לקסוס CT200h כבר לא צעירה, וכמקובל, זכתה למתיחת פנים קלה, כולל אימוץ פני "שעון החול" של המותג, ששיפרה את המראה הגמלוני משהו של הדור היוצא. ה-CT היא לא רק גרסת כניסה לעולמה של לקסוס, היא גם הנציגה שלה בקטגורית הפרמיום-קומפקט, שכוללת היום מתמודדות צעירות יחסית וחזקות מאוד. האם העדכון שעברה הלקסוס מעמיד אותה בשורה אחת עם מובילות הקבוצה?

המתכון הבסיסי לא השתנה, הקומפקטית של לקסוס עדיין מצוידת באותה יחידה היברידית כמו קודמתה (וכמו הפריוס/אוריס הייבריד) עם מנוע 1.8 ליטר המפיק 99 כ"ס ומשודך למנוע חשמלי עם 82 כ"ס, שיחד מפיקים 136 כ"ס. אלו עוברים לגלגלים הקדמיים דרך מפצל כוח, שמדמה תיבה רציפה.
צילום: בן חסון
החזית התעדכנה במתיחת הפנים
נתוני הביצועים לא השתנו – 10.3 שניות למאה ו-180 קמ"ש מוגבלי מחשב – כשעד 45 קמ"ש אפשר להתנייד בכוח החשמל, ועד 75 קמ"ש המכונית יכולה לשייט על כוח חשמלי בלבד. הביצועים סבירים, אם כי מעט פחות זריזים משל המתחרות, והעיקר – מיצוי היכולת יגרור רעש מנוע רב ותחושה מאומצת ולא נעימה. האוטו הזה מעדיף נסיעה רגועה. מצב ספורט מחדד את תגובת הדוושה, אבל עדיין נדרשת לחיצה עמוקה כדי לקבל תאוצה זריזה. הצד השני של המטבע הוא צריכת דלק מעולה – 14.1 ק"מ לליטר בתנאי המבחן המאוד לא רגועים.

נושא הנוחות הוא דו-פרצופי. מצד אחד, ה-CT מציעה רייד נעים ונינוח מאוד, שנתמך על ידי המנוע החשמלי החרישי. אך כל זה נכון רק בכביש איכותי. מחוץ לעיר היא תסגור מתלים על גלים תחת עומס (מהירות גבוהה או רכב עמוס) ובעיר היא תתנער ותנקוש על שיבושים עירוניים, במיוחד כאשר הם מגיעים ברצף. ובכל זאת, התחושה מעט עגולה ועמוקה יותר מאשר לפני מתיחת הפנים.
צילום: בן חסון
העדכונים הקטנים בתא הנוסעים משפרים את המראה והאווירה
העדכונים הקטנים בתא הנוסעים, בדגש על המסך החדש, משפרים את המראה ומצטרפים לאיכות חומרים והרכבה טובות. המושבים מלפנים פשוט מצוינים – תומכים, מחבקים ונעימים, אם כי הקונסולה המרכזית הבולטת גורמת לתחושה מעט צפופה. הבד האיכותי שעוטף את המושבים מופיע בעוד כמה נקודות ממשק בין אדם למכונה, ובגדול עושה טוב מאוד לאווירה.
כל תא הנוסעים מרגיש ככה. תפרים עדינים כאן, נגיעה של עור שם, מרגיש טוב יותר מבדור הקודם, ובכלל. המושב האחורי, כבעבר, לא נמנה על המרווחים שבנמצא, ותא המטען פחות שימושי מרב המכונית בקטגוריה הזו, כך שיציאה לפיקניק משפחתי דורשת תכנון העמסה מדוקדק.
צילום: בן חסון
הלקסוס הזו מציעה משהו שונה משאר המתחרות בקטגוריה
הדור האחרון של המכוניות בקטגוריה הזו קפץ קדימה חזק ומהר. הן מציעות מרווח, יכולת דינאמית וביצועים – ולפעמים גם נוחות – עדיפים על הלקסוס. אבל יחידת ההנעה של לקסוס CT200h מציבה אותה לצד התחרות, לא ראש בראש מולה. מתיחת הפנים הזו מעדכנת את ה-CT במידה. עדכון שמחזק את העיצוב ותא הנוסעים, ומשמר את החסכנות והאופי הרגוע של ה-CT. יחד עם אבזור משופר ומחיר ששם אותה מול גרסאות הבסיס של המתחרות, היא משפרת עמדות בשדה הקרב המודרני.