מחיר), אפור כהה מטאלי, וכחול מטאלי. הצבע האדום נמכר בתוספת מחיר.

מאזדה CX-3 מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

מאזדה CX-3 השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • ` on
    מאזדה CX-3
    מאזדה CX-3 אוט', 1.5 ל', Zoom
    הספק כוח סוס 116
    מחיר מחירון ₪143900
  • פיג'ו 2008
    פיג'ו 2008 אוט', 1.2 ל', טורבו, Active
    הספק כוח סוס 130
    מחיר מחירון ₪147990
  • energy_2.svg
    הונדה HR-V
    הונדה HR-V, אוט', 1.5 ל' היברידי, Elegance
    מחיר מחירון ₪209900
  • energy_2.svg
    אופל מוקה
    אופל מוקה MHEV, אוט', 1.2 ל' טורבו, היברידי-מתון, GS-Line
    מחיר מחירון ₪149990
  • on
    שברולט טראקס
    שברולט טראקס 1.2 ל' טורבו, אוט', 1RS
    הספק כוח סוס 139
    מחיר מחירון ₪165990
  • energy_2.svg
    טויוטה יאריס קרוס
    טויוטה יאריס קרוס 1.5 ל' היברידי (מ. פנים), אוט', Eco
    מחיר מחירון ₪158990

חוות דעת גולשים על מאזדה CX-3

4.3/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (5)

הנאת נהיגה

4

עלויות תחזוקה

3.8

נוחות השימוש ואבזור

4

מרווח ישיבה

3.6

תא המטען

3.8

יש לכם מאזדה CX-3? כתבו חוות דעת

מאזדה ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.